Dienvidu tilta metāla konstrukcija savieno abus Daugavas krastus
Savienojot abus Daugavas krastus, ir sperts liels solis uz priekšu, lai jau nākamajā gadā Rīgas iedzīvotāji varētu izmantot Dienvidu tiltu, kas kļūs par nozīmīgu Rīgas satiksmes artēriju.
11. janvārī tika pabeigta Dienvidu tilta laiduma konstrukcijas uzbīdīšana pāri balstiem, savienojot Daugavas labo un kreiso krastu.
"Esam ļoti gandarīti, ka Dienvidu tilta konstrukcijas bīdīšanu ir izdevies pabeigt trīs mēnešus ātrāk nekā bija sākotnēji plānots. Turklāt teicami tika izpildīts viss tehnoloģiskais process, kas vēlreiz apliecina mūsu būvnieku augsto profesionalitāti un atbildīgumu. Savienojot abus Daugavas krastus, ir sperts liels solis uz priekšu, lai jau nākamajā gadā Rīgas iedzīvotāji varētu izmantot Dienvidu tiltu, kas kļūs par nozīmīgu Rīgas satiksmes artēriju," uzsver Guntis Rāvis a/s "Dienvidu tilts" padomes priekšsēdētājs.
Jāatzīmē, ka, uzsākot Dienvidu tilta laiduma konstrukcijas bīdīšanu 2006. gada 22. maijā, tika plānots darbus pabeigt 2007. gada martā.
Tagad Dienvidu tilts savieno abus Daugavas krastus (no pirmā līdz astotajam balstam) 753,5 m garumā, bet metāla konstrukciju svars ir 6700 tonnas. Kopējais tilta garums no 1. līdz 10. balstam būs 803 m. Pēdējā bīdīšanas posma garums no 7. līdz 8. balstam bija 77 m. Metāla konstrukcijas vidējais bīdīšanas ātrums ir 7m/h. Tilta laiduma metāla konstrukcijas tika pakāpeniski montētas Daugavas labajā krastā un bīdītas pāri balstiem, savienojot abus Daugavas krastus. Tieši metāla konstrukciju salikšana darba procesā aizņēma visvairāk laika. Pirms metāla konstrukciju bīdīšanas, tās tiek pārklātas ar antikorozijas kārtu, ko uzklāj gaisa temperatūrā ne zemākā par mīnus 5 grādiem pēc Celsija skalas.
Par nākotnes plāniem
Pēc šī nozīmīgā būvniecības darba beigšanas tiks uzsākta tilta konstrukcijas pacelšana un nolaišana uz pastāvīgajiem balstiem, kā arī tilta brauktuves laiduma konstrukcijas monolītās plātnes betonēšana. Tad tiks iebūvēta braucamā daļa, gājēju ietves, veloceliņi, izvietotas margas un veikti visi citi nepieciešamie tilta būvniecības darbi. Vienlaicīgi darbi ritēs gan Daugavas labajā, gan kreisajā krastā. Dienvidu tiltu, kā arī estakādes pāri Krasta un Maskavas ielai plānots pabeigt 2008. gadā.
Tilta platums būs 35 m, kas ļaus izveidot 6 kustības joslas, pa trim katrā virzienā, kā arī gājēju ietvi un veloceliņu abās tilta pusēs. Tiks ierīkoti arī 6 piloni ar vantīm koši oranžā krāsā.
Savukārt līdz 2010. gadam paredzēts veikt Slāvu dzelzceļa pārvada rekonstrukciju un izveidot trīs līmeņu estakādi Slāvu rotācijas aplī. Visu Dienvidu tilta projektu plānots pabeigt 2012. gadā, izbūvējot autoceļu no Vienības gatves līdz Bauskas ielai.
Mājas lapa www.dienvidutilts.lv
Šonedēļ atklāta arī mājas lapa www.dienvidutilts.lv, kurā apkopota informācija par Dienvidu tilta projektu, būvniecības darbu norises gaitu, kā arī ievietota foto galerija, kurā visi interesenti var apskatīt jaunākos fotouzņēmumus no būvlaukuma un iepazīties ar topošā tilta vizualizācijas attēliem. Interneta lietotājiem tiek piedāvāta šī resursa versija latviešu, krievu un angļu valodā.
Par a/s "Dienvidu tilts"
Tilta celtniecības ģenerāluzņēmējs ir a/s "Dienvidu tilts", kurā apvienojušās sešas vadošās Latvijas celtniecības kompānijas, kas ir specializējušās tieši tiltu izbūves darbos un kuru speciālisti ir savas nozares eksperti ar ilgstošu darba pieredzi gan Latvijā, gan ārvalstīs. Tās ir: SIA "Skonto būve", a/s "Latvijas tilti", a/s "BMGS", SIA "Tilts", SIA "Rīgas tilti" un SIA "Viadukts".
Tilta tehnisko projektu izstrādāja SIA "Tiltprojekts" (vadītājs Georgijs Rusinovs). Tilta konstrukcijas tā saucamo šprengeļu jeb mazo vanšu tilta sistēmu izprojektēja Krievijas projektēšanas institūts "Institut Giprostroimost Sankt-Peterburg" (galvenais inženieris Igors Koļuševs). Tilta arhitektūras un dizaina izstrāde pēc Rīgas domes organizētā plenēra par Dienvidu tilta arhitektoniskiem risinājumiem tika uzticēta projektēšanas grupai "Arhitektonika" (galvenais arhitekts Ingurds Lazdiņš).
Dienvidu tilts ir vērienīgākais, sarežģītākais un lielākais šāda veida projekts Baltijas valstīs pēdējo 25 gadu laikā. 2005.gada decembrī tika pabeigta visu desmit tilta balstu izbūve, ko apliecināja Rīgas domes parakstīts pieņemšanas - nodošanas akts. Savukārt 2006.gada maijā tika svinīgi uzsākts tilta laiduma konstrukciju uzbīdīšanas process. Jāatzīmē, ka Dienvidu tilta būvniecība sākās 2004. gada 15. novembrī, bet darbs pie šī vērienīgā satiksmes projekta aizsākās 2002. gadā.
Papildu informācijai:
Laima Pļaviņa,
A/s "Dienvidu tilts" pārstāve
sabiedrisko attiecību jautājumos, tālr.: 7240571
E-pasts: laima@hkl.lv
"Esam ļoti gandarīti, ka Dienvidu tilta konstrukcijas bīdīšanu ir izdevies pabeigt trīs mēnešus ātrāk nekā bija sākotnēji plānots. Turklāt teicami tika izpildīts viss tehnoloģiskais process, kas vēlreiz apliecina mūsu būvnieku augsto profesionalitāti un atbildīgumu. Savienojot abus Daugavas krastus, ir sperts liels solis uz priekšu, lai jau nākamajā gadā Rīgas iedzīvotāji varētu izmantot Dienvidu tiltu, kas kļūs par nozīmīgu Rīgas satiksmes artēriju," uzsver Guntis Rāvis a/s "Dienvidu tilts" padomes priekšsēdētājs.
Jāatzīmē, ka, uzsākot Dienvidu tilta laiduma konstrukcijas bīdīšanu 2006. gada 22. maijā, tika plānots darbus pabeigt 2007. gada martā.
Tagad Dienvidu tilts savieno abus Daugavas krastus (no pirmā līdz astotajam balstam) 753,5 m garumā, bet metāla konstrukciju svars ir 6700 tonnas. Kopējais tilta garums no 1. līdz 10. balstam būs 803 m. Pēdējā bīdīšanas posma garums no 7. līdz 8. balstam bija 77 m. Metāla konstrukcijas vidējais bīdīšanas ātrums ir 7m/h. Tilta laiduma metāla konstrukcijas tika pakāpeniski montētas Daugavas labajā krastā un bīdītas pāri balstiem, savienojot abus Daugavas krastus. Tieši metāla konstrukciju salikšana darba procesā aizņēma visvairāk laika. Pirms metāla konstrukciju bīdīšanas, tās tiek pārklātas ar antikorozijas kārtu, ko uzklāj gaisa temperatūrā ne zemākā par mīnus 5 grādiem pēc Celsija skalas.
Par nākotnes plāniem
Pēc šī nozīmīgā būvniecības darba beigšanas tiks uzsākta tilta konstrukcijas pacelšana un nolaišana uz pastāvīgajiem balstiem, kā arī tilta brauktuves laiduma konstrukcijas monolītās plātnes betonēšana. Tad tiks iebūvēta braucamā daļa, gājēju ietves, veloceliņi, izvietotas margas un veikti visi citi nepieciešamie tilta būvniecības darbi. Vienlaicīgi darbi ritēs gan Daugavas labajā, gan kreisajā krastā. Dienvidu tiltu, kā arī estakādes pāri Krasta un Maskavas ielai plānots pabeigt 2008. gadā.
Tilta platums būs 35 m, kas ļaus izveidot 6 kustības joslas, pa trim katrā virzienā, kā arī gājēju ietvi un veloceliņu abās tilta pusēs. Tiks ierīkoti arī 6 piloni ar vantīm koši oranžā krāsā.
Savukārt līdz 2010. gadam paredzēts veikt Slāvu dzelzceļa pārvada rekonstrukciju un izveidot trīs līmeņu estakādi Slāvu rotācijas aplī. Visu Dienvidu tilta projektu plānots pabeigt 2012. gadā, izbūvējot autoceļu no Vienības gatves līdz Bauskas ielai.
Mājas lapa www.dienvidutilts.lv
Šonedēļ atklāta arī mājas lapa www.dienvidutilts.lv, kurā apkopota informācija par Dienvidu tilta projektu, būvniecības darbu norises gaitu, kā arī ievietota foto galerija, kurā visi interesenti var apskatīt jaunākos fotouzņēmumus no būvlaukuma un iepazīties ar topošā tilta vizualizācijas attēliem. Interneta lietotājiem tiek piedāvāta šī resursa versija latviešu, krievu un angļu valodā.
Par a/s "Dienvidu tilts"
Tilta celtniecības ģenerāluzņēmējs ir a/s "Dienvidu tilts", kurā apvienojušās sešas vadošās Latvijas celtniecības kompānijas, kas ir specializējušās tieši tiltu izbūves darbos un kuru speciālisti ir savas nozares eksperti ar ilgstošu darba pieredzi gan Latvijā, gan ārvalstīs. Tās ir: SIA "Skonto būve", a/s "Latvijas tilti", a/s "BMGS", SIA "Tilts", SIA "Rīgas tilti" un SIA "Viadukts".
Tilta tehnisko projektu izstrādāja SIA "Tiltprojekts" (vadītājs Georgijs Rusinovs). Tilta konstrukcijas tā saucamo šprengeļu jeb mazo vanšu tilta sistēmu izprojektēja Krievijas projektēšanas institūts "Institut Giprostroimost Sankt-Peterburg" (galvenais inženieris Igors Koļuševs). Tilta arhitektūras un dizaina izstrāde pēc Rīgas domes organizētā plenēra par Dienvidu tilta arhitektoniskiem risinājumiem tika uzticēta projektēšanas grupai "Arhitektonika" (galvenais arhitekts Ingurds Lazdiņš).
Dienvidu tilts ir vērienīgākais, sarežģītākais un lielākais šāda veida projekts Baltijas valstīs pēdējo 25 gadu laikā. 2005.gada decembrī tika pabeigta visu desmit tilta balstu izbūve, ko apliecināja Rīgas domes parakstīts pieņemšanas - nodošanas akts. Savukārt 2006.gada maijā tika svinīgi uzsākts tilta laiduma konstrukciju uzbīdīšanas process. Jāatzīmē, ka Dienvidu tilta būvniecība sākās 2004. gada 15. novembrī, bet darbs pie šī vērienīgā satiksmes projekta aizsākās 2002. gadā.
Papildu informācijai:
Laima Pļaviņa,
A/s "Dienvidu tilts" pārstāve
sabiedrisko attiecību jautājumos, tālr.: 7240571
E-pasts: laima@hkl.lv