building.lv skaitļos

Lietotāji online21
Aktīvie uzņēmumi19585
Nozares ziņas33011
Dienvidu tilta pirmās kārtas būvniecība : building.lv - par būvniecību Latvijā

Dienvidu tilta pirmās kārtas būvniecība

Dienvidu tilta pirmās kārtas būvniecība
Foto: Dienvidu tilta pirmās kārtas būvniecība

Dienvidu tilts ir lielākā pēdējo 25 gadu laikā uzbūvētā hidrotehniskā būve Baltijas valstīs. Tilta laiduma konstrukcijas sastāv no nesošajām metāla sijām, kuras baltās uz deviņiem balstiem. Virs brauktuves konstrukcijas ir seši metāla piloni ar vantīm. Projekts paredz monolītu tilta brauktuves daļu, riteņbraucēju celiņus un gājēju ietves.

Dienvidu tilta pirmās kārtas būvniecība
04.11.2008., www.building.lv


Veiksmīgi izstrādāts PERI veidņu risinājums ļauj efektīvi realizēt tilta monolīto siju betonēšanu.


src=

Dienvidu tilts ir lielākā pēdējo 25 gadu laikā uzbūvētā hidrotehniskā būve Baltijas valstīs. Tilta laiduma konstrukcijas sastāv no nesošajām metāla sijām, kuras baltās uz deviņiem balstiem. Virs brauktuves konstrukcijas ir seši metāla piloni ar vantīm. Projekts paredz monolītu tilta brauktuves daļu, riteņbraucēju celiņus un gājēju ietves.

Plānojot monolītās betonēšanas darbus, tilta laiduma betonēšana pa šķērsgriezumu tika sadalīta trijos etapos. Kopējais veidņu izmantošanas laiks objektā sasniedza 18 mēnešus. Šajā laikā tika iebetonēti visi trīs etapi visam tilta laiduma garumam, kopumā 803 metriem.

Pirmais betonēšanas etaps – brauktuves daļas betonēšana. Etapa betonēšanas darbiem tika izmantota Multiflex pārsegumu veidņu sistēma. Ņemot vērā, ka veidņu atveidņošana tika veikta tilta nesošo metāla siju iekšpusē, tad veidņu sistēmas komplektējošiem elementiem bija jābūt vienkārši montējamiem, demontējamiem un pārvietojamiem uz nākamo betonēšanas ciklu. Konkrētās prasības Multiflex veidņu risinājums nodrošināja pilnībā.


src=

Otrais etaps – veidņu risinājums riteņbraucēju ceļa monolītās sijas betonēšanai. PERI inženieru izstrādātais VarioKIT veidņu risinājums, tā ērtais un vienkāršais pielietojums veiksmīgi spēja nodrošināt visas šim betonēšanas etapam izvirzītās augstās prasības. Iekārtais VarioKit risinājums realizē drošu darba fronti objekta personālam, vienlaicīgi ļauj veikt tilta monolītās sijas betonēšanu virs ūdens, vietās, kur nav iespējams izmantot tradicionālos ST 100 atbalsta torņus. Lai paātrinātu tilta būvniecības tempus, posmos, kuri atradās virs sauszemes, siju betonēšanai tika izmantoti tradicionālās ST 100 atbalsta torņu sistēmas.


src=

Konkrētais VarioKit veidņu risinājums tika izstrādāts ar mērķi pēc iespējas vienkāršāk un ātrāk pārvietot to uz nākamo betonēšanas posmu. Pēc kārtējā cikla betonēšanas, veidņus ir iespējams ātri un ērti atveidņojot un ar speciālu riteņu palīdzību veidņu komplektu pārvietot uz nākamo betonēšanas posmu.

Trešais etaps – veidņu risinājums gājēju ietves monolītās sijas betonēšanai. Šeit tika izmantota iepriekšējā etapā izmantotā risinājuma veiksmīgā pieredze, betonējot riteņbraucēju celiņa monolīto siju. Risinājumam izmantoja to pašu nesošo konstrukciju, kas ļāva samazināt veidņu izmantošanas laiku un nomas materiāla apjomu objektā.


src=


Artjoms Gridņevs

SIA Tilts iecirkņa vadītājs

Šim projektam tieši SIA PERI spēja piedāvāt kompetentu un konkurētspējīgu risinājumu tilta monolīto siju betonēšanai, papildinot to ar vispusīgu inženiertehnisko atbalstu veidņu projekta izstrādes un objekta būvniecības laikā. Mūs apmierināja veiksmīgi izstrādātais veidņu risinājums, ērtais pielietojums , tas ļāva betonēšanas darbus veikti vienkārši un droši, ātri atveidņot un pārvietot veidņus uz nākamo betonēšanas ciklu.

src=

Andrejs Bočkarjovs

A/S Latvijas Tilti galvenais inženieris

Jāatzīmē PERI klātbūtne objektā, nevilcinoties reaģējot un risinot ikvienu ar veidņu pielietojumu saistīto jautājumu, kā arī inženieru tieša klātbūtne objektā.

src=

Pāvels Sidarovs

SIA Rīgas Tilti tiltu būvniecības pārvaldes vadītājs

Strādājot ar PERI, nomas materiālu ir iespējams saņemt objektā precīzi nepieciešamajā laikā, pilnā komplektācijā, nav problēmu ar pieejamajiem materiāla apjomiem un komplektācijām.

src=

Rims Sankausks

SIA Viadukts celtniecības nodaļas vadītājs

Operatīva reakcija no PERI puses, pieņemot svarīgus un kompetentus lēmumus, ir ļoti būtiska šādu lielu un atbildīgu projektu realizācijā.


Materiālu sagatavojusi PERI GmbH filiāles Latvijā – SIA PERI Mārketinga nodaļa.


Banner 280x280

Dalies ar šo rakstu

Komentāri

=

* Lūdzu aizpildi summu vārdiski latviešu valodā ar visām garumzīmēm!

SIA "Latvijas Tālrunis" aicina interneta lietotājus - portāla lasītājus, rakstot komentārus par publicētajiem rakstiem un ziņām, ievērot morāles, ētikas un pieklājības normas, nekūdīt uz vardarbību, naidu vai diskrimināciju, neizplatīt personas cieņu un godu aizskarošu informāciju, neslēpties aiz citas personas vārda, neveikt ar portāla redakciju nesaskaņotu reklamēšanu. Gadījumā, ja komentāra sniedzējs neievēro iepriekšminētos noteikumus, viņa komentārs var tikt izdzēsts un SIA "Latvijas Tālrunis" ir tiesības informēt uzraudzības iestādes par iespējamiem likuma pārkāpumiem.