Dienvidu tilta būvniecībai nepieciešams papildu finansējums
Rīt, 18.augustā, Rīgas domes Pilsētas attīstības komiteja izskatīt domes lēmumprojektu par papildu līdzekļu piešķiršanu Dienvidu tilta pirmās kārtas tehniskā projekta izstrādei un būvniecībai.
Rīt, 18.augustā, Rīgas domes Pilsētas attīstības komiteja izskatīt domes lēmumprojektu par papildu līdzekļu piešķiršanu Dienvidu tilta pirmās kārtas tehniskā projekta izstrādei un būvniecībai.
Sākotnēji 2004.gada Rīgas pilsētas budžetā Dienvidu tilta projektēšanai bija paredzēti Ls 1 181 900. Taču atbilstoši Rīgas domes 25.maija lēmumam tehniskā projekta izstrādāšanai 2004.gada investīciju programmā tika iekļauti Ls 681 900, bet vēl Ls 500 000 tika atlikti uz 2005.gadu.
Taču kopumā Dienvidu tilta projektēšanas izmaksas ir aptuveni 2,9 miljoni latu, par kuriem paredzēts finansēt tehniskā projekta izstrādāšanu, tehniskā projekta ekspertīzi, autoruzraudzību, tehnisko uzraudzību un tehniskā projekta pavairošanu.
Tehniskā projekta izstrādāšana atbilstoši projektēšanas darbu grafikam tiks pabeigta šogad un 2005.gadā atliks veikt tikai pēdējo maksājumu Ls 110 731 apmērā.
Pašlaik Dienvidu tilta balstu tehniskais projekts ir pilnībā izstrādāts un iesniegts Rīgas pilsētas būvvaldē izskatīšanai. Ekspertīzes atzinums par Dienvidu tilta balstu projektu tiks saņemts 2004.gada 25.augustā no Maskavas Ģenplāna zinātniski pētnieciskā un projektēšanas institūta.
Savukārt būvniecībā papildus esošajām investīcijām Ls 500 000 budžeta grozījumos nepieciešams iekļaut vismaz 1,4 miljonus latu, par kuriem varētu veikt inženierkomunikāciju pārnešanu Daugavas kreisajā un labajā krastā, būvlaukuma sagatavošanu, pagaidu piebraucamo ceļu izbūvi balstiem, četru balstu urbpāļu iegremdēšanu un režģžogu betonēšanu.
Ja Rīgas dome piešķirtu aptuveni 2,6 miljonus latu, varētu veikt visu balstu urbpāļu iegremdēšanu un režģžogu betonēšanu.
Līdz ar to Rīgas domei tiek prasīti aptuveni 1,6 miljoni latu projektēšanai, kā arī 1,4 vai 2,6 miljoni latu būvniecībai.
Jau ziņots, ka Rīgas dome ir pieņēmusi lēmumu uzsākt Dienvidu tilta būvniecību pār Daugavu. Tā būvizmaksas sākotnēji tika lēstas 82,24 miljoni latu apmērā, no tām būvprojektēšanas izmaksas veido 2,39 miljonus latu.
Jau šoruden plānots uzsākt Dienvidu tilta pāļu iegremdēšanu Daugavā. Dienvidu tilta būvi paredzēts sadalīt četrās daļās - balsti, tilta laidums, estakāde pāri Krasta un Maskavas ielai un ceļa daļa.
Rīgas dome ir apstiprinājusi arī Dienvidu tilta pievadceļa detālplānu. Paredzēts, ka Dienvidu tilts šķērsos Daugavu no Jāņa Čakstes ielas pagarinājuma kreisajā krastā līdz Slāvu ielas pagarinājumam labajā krastā.
Detālplāns paredz saudzēt meža platības, neplānojot to iznīcināšanu apbūves un ceļu dēļ. Gar tilta trasi tiks izbūvēta prettrokšņu siena. Izstrādājot detālplānu, īpaša uzmanība esot veltīta ainavu skatupunktu un apbūves akcentu izveidei.
Līgums par Dienvidu tilta pār Daugavu pirmās kārtas tehniskā projekta izstrādāšanu un būvniecību parakstīts ar pilnsabiedrību "Dienvidu tilts", kurā apvienojušās sešas Latvijas būvkompānijas - AS "BMGS", AS "Latvijas tilti", SIA "Rīgas tilti", SIA "Skonto būve", SIA "Tilts" un SIA "Viadukts". Pilnsabiedrība tika izveidota 2002.gada jūlijā.
Rīgas pilsētas attīstības plānā pirmoreiz Dienvidu tilta būvniecība tika iekļauta jau 1938.gadā.
Sākotnēji 2004.gada Rīgas pilsētas budžetā Dienvidu tilta projektēšanai bija paredzēti Ls 1 181 900. Taču atbilstoši Rīgas domes 25.maija lēmumam tehniskā projekta izstrādāšanai 2004.gada investīciju programmā tika iekļauti Ls 681 900, bet vēl Ls 500 000 tika atlikti uz 2005.gadu.
Taču kopumā Dienvidu tilta projektēšanas izmaksas ir aptuveni 2,9 miljoni latu, par kuriem paredzēts finansēt tehniskā projekta izstrādāšanu, tehniskā projekta ekspertīzi, autoruzraudzību, tehnisko uzraudzību un tehniskā projekta pavairošanu.
Tehniskā projekta izstrādāšana atbilstoši projektēšanas darbu grafikam tiks pabeigta šogad un 2005.gadā atliks veikt tikai pēdējo maksājumu Ls 110 731 apmērā.
Pašlaik Dienvidu tilta balstu tehniskais projekts ir pilnībā izstrādāts un iesniegts Rīgas pilsētas būvvaldē izskatīšanai. Ekspertīzes atzinums par Dienvidu tilta balstu projektu tiks saņemts 2004.gada 25.augustā no Maskavas Ģenplāna zinātniski pētnieciskā un projektēšanas institūta.
Savukārt būvniecībā papildus esošajām investīcijām Ls 500 000 budžeta grozījumos nepieciešams iekļaut vismaz 1,4 miljonus latu, par kuriem varētu veikt inženierkomunikāciju pārnešanu Daugavas kreisajā un labajā krastā, būvlaukuma sagatavošanu, pagaidu piebraucamo ceļu izbūvi balstiem, četru balstu urbpāļu iegremdēšanu un režģžogu betonēšanu.
Ja Rīgas dome piešķirtu aptuveni 2,6 miljonus latu, varētu veikt visu balstu urbpāļu iegremdēšanu un režģžogu betonēšanu.
Līdz ar to Rīgas domei tiek prasīti aptuveni 1,6 miljoni latu projektēšanai, kā arī 1,4 vai 2,6 miljoni latu būvniecībai.
Jau ziņots, ka Rīgas dome ir pieņēmusi lēmumu uzsākt Dienvidu tilta būvniecību pār Daugavu. Tā būvizmaksas sākotnēji tika lēstas 82,24 miljoni latu apmērā, no tām būvprojektēšanas izmaksas veido 2,39 miljonus latu.
Jau šoruden plānots uzsākt Dienvidu tilta pāļu iegremdēšanu Daugavā. Dienvidu tilta būvi paredzēts sadalīt četrās daļās - balsti, tilta laidums, estakāde pāri Krasta un Maskavas ielai un ceļa daļa.
Rīgas dome ir apstiprinājusi arī Dienvidu tilta pievadceļa detālplānu. Paredzēts, ka Dienvidu tilts šķērsos Daugavu no Jāņa Čakstes ielas pagarinājuma kreisajā krastā līdz Slāvu ielas pagarinājumam labajā krastā.
Detālplāns paredz saudzēt meža platības, neplānojot to iznīcināšanu apbūves un ceļu dēļ. Gar tilta trasi tiks izbūvēta prettrokšņu siena. Izstrādājot detālplānu, īpaša uzmanība esot veltīta ainavu skatupunktu un apbūves akcentu izveidei.
Līgums par Dienvidu tilta pār Daugavu pirmās kārtas tehniskā projekta izstrādāšanu un būvniecību parakstīts ar pilnsabiedrību "Dienvidu tilts", kurā apvienojušās sešas Latvijas būvkompānijas - AS "BMGS", AS "Latvijas tilti", SIA "Rīgas tilti", SIA "Skonto būve", SIA "Tilts" un SIA "Viadukts". Pilnsabiedrība tika izveidota 2002.gada jūlijā.
Rīgas pilsētas attīstības plānā pirmoreiz Dienvidu tilta būvniecība tika iekļauta jau 1938.gadā.