building.lv skaitļos

Lietotāji online30
Aktīvie uzņēmumi19554
Nozares ziņas33011
Degvielai var būt tikai divas cenas- tā, par kādu tirgo onkulis, kas degvielu atvedis kanniņā no Krievijas un tā, par kādu degvielu var nopirkt uzpildes stacijās. Būvmateriālu tirgū šīs cenas var svār : building.lv - par būvniecību Latvijā

Degvielai var būt tikai divas cenas- tā, par kādu tirgo onkulis, kas degvielu atvedis kanniņā no Krievijas un tā, par kādu degvielu var nopirkt uzpildes stacijās. Būvmateriālu tirgū šīs cenas var svār

Degvielai var būt tikai divas cenas- tā, par kādu tirgo onkulis, kas degvielu atvedis kanniņā no Krievijas un tā, par kādu degvielu var nopirkt uzpildes stacijās. Būvmateriālu tirgū šīs cenas var svār

Intervija ar "BN" izpilddirektoru Jāni Gulbi.

autors: Degvielai var būt tikai divas cenas- tā, par kādu tirgo onkulis, kas degvielu atvedis kanniņā no Krievijas un tā, par kādu degvielu var nopirkt uzpildes stacijās. Būvmateriālu tirgū šīs cenas var svār
Foto: Degvielai var būt tikai divas cenas- tā, par kādu tirgo onkulis, kas degvielu atvedis kanniņā no Krievijas un tā, par kādu degvielu var nopirkt uzpildes stacijās. Būvmateriālu tirgū šīs cenas var svār; autors: Degvielai var būt tikai divas cenas- tā, par kādu tirgo onkulis, kas degvielu atvedis kanniņā no Krievijas un tā, par kādu degvielu var nopirkt uzpildes stacijās. Būvmateriālu tirgū šīs cenas var svār
Intervija ar "BN" izpilddirektoru Jāni Gulbi.

Sabiedrība "BN" strādā no 1993. gada. Savu darbību tā uzsaka ar somu firmas "Rannila" metāla sienu un jumtu segumu un vācu firmas "Roto" logu un durvju furnitūras, jumta logu un bēniņu kāpņu tirdzniecību. 1995. gadā "Rannila" izveidoja pati savu atsevišķu pārstāvniecību un "BN" palika tikai kā viens no daudzajiem "Rannila" materiālu izplatītājiem Latvijā. Tagad "BN" bizness ir sadalījies divās grupās:
1) furnitūras piegāde un logu ražošanai nepieciešamo papildmateriālu piegāde logu ražotājiem,
2) jumta logu, lūku, bēniņa kāpņu tirdzniecība, jumta materiālu un to aksesuāru tirdzniecība.


Kādas ir uzņēmuma attiecības ar firmu "Rannila"? Vai izjūtat viņus vairāk kā konkurentus vai kā sadarbības partnerus?

Izjūtam abējādi- no vienas puses mēs esam konkurenti, no otras- mums ir izdevīgi sadarboties.

Vai abu uzņēmumu produkcijas cenas ir vienādas?

Jā, cenas mums ir vienādas.

Kā savā starpā sadalāt klientus?

Katrs pats meklē sev klientus.

Vai pēc principa "kurš pirmais brauc, tas pirmais maļ"?

Zināmā mērā tā ir.

Kādi tad ir Jūsu uzņēmuma plusi? Kāpēc klientam ir izdevīgi nākt pie Jums?

Šodien cilvēkiem ir vajadzīgs jumts, nevis tikai jumta materiāls, un tas jau ir daudz plašāks jēdziens, kas sevī ietver uzmērīšanu, visus nepieciešamos materiālus un jumta uzlikšanu. Mēs piedāvājam pilnu servisu un klienta ziņā ir izvēlēties, vai viņam tas ir vajadzīgs. Ērti ir arī tas, ka kopā ar jumtu varam piedāvāt arī šobrīd aktuālo jumta logu. Salīdzinājumā ar citām firmām varam piedāvāt ne tikai metāla, bet arī bitumena segumus.

Kāpēc bitumena un metāla segumi šobrīd kļuvuši tik populāri? Ar ko tie ir labāki par citiem segumiem?

Domāju, ka nevar salīdzināt jumtu segumus- tas ir tāpat kā salīdzināt divus atšķirīgus cilvēkus. Katram segumam ir savi plusi un mīnusi. Metāla segums ir viegls, ērti un ātri montējams, bitumena dakstiņi savukārt ir smagāki, tie stabilāk pieguļ jumtam un pats galvenais, tie ir estētiski pievilcīgāki. Seguma izvēlē liela nozīme ir arī mentalitātei, pircēju Latvijā šobrīd visbūtiskākais ir zema cena, tai pat laikā ārzemēs daudzviet metāla segumus atļaujas likt tikai saimniecības ēku jumtiem. Kvalitāte pie mums ir nākamais kritērijs pēc cenas.

Esmu dzirdējusi apgalvojumu, ka pēdējā laikā šī tendence pamazām mainās un arī Latvijas pircējiem arvien būtiskāka kļūst kvalitāte.

Kas to saka? Reizēm to apgalvo pasūtītāji, bet, kad viss nonāk līdz cipariem, lielākā daļa no šīs tendences atkāpjas. Šobrīd tirgus cenas ir ļoti zemas. Labas preces labi maksā, bet, ja klients tomēr izvēlas "labu cenu", tad viņam būs "šāda tāda" prece.

Kādas ir "BN" piedāvātās cenas?
Mūsu cenas ir normālas. Mums nav ļoti lētu bitumena materiālu, kurus ieved no Itālijas vai Polijas. Itālijas materiāli, mūsuprāt, neatbilst Latvijas klimatam, savukārt Polijā ražotajiem materiāliem ir ļoti īss garantijas laiks, mūsu piedāvato materiālu ražotājs saviem materiāliem dod 20-30 gadu garantiju, bet praktiski jumta seguma kalpošanas laiks ir divas reizes ilgāks.

Kas, Jūsuprāt, ir būtiskāk- izvēlēties pareizāko, atbilstošāko materiālu vai pareizi to uzklāt?
Manuprāt, svarīgāk ir pareizi uzklāt. Reizēm arī mazāk kvalitatīvs materiāls ļoti labi kalpo, ja tas ir pareizi uzklāts. Jumta uzklāšanu nedrīkst sasteigt, šeit neder princips- "vakar vajadzēja".

Kāpēc uz Rīgas centra māju jumtiem pārsvarā netiek likti bitumena segumi?
Bitumena segums dod estētisko baudījumu, tāpēc nav jēgas šo segumu likt piemēram 5 stāvu mājai, kur jumtu tāpat neviens neredzēs. Otrkārt, metāla segumu šādām mājām ir vienkāršāk uzklāt.

Kādas ir tendences iegādājoties furnitūru- vai arī tur galvenais kritērijs ir cena?
Jebkuram ražotājam cena ir būtiska, taču šeit pastāv arī sava veida mode, pēc kuras klienti vadās. Šobrīd, piemēram, piedāvajam saviem klientiem izmantot jauno "Roto NT" furnitūra, kas agrāko modes krāsu - zeltīto, nomainījusi pret sudraba. Šai furnitūrai ir daudz labu uzlabojumu un jauninājumu.

Vai Latvijas pircēji labprāt pieņem tādus jauninājumus?
Sudraba krāsas furnitūru pieņem ļoti labi - sudraba krāsa pašlaik kļūst arvien populārāka par līdz šim tirgu dominējošo zelta krāsas furnitūru. Bet galvenais ir ieviestie jauninājumi, kas patīk logu ražotājiem un Latvijas pircējiem.

Kur doties cilvēkam, kuru ir ieinteresējis Jūsu firmas piedāvājums?
Visus, kurus interesē furnitūra un viss nepieciešamais logu ražošanai, jumta logi un lūkas, bēniņu kāpnes, iekšējās palodzes, durvju, logu vērēji, automātiskās durvis laipni lūdzam doties uz Mārupi, Daugavas ielu 28, savukārt šeit (Grēcinieku ielā 22/24 - Red.) pārsvarā strādājam ar jumtiem.

Kādas ir problēmas, ar kurām saskaraties darbā un kas traucē sasniegt tik labus rezultātus, kā gribētos?
Problēmu ir daudz. Man pat negribas tās tagad cilāt un analizēt.

Par problēmām taču ir jārunā?
Jā, daudzi jau runā, bet ar to neviens tālu nav ticis un viss ir palicis iepriekšējā līmenī.

Kāpēc tā?
Paskatieties, piemēram, uz būvmateriālu tirgu- cenas šeit ir "nodzītas" līdz minimumam. To jau nedara individuālie pircēji, to dara lielie būvētāji. Kāpēc viņi to daraģ

Droši vien, lai izdzīvotu.
Tieši tā. Viņi konkursos piedāvā tik zemas cenas, par kurām neko prātīgu nevar uzbūvēt, un pēc tam no materiālu piegādatājiem panāk viszemāko cenu, kura reizēm pat ir zem pašizmaksas. Un pats galvenais - samaksu par šiem materialiem kavē pusgada garumā. Es negribu kritizēt lielos būvētājus, taču man nepatīk, ka viņi ir sakropļojuši tirgu. Mazajām firmām te vispār vairs nav ko darīt, tām nav firmām izaugsmes perspertīvu strādājot pareizi.

Vai Jums nešķiet, ka visa šī situācija jau ir aizgājusi pārāk tālu, lai kaut kas varētu mainīties?
Tā ir. Tāpēc jau es saku, ka nav jēgas par to runāt. Ir jāmainās cilvēku domāšanai. Ja celtniecībā viss notiktu godīgi, baidos, ka ar cenām, pa kādām šobrīd ceļ, visi jau sen būtu bankrotējuši. Esmu celtniecībā ienācis pilnīgi no citas sfēras un labi redzu, ka te notiek.

Kā tad nonācāt būvniecībā?
Nonācu te pirms nepilna gada. Uzņēmumam bija nepieciešams vadītājs, es izturēju konkursu un nu esmu šeit.

Ko darījāt pirms nonācāt "BN sabiedrībā"?
Pirms tam strādāju pilnīgi citā jomā- tā bija enerģētika, degvielas bizness- strādāju kompānijā "Statoil".

Vai nebija grūti sākt strādāt būvniecībā?
Ir grūti. Te ir pilnīgi cita vide, savādāki spēles noteikumi.

Smagāki?
Varētu tā teikt. Degviela tirgū maksā tik, cik tā maksā, bet celtniecības tirgū tā nav. Degvielai var būt tikai divas cenas- tā, par kādu tirgo onkulis, kas degvielu atvedis kanniņā no Krievijas un tā, par kādu degvielu var nopirkt uzpildes stacijās. Būvmateriālu tirgū šīs cenas var svārstīties ļoti plašās robežās.

Vai nenožēlojat, ka esat nonācis šeit- it kā sarežģītākā nozarē?
Nē, nekad nevienu lietu nevajag nožēlot. Viss notiek tikai uz labu. Cilvēkam ir nemitīgi jāmācās, jāiegūst arvien jauna pieredze. Attīstība cilvēku virza uz priekšu.

Ko domājat par portālu www.building.lv?
Portāls ir ļoti labs, ar lielām izaugsmes iespējām. Tās vajadzētu izmantot. Tas nav ikdienas portāls kā Delfi vai citi, portāls ir specifisks. Ir patīkami redzēt, kā portāls nemitīgi aug un attīstās, kļūstot arvien interesantāks.

Linda Tunte
www.building.lv



Banner 280x280

Dalies ar šo rakstu

Komentāri

=

* Lūdzu aizpildi summu vārdiski latviešu valodā ar visām garumzīmēm!

SIA "Latvijas Tālrunis" aicina interneta lietotājus - portāla lasītājus, rakstot komentārus par publicētajiem rakstiem un ziņām, ievērot morāles, ētikas un pieklājības normas, nekūdīt uz vardarbību, naidu vai diskrimināciju, neizplatīt personas cieņu un godu aizskarošu informāciju, neslēpties aiz citas personas vārda, neveikt ar portāla redakciju nesaskaņotu reklamēšanu. Gadījumā, ja komentāra sniedzējs neievēro iepriekšminētos noteikumus, viņa komentārs var tikt izdzēsts un SIA "Latvijas Tālrunis" ir tiesības informēt uzraudzības iestādes par iespējamiem likuma pārkāpumiem.