Dārgās remonta kļūdas
Nekustamo īpašumu tirgu nepamet negatīva nokrāsa attiecībā uz zemiem kvalitātes standartiem jaunceltnēs. Sūdzības un tiesu darbi kļuvuši par neatņemamu jauno saimnieku un projektu veicēju attiecību sastāvdaļu. Mājokļu cenu neatbilstība attiecināma ne vien uz kvalitāti, bet arī uz iedzīvotāju ienākuma līmeni.
Nekustamo īpašumu tirgu nepamet negatīva nokrāsa attiecībā uz zemiem kvalitātes standartiem jaunceltnēs. Sūdzības un tiesu darbi kļuvuši par neatņemamu jauno saimnieku un projektu veicēju attiecību sastāvdaļu. Mājokļu cenu neatbilstība attiecināma ne vien uz kvalitāti, bet arī uz iedzīvotāju ienākuma līmeni.
Iekšējās apdares kvalitātes standarti ir otra būtiska joma, kurā vērojamas dažādas spekulācijas. Iekšējā apdare ir nopietns materiāls ieguldījums, kam nereti tiek ņemti kredīti. Otrs variants ir mājokļa iegāde ar gatavu iekšējo apdari, kas ir būtiska cenas sastāvdaļa. Arhitekts Juris Bērziņš: "tie laiki, kad projektu attīstītāji izvēlējās vislētāko apdari ir pagātne.
Nopietni tirgus dalībnieki rūpējas par savu reputāciju un darbojas saskaņoti ar jaunā mājokļa saimniekiem, iesakot izvelēties kvalitatīvāko. Bieži gan nākas sastapties ar klientu zināšanu trūkumu. Sabiedrības izpratne par apdares materiālu kvalitāti ir gaužām vāja." Apdares materiālu izvēle ir lēmums, kuram sevi jāattaisno ilgtermiņā.
Būtiski pievērst uzmanību materiāla kvalitātei, mērķim un profesionālai ieklāšanai. Lēmuma pieņemšanā ir viegli apjukt- piedāvājums ir plašs un orientieri neskaidri, pārdošanas konsultantu kompetence ir apšaubāma un reklāmas maldinošas. Kopējā tirgus tendence liecina par pieprasījuma pēc kvalitatīviem apdares materiāliem palielināšanos (statistiku skatiet pielikumā).
Nozares profesionāļi ieklausās patērētājos
Sadarbībā ar vadošo būvniecības interneta portālu www.building.lv uzņēmums Reaton veicis apdares materiālu kvalitātes problemātikas jautājuma izpēti.
Aptauja liecina, ka problemātiskākā apdares materiālu grupa ir flīzes. Uz jautājumu Kādu apdares materiālu iegādē, esat kļūdījies ar izvēli, negūstot cerēto rezultātu? 73% respondentu apstiprināja, ka tās ir flīzes, 8% pieļāvuši kļūdas tapešu izvēlē, 5% vīlušies grīdas segumos, 6% durvīs, 4% santehnikā un 4% citos apdares materiālos.
Uz jautājumu Kā izvairīties no kļūdaina lēmuma pieņemšanas apdares materiālu izvēlē? 24% respondenti izvēlas iegādāties materiālus tirdzniecības vietās, kur strādā kompetenti konsultanti. 19% aptaujāto pie apdares materiālu iegādes konsultējas ar dizaineru, bet 18% padomu prasa savam meistaram. Savukārt 39% respondentu uzskata, ka viņu zināšanas ir nepietiekamas un izvēlas jautājumu pirms iegādes izzināt patstāvīgi.
Reaton iniciatīva
Reaton darbības koncepcija balstīta uz kvalitatīvu materiālu piedāvājuma un profesionāļu konsultācijas tandēmu. Tas palīdz klientam pieņemt konceptuālu lēmumu, aiztaupot raizes un liekus izdevumus.
Reaģējot uz situāciju nozarē, Reaton uzsāk projektu– kā izvēlēties apdares materiālus. Projekta ietvaros paredzēts izdot vairākus informatīvus bukletus, kuros apkopota uzņēmuma speciālistu 19 gadus ilgā pieredze un zināšanas apdares materiālu un interjera jomā. Projekta mērķis ir izglītot patērētāju un palīdzēt orientēties šodienas plašajā piedāvājuma klāstā. Katrai apdares materiālu grupai paredzēts atsevišķs izdevums - par produkta veidiem, īpašībām un pielietojumu, par tehniskiem rādītājiem, klasifikāciju un izmaksām.
Katrā izdevumā iekļauti profesionāli padomi par materiāla iegādi, ieklāšanu un ekspluatāciju, kā arī informācija par jaunākajām dizaina tendencēm. Ņemot vērā aptaujas rezultātus, kā pirmais patērētājiem tiek piedāvāts informatīvi izglītojošs materiāls par flīzēm. Brošūra Flīzes- kā izvēlēties? iepazīstina ar flīžu veidiem un pielietojumu, sniedz pamatinformāciju par flīžu ražotājvalstīm, atklāj kvalitātes standartus un klasifikāciju, kā arī ieskicē jaunākās dizaina tendences un demonstrē veiksmīgus risinājumus no raidījuma "Mājokļa jautājums".
Materiālā atradīsit arī praktiskas dabas padomus par flīžu iegādi, izmaksām un ieklāšanu, kā arī ieteikumus pareizai ekspluatācijai. Šobrīd pieejams arī materiāls Parkets vai lamināts- kā izvēlēties? Drīzumā pieejami izdevumi par tapetēm, santehniku un radiatoriem, mīkstajiem grīdas segumiem un citi.
Informatīvajā materiālā piedāvāto zināšanu apguve ļaus patērētājam noformulēt savas idejas un vēlmes, ieliekot tās tehniskos parametros- materiālos un izmēros. Tiesa, tas ir tikai pirmais solis ceļā uz atbilstoša lēmuma pieņemšanu, kam seko konsultācija ar speciālistu- arhitektu, dizaineru, meistaru vai konsultantu tirdzniecības vietā. Dažu profesionāļu kompetencē ir sniegt konsultāciju ne vien par materiālu funkcionālo atbilstību mērķim, bet arī par estētisko piemērotību.
Dizaineru konsultācijas iespējamas arī dažās apdares materiālu tirdzniecības vietās, kas ir ērti pieejamas un reizēm pat bez maksas. Jau pirms trim gadiem ar raidījuma "Mājokļa jautājums" palīdzību Reaton uzsāka konsultēt sabiedrību dizaina jautājumos. Pēc klientu vēlēšanās Reaton darījis pieejamas dizaineru konsultācijas arī savās tirdzniecības vietās.
Gadatirgus
Projekta ietvaros, sākot ar 16.jūliju tiek organizētas konsultāciju nedēļas. Tā ir iespēja satikties mājokļa iekārtotājam un speciālistam.
Piecas nedēļas no 16. jūlija līdz 19.augustam notiek Gadatirgus Reaton, Viskaļu ielā 21.
Katra akcijas nedēļa veltīta vienai apdares materiālu grupai. Šajā laikā iespējams konsultēties par apdares materiālu veidiem, īpašībām un pielietojumu, par tehniskiem rādītājiem, klasifikāciju un izmaksām pie kompetentiem profesionāļiem, ka arī izdarīt pirkumu ar atlaidi.
Katru ceturtdienu no 16. jūlija līdz 19.augustam no plkst. 16:00-19:00 Arhitektūras un celtniecības centrā Reaton notiks profesionāļu konsultācijas par apdares materiālu izvēli:
16.07. – 22.07. – flīžu nedēļa.
23.07. – 29.07. – parketa un lamināta nedēļa.
30.07. – 05.08. – santehnikas nedēļa.
06.08. – 12.08. – tapešu nedēļa.
13.08. – 19.08. – mīksto grīdas segumu nedēļa.
Uzziņai
Arhitektūras un celtniecības centrs Reaton dibināts 1988.gadā un šogad atzīmē savu 19 gadu jubileju. Reaton Latvijas tirgū pirmais sāka piedāvāt kvalitatīvus apdares materiālus un turpina to darīt arī šodien. Sākotnēji centra darbība tika orientēta uz profesionāļiem- arhitektiem un dizaineriem. Uzņēmumam paplašinoties, tika ņemts vērā sabiedrības pieprasījums un darbība tika attīstīta gala patērētāju virzienā. Reaton piedāvāto preču sortimentu un apkalpošanas kvalitāti atzinīgi novērtēja ne tikai klienti, bet arī nozares eksperti. 2000. un 2001.gadā Arhitektūras un celtniecības centrs Reaton tika atzīts par nozares labāko veikalu, bet 2000.gadā — arī par labāko veikalu Latvijā.
Papildu informācija par projektu:
Alise Limba
Sabiedrisko attiecības speciāliste
Tel: 67023010; 26407662;
Fakss: 67553704
E-pasts: alise.limba@reaton.lv
Mājaslapa: www.reaton.lv
Pielikums:
Santehnikas importam Latvijā, salīdzinot 2006. un 2005.gadu, ir redzams, samazinājums vai neliels pieaugums precei ievestai no Ķīnas (+23%) , Polijas (+5%), Lietuvas (-18%) un palielinoties importam no Vācijas (+73%) un Somijas (+128%). Ar to redzama tendence, ka lēta segmenta tirgus dalībnieku apgrozījuma pieaugums ir lēnāks, nekā tiem, kas darbojas vidējo un augsto cenu segmentā. Latvijā santehnikas tirgus apjoms naudā pēdējos divus gadus aug straujāk nekā naturālas mērvienības. Tas liecina par to, ka tirgus pārveidojas un vairāk tiek patērētas dārgas preces un tirgū strauji palielinās dārga un kvalitatīva segmenta īpatsvars.
Vērtējot flīžu importa attīstību Latvijā, novērojama vidējās importa cenas paaugstināšanās. Tas saistāms ar tirgus tendenci izvēlēties kvalitatīvākus apdares materiālus. Piemēram, no Itālijas eksportēto flīžu vidējā cena pieaugusi par 16%, no Spānijas par 33%, no Vācijas par 44% un kopumā eksportēto flīžu vidējā cena paaugstinājusies par 11%.
Iekšējās apdares kvalitātes standarti ir otra būtiska joma, kurā vērojamas dažādas spekulācijas. Iekšējā apdare ir nopietns materiāls ieguldījums, kam nereti tiek ņemti kredīti. Otrs variants ir mājokļa iegāde ar gatavu iekšējo apdari, kas ir būtiska cenas sastāvdaļa. Arhitekts Juris Bērziņš: "tie laiki, kad projektu attīstītāji izvēlējās vislētāko apdari ir pagātne.
Nopietni tirgus dalībnieki rūpējas par savu reputāciju un darbojas saskaņoti ar jaunā mājokļa saimniekiem, iesakot izvelēties kvalitatīvāko. Bieži gan nākas sastapties ar klientu zināšanu trūkumu. Sabiedrības izpratne par apdares materiālu kvalitāti ir gaužām vāja." Apdares materiālu izvēle ir lēmums, kuram sevi jāattaisno ilgtermiņā.
Būtiski pievērst uzmanību materiāla kvalitātei, mērķim un profesionālai ieklāšanai. Lēmuma pieņemšanā ir viegli apjukt- piedāvājums ir plašs un orientieri neskaidri, pārdošanas konsultantu kompetence ir apšaubāma un reklāmas maldinošas. Kopējā tirgus tendence liecina par pieprasījuma pēc kvalitatīviem apdares materiāliem palielināšanos (statistiku skatiet pielikumā).
Nozares profesionāļi ieklausās patērētājos
Sadarbībā ar vadošo būvniecības interneta portālu www.building.lv uzņēmums Reaton veicis apdares materiālu kvalitātes problemātikas jautājuma izpēti.
Aptauja liecina, ka problemātiskākā apdares materiālu grupa ir flīzes. Uz jautājumu Kādu apdares materiālu iegādē, esat kļūdījies ar izvēli, negūstot cerēto rezultātu? 73% respondentu apstiprināja, ka tās ir flīzes, 8% pieļāvuši kļūdas tapešu izvēlē, 5% vīlušies grīdas segumos, 6% durvīs, 4% santehnikā un 4% citos apdares materiālos.
Uz jautājumu Kā izvairīties no kļūdaina lēmuma pieņemšanas apdares materiālu izvēlē? 24% respondenti izvēlas iegādāties materiālus tirdzniecības vietās, kur strādā kompetenti konsultanti. 19% aptaujāto pie apdares materiālu iegādes konsultējas ar dizaineru, bet 18% padomu prasa savam meistaram. Savukārt 39% respondentu uzskata, ka viņu zināšanas ir nepietiekamas un izvēlas jautājumu pirms iegādes izzināt patstāvīgi.
Reaton iniciatīva
Reaton darbības koncepcija balstīta uz kvalitatīvu materiālu piedāvājuma un profesionāļu konsultācijas tandēmu. Tas palīdz klientam pieņemt konceptuālu lēmumu, aiztaupot raizes un liekus izdevumus.
Reaģējot uz situāciju nozarē, Reaton uzsāk projektu– kā izvēlēties apdares materiālus. Projekta ietvaros paredzēts izdot vairākus informatīvus bukletus, kuros apkopota uzņēmuma speciālistu 19 gadus ilgā pieredze un zināšanas apdares materiālu un interjera jomā. Projekta mērķis ir izglītot patērētāju un palīdzēt orientēties šodienas plašajā piedāvājuma klāstā. Katrai apdares materiālu grupai paredzēts atsevišķs izdevums - par produkta veidiem, īpašībām un pielietojumu, par tehniskiem rādītājiem, klasifikāciju un izmaksām.
Katrā izdevumā iekļauti profesionāli padomi par materiāla iegādi, ieklāšanu un ekspluatāciju, kā arī informācija par jaunākajām dizaina tendencēm. Ņemot vērā aptaujas rezultātus, kā pirmais patērētājiem tiek piedāvāts informatīvi izglītojošs materiāls par flīzēm. Brošūra Flīzes- kā izvēlēties? iepazīstina ar flīžu veidiem un pielietojumu, sniedz pamatinformāciju par flīžu ražotājvalstīm, atklāj kvalitātes standartus un klasifikāciju, kā arī ieskicē jaunākās dizaina tendences un demonstrē veiksmīgus risinājumus no raidījuma "Mājokļa jautājums".
Materiālā atradīsit arī praktiskas dabas padomus par flīžu iegādi, izmaksām un ieklāšanu, kā arī ieteikumus pareizai ekspluatācijai. Šobrīd pieejams arī materiāls Parkets vai lamināts- kā izvēlēties? Drīzumā pieejami izdevumi par tapetēm, santehniku un radiatoriem, mīkstajiem grīdas segumiem un citi.
Informatīvajā materiālā piedāvāto zināšanu apguve ļaus patērētājam noformulēt savas idejas un vēlmes, ieliekot tās tehniskos parametros- materiālos un izmēros. Tiesa, tas ir tikai pirmais solis ceļā uz atbilstoša lēmuma pieņemšanu, kam seko konsultācija ar speciālistu- arhitektu, dizaineru, meistaru vai konsultantu tirdzniecības vietā. Dažu profesionāļu kompetencē ir sniegt konsultāciju ne vien par materiālu funkcionālo atbilstību mērķim, bet arī par estētisko piemērotību.
Dizaineru konsultācijas iespējamas arī dažās apdares materiālu tirdzniecības vietās, kas ir ērti pieejamas un reizēm pat bez maksas. Jau pirms trim gadiem ar raidījuma "Mājokļa jautājums" palīdzību Reaton uzsāka konsultēt sabiedrību dizaina jautājumos. Pēc klientu vēlēšanās Reaton darījis pieejamas dizaineru konsultācijas arī savās tirdzniecības vietās.
Gadatirgus
Projekta ietvaros, sākot ar 16.jūliju tiek organizētas konsultāciju nedēļas. Tā ir iespēja satikties mājokļa iekārtotājam un speciālistam.
Piecas nedēļas no 16. jūlija līdz 19.augustam notiek Gadatirgus Reaton, Viskaļu ielā 21.
Katra akcijas nedēļa veltīta vienai apdares materiālu grupai. Šajā laikā iespējams konsultēties par apdares materiālu veidiem, īpašībām un pielietojumu, par tehniskiem rādītājiem, klasifikāciju un izmaksām pie kompetentiem profesionāļiem, ka arī izdarīt pirkumu ar atlaidi.
Katru ceturtdienu no 16. jūlija līdz 19.augustam no plkst. 16:00-19:00 Arhitektūras un celtniecības centrā Reaton notiks profesionāļu konsultācijas par apdares materiālu izvēli:
16.07. – 22.07. – flīžu nedēļa.
23.07. – 29.07. – parketa un lamināta nedēļa.
30.07. – 05.08. – santehnikas nedēļa.
06.08. – 12.08. – tapešu nedēļa.
13.08. – 19.08. – mīksto grīdas segumu nedēļa.
Uzziņai
Arhitektūras un celtniecības centrs Reaton dibināts 1988.gadā un šogad atzīmē savu 19 gadu jubileju. Reaton Latvijas tirgū pirmais sāka piedāvāt kvalitatīvus apdares materiālus un turpina to darīt arī šodien. Sākotnēji centra darbība tika orientēta uz profesionāļiem- arhitektiem un dizaineriem. Uzņēmumam paplašinoties, tika ņemts vērā sabiedrības pieprasījums un darbība tika attīstīta gala patērētāju virzienā. Reaton piedāvāto preču sortimentu un apkalpošanas kvalitāti atzinīgi novērtēja ne tikai klienti, bet arī nozares eksperti. 2000. un 2001.gadā Arhitektūras un celtniecības centrs Reaton tika atzīts par nozares labāko veikalu, bet 2000.gadā — arī par labāko veikalu Latvijā.
Papildu informācija par projektu:
Alise Limba
Sabiedrisko attiecības speciāliste
Tel: 67023010; 26407662;
Fakss: 67553704
E-pasts: alise.limba@reaton.lv
Mājaslapa: www.reaton.lv
Pielikums:
Santehnikas importam Latvijā, salīdzinot 2006. un 2005.gadu, ir redzams, samazinājums vai neliels pieaugums precei ievestai no Ķīnas (+23%) , Polijas (+5%), Lietuvas (-18%) un palielinoties importam no Vācijas (+73%) un Somijas (+128%). Ar to redzama tendence, ka lēta segmenta tirgus dalībnieku apgrozījuma pieaugums ir lēnāks, nekā tiem, kas darbojas vidējo un augsto cenu segmentā. Latvijā santehnikas tirgus apjoms naudā pēdējos divus gadus aug straujāk nekā naturālas mērvienības. Tas liecina par to, ka tirgus pārveidojas un vairāk tiek patērētas dārgas preces un tirgū strauji palielinās dārga un kvalitatīva segmenta īpatsvars.
Vērtējot flīžu importa attīstību Latvijā, novērojama vidējās importa cenas paaugstināšanās. Tas saistāms ar tirgus tendenci izvēlēties kvalitatīvākus apdares materiālus. Piemēram, no Itālijas eksportēto flīžu vidējā cena pieaugusi par 16%, no Spānijas par 33%, no Vācijas par 44% un kopumā eksportēto flīžu vidējā cena paaugstinājusies par 11%.