Dienvidu tilta pirmās kārtas būvniecība
Dienvidu tilts ir lielākā pēdējo 25 gadu laikā uzbūvētā hidrotehniskā būve Baltijas valstīs. Tilta laiduma konstrukcijas sastāv no nesošajām metāla sijām, kuras baltās uz deviņiem balstiem. Virs brauktuves konstrukcijas ir seši metāla piloni ar vantīm. Projekts paredz monolītu tilta brauktuves daļu, riteņbraucēju celiņus un gājēju ietves.
Dienvidu
tilta pirmās kārtas būvniecība |
||||||||
|
||||||||
|
||||||||
Veiksmīgi
izstrādāts PERI veidņu risinājums ļauj efektīvi realizēt tilta monolīto
siju betonēšanu.
Dienvidu tilts ir lielākā pēdējo 25 gadu laikā uzbūvētā hidrotehniskā būve Baltijas valstīs. Tilta laiduma konstrukcijas sastāv no nesošajām metāla sijām, kuras baltās uz deviņiem balstiem. Virs brauktuves konstrukcijas ir seši metāla piloni ar vantīm. Projekts paredz monolītu tilta brauktuves daļu, riteņbraucēju celiņus un gājēju ietves. Plānojot monolītās betonēšanas darbus, tilta laiduma betonēšana pa šķērsgriezumu tika sadalīta trijos etapos. Kopējais veidņu izmantošanas laiks objektā sasniedza 18 mēnešus. Šajā laikā tika iebetonēti visi trīs etapi visam tilta laiduma garumam, kopumā 803 metriem. Pirmais betonēšanas etaps – brauktuves daļas betonēšana. Etapa betonēšanas darbiem tika izmantota Multiflex pārsegumu veidņu sistēma. Ņemot vērā, ka veidņu atveidņošana tika veikta tilta nesošo metāla siju iekšpusē, tad veidņu sistēmas komplektējošiem elementiem bija jābūt vienkārši montējamiem, demontējamiem un pārvietojamiem uz nākamo betonēšanas ciklu. Konkrētās prasības Multiflex veidņu risinājums nodrošināja pilnībā. Otrais etaps – veidņu risinājums riteņbraucēju ceļa monolītās sijas betonēšanai. PERI inženieru izstrādātais VarioKIT veidņu risinājums, tā ērtais un vienkāršais pielietojums veiksmīgi spēja nodrošināt visas šim betonēšanas etapam izvirzītās augstās prasības. Iekārtais VarioKit risinājums realizē drošu darba fronti objekta personālam, vienlaicīgi ļauj veikt tilta monolītās sijas betonēšanu virs ūdens, vietās, kur nav iespējams izmantot tradicionālos ST 100 atbalsta torņus. Lai paātrinātu tilta būvniecības tempus, posmos, kuri atradās virs sauszemes, siju betonēšanai tika izmantoti tradicionālās ST 100 atbalsta torņu sistēmas. Konkrētais VarioKit veidņu risinājums tika izstrādāts ar mērķi pēc iespējas vienkāršāk un ātrāk pārvietot to uz nākamo betonēšanas posmu. Pēc kārtējā cikla betonēšanas, veidņus ir iespējams ātri un ērti atveidņojot un ar speciālu riteņu palīdzību veidņu komplektu pārvietot uz nākamo betonēšanas posmu. Trešais etaps – veidņu risinājums gājēju ietves monolītās sijas betonēšanai. Šeit tika izmantota iepriekšējā etapā izmantotā risinājuma veiksmīgā pieredze, betonējot riteņbraucēju celiņa monolīto siju. Risinājumam izmantoja to pašu nesošo konstrukciju, kas ļāva samazināt veidņu izmantošanas laiku un nomas materiāla apjomu objektā.
Materiālu sagatavojusi PERI GmbH filiāles Latvijā – SIA PERI Mārketinga nodaļa. |
||||||||
|