building.lv skaitļos

Lietotāji online24
Aktīvie uzņēmumi20557
Nozares ziņas33097
Darbinieka pienākumi un iespējas : building.lv - par būvniecību Latvijā

Darbinieka pienākumi un iespējas

Darba devēja pienākums ir nodrošināt ar aizsardzības līdzekļiem un uzraudzīt, lai darbinieks izmanto visu un ievēro noteikumus. Pienākumi ir arī pašiem darbiniekiem- viņiem pašiem par savu veselību un drošību jārūpējas, ja darba devējs visu nodrošinājis.

Darba devēja pienākums ir nodrošināt ar aizsardzības līdzekļiem un uzraudzīt, lai darbinieks izmanto visu un ievēro noteikumus. Pienākumi ir arī pašiem darbiniekiem- viņiem pašiem par savu veselību un drošību jārūpējas, ja darba devējs visu nodrošinājis.

Ja nelaime notiek darbinieka neuzmanības dēļ, sastādot aktu par nelaimes gadījumu, norāda, ka vainīgs ir pats darbinieks. Pašlaik valsts noteikusi, ka pagaidam maksā arī šādos gadījumos, bet Valsts Sociālās Apdrošināšanas aģentūrā ir pants- ja darbinieks nepilda darba devēja rīkojumus un likumdošanas prasības, valsts patur iespēju atteikties maksāt. Tas ir ierocis, ko var izmantot valsts pret neapzinīgiem darbiniekiem. Statistika liecina, ka līdz 60% nelaimes gadījumu notiek pašu darbinieku vainas dēļ. Drošība arī ir sava veida bizness- cilvēkos darba devējs iegulda naudu, saņem pretī veselu darbinieku, kas strādā ilgus un ražīgus gadus.

Ja darba devējam šķiet, ka uzņēmumā darba drošības notiekumi netiek ievēroti, ir pārkāpumi, vispirms būtu jārunā ar uzņēmuma vadītāju. Un jāizsaka pretenzijas. Katrā uzņēmumā ir jābūt arī darba aizsardzības speciālistam, kas ir tuvāk strādniekam, ar kuru kontaktēties ir vieglāk. Ja dabrinieks jūt, ka no sarunas ar vadību nekas nemainās, jāvēršas Valsts darba inspekcijā, kur sniegs konsultācijas un norādīs, kur talāk vērsties, kā risināt. Lai nebūtu "jāmētājas" pa daudzām instancēm.

Dalies ar šo rakstu

Komentāri

=

* Lūdzu aizpildi summu vārdiski latviešu valodā ar visām garumzīmēm!

SIA "heise marketing" aicina interneta lietotājus - portāla lasītājus, rakstot komentārus par publicētajiem rakstiem un ziņām, ievērot morāles, ētikas un pieklājības normas, nekūdīt uz vardarbību, naidu vai diskrimināciju, neizplatīt personas cieņu un godu aizskarošu informāciju, neslēpties aiz citas personas vārda, neveikt ar portāla redakciju nesaskaņotu reklamēšanu. Gadījumā, ja komentāra sniedzējs neievēro iepriekšminētos noteikumus, viņa komentārs var tikt izdzēsts un SIA "heise marketing" ir tiesības informēt uzraudzības iestādes par iespējamiem likuma pārkāpumiem.