Dienvidu tilta pirmās kārtas ģenerāluzņēmējs aicina ekspertus sniegt slēdzienus par pirmās kārtas būvniecību
Dienvidu tilta pirmās kārtas celtniecības ģenerāluzņēmējs "Dienvidu tilts" uzņemas pilnu atbildību par Dienvidu tilta pirmās kārtas celtniecību un aicina ikvienu sertificētu Latvijas vai ārvalstu ekspertu sniegt slēdzienu par pirmās kārtas būvniecību, aģentūrai BNS pavēstīja "Dienvidu tilta" pārstāve Laima Pļaviņa.
Dienvidu tilta pirmās kārtas celtniecības ģenerāluzņēmējs "Dienvidu tilts" uzņemas pilnu atbildību par Dienvidu tilta pirmās kārtas celtniecību un aicina ikvienu sertificētu Latvijas vai ārvalstu ekspertu sniegt slēdzienu par pirmās kārtas būvniecību, aģentūrai BNS pavēstīja "Dienvidu tilta" pārstāve Laima Pļaviņa.
Viņa norādīja, ka šadu aicinājumu uzņēmums izsaka, lai stiprinātu ticību jaunuzceltajam tiltam un respektējot vēlmi iepazīties ar objektu. Lai eksperti varētu sniegt savu slēdzienu, "Dienvidu tilts" gatavs iepazīstināt ar visu nepieciešamo projekta dokumentāciju.
Pļaviņa klāstīja, ka līdzšinējā izmēģinājumā tika apstiprināta pilnīga konstrukciju parametru - sprieguma un deformācijas - atbilstība projekta prasībām un starptautiski pieņemtajām normām līdzīgām būvēm.
Apstākļos, kuri atbilst iespējamiem maksimālajiem noslogojumiem, kas tika imitēti, noslogojot tiltu ar 32 kravas mašīnām ar kopējo masu 1280 tonnu, ar mūsdienīgāko iekārtu palīdzību tika mērīts konstrukciju spriegums un deformācija. Balstoties uz veikto pētījumu rezultātiem, tika izsniegts atzinums par konstrukciju atbilstību visām izvirzītajām prasībām.
Ļoti pozitīvi vērtējams rezultāts izmēģinājumam, kad kravas automašīnas atradās starp tilta balstiem. Attālums starp balstiem ir 110 metru. Tilta ieliece bija mērāma no pieciem milimetriem līdz 185 milimetriem. "Šis ir ļoti labs rezultāts, īpaši ņemot vērā faktu, ka noslogojums vidēji bija divas reizes lielāks, nekā tas būs novērojams ikdienā," stāstīja "Dienvidu tilta" pārstāve.
Pētījumā praktiskie rezultāti no teorētiski prognozētajiem drīkst atšķirties par 10%. Dienvidu tilta gadījumā tas bija 1% robežās.
"Dienvidu tilts" garantē pilnīgu paveikto darbu kvalitāti un izmantoto materiālu atbilstību projektam. "Šādu garantiju mums ļauj sniegt ne tikai pašu pieredze, veicot darbus, bet arī Rīgas Tehniskās universitātes profesora Aināra Paeglīša vadībā veiktā tilta slogošanas pārbaude, kas apliecina, ka tilts ir drošs un gatavs nodošanai ekspluatācijā," norādīja Pļaviņa.
Aģentūra BNS jau vēstīja, ka Dienvidu tilta pirmās kārtas atklāšanas ceremonija paredzēta 17.novembrī. Dienvidu tilts būs 34,28 metrus plats, 803 metrus garš, ar sešām kustību joslām, pa trim katrā virzienā, kā arī gājēju ietvi un veloceliņu abās tilta pusēs. Virs tilta slejas seši piloni ar astoņām vantīm katram. Tilta pirmās kārtas būvniecība sākta 2004.gada novembrī.
Šogad augustā tiks sākta Dienvidu tilta otrās kārtas būvniecība, kas ietver Slāvu dzelzceļa pārvada paplašināšanu, ierīkojot jaunas astoņas braukšanas joslas, un triju līmeņu satiksmes mezgla izbūvi pašreizējā Slāvu rotācijas apļa vietā. Otro būvniecības kārtu plānots pabeigt 2011.gada jūlijā.
Savukārt Dienvidu tilta trešajā kārtā paredzēts izbūvēt pilnībā jaunu maģistrālu autoceļu un nobrauktuves Daugavas kreisajā krastā no Dienvidu tilta līdz Ziepniekkalna ielai jeb Zemgales virziena maģistrālo kustības mezglu.
Pēc Rīgas domē sniegtās informācijas, Rīgas domei tilta būvniecības pirmā kārta, ieskaitot inflācijas sadārdzinājumu un bankas finansējuma procentu likmi, izmaksās 254,3 miljonus latu, bet tilta būvniecības otrajai kārtai paredzēts iztērēt 313,4 miljonus latu. Savukārt Dienvidu tilta trešās kārtas būvniecība posmā no Bauskas ielas līdz Ziepniekkalna ielai varētu izmaksāt ne vairāk par 15 miljoniem latu.
Tilta būvniecības ģenerāluzņēmējs ir "Dienvidu tilts", kurā apvienojušās sešas lielākās Latvijas celtniecības kompānijas - "Skonto būve", "Latvijas tilti", "BMGS", "Tilts", "Rīgas tilti" un "Viadukts".
Rūta Cinīte, +371 67088616, eko_zinas@bns.lv
Viņa norādīja, ka šadu aicinājumu uzņēmums izsaka, lai stiprinātu ticību jaunuzceltajam tiltam un respektējot vēlmi iepazīties ar objektu. Lai eksperti varētu sniegt savu slēdzienu, "Dienvidu tilts" gatavs iepazīstināt ar visu nepieciešamo projekta dokumentāciju.
Pļaviņa klāstīja, ka līdzšinējā izmēģinājumā tika apstiprināta pilnīga konstrukciju parametru - sprieguma un deformācijas - atbilstība projekta prasībām un starptautiski pieņemtajām normām līdzīgām būvēm.
Apstākļos, kuri atbilst iespējamiem maksimālajiem noslogojumiem, kas tika imitēti, noslogojot tiltu ar 32 kravas mašīnām ar kopējo masu 1280 tonnu, ar mūsdienīgāko iekārtu palīdzību tika mērīts konstrukciju spriegums un deformācija. Balstoties uz veikto pētījumu rezultātiem, tika izsniegts atzinums par konstrukciju atbilstību visām izvirzītajām prasībām.
Ļoti pozitīvi vērtējams rezultāts izmēģinājumam, kad kravas automašīnas atradās starp tilta balstiem. Attālums starp balstiem ir 110 metru. Tilta ieliece bija mērāma no pieciem milimetriem līdz 185 milimetriem. "Šis ir ļoti labs rezultāts, īpaši ņemot vērā faktu, ka noslogojums vidēji bija divas reizes lielāks, nekā tas būs novērojams ikdienā," stāstīja "Dienvidu tilta" pārstāve.
Pētījumā praktiskie rezultāti no teorētiski prognozētajiem drīkst atšķirties par 10%. Dienvidu tilta gadījumā tas bija 1% robežās.
"Dienvidu tilts" garantē pilnīgu paveikto darbu kvalitāti un izmantoto materiālu atbilstību projektam. "Šādu garantiju mums ļauj sniegt ne tikai pašu pieredze, veicot darbus, bet arī Rīgas Tehniskās universitātes profesora Aināra Paeglīša vadībā veiktā tilta slogošanas pārbaude, kas apliecina, ka tilts ir drošs un gatavs nodošanai ekspluatācijā," norādīja Pļaviņa.
Aģentūra BNS jau vēstīja, ka Dienvidu tilta pirmās kārtas atklāšanas ceremonija paredzēta 17.novembrī. Dienvidu tilts būs 34,28 metrus plats, 803 metrus garš, ar sešām kustību joslām, pa trim katrā virzienā, kā arī gājēju ietvi un veloceliņu abās tilta pusēs. Virs tilta slejas seši piloni ar astoņām vantīm katram. Tilta pirmās kārtas būvniecība sākta 2004.gada novembrī.
Šogad augustā tiks sākta Dienvidu tilta otrās kārtas būvniecība, kas ietver Slāvu dzelzceļa pārvada paplašināšanu, ierīkojot jaunas astoņas braukšanas joslas, un triju līmeņu satiksmes mezgla izbūvi pašreizējā Slāvu rotācijas apļa vietā. Otro būvniecības kārtu plānots pabeigt 2011.gada jūlijā.
Savukārt Dienvidu tilta trešajā kārtā paredzēts izbūvēt pilnībā jaunu maģistrālu autoceļu un nobrauktuves Daugavas kreisajā krastā no Dienvidu tilta līdz Ziepniekkalna ielai jeb Zemgales virziena maģistrālo kustības mezglu.
Pēc Rīgas domē sniegtās informācijas, Rīgas domei tilta būvniecības pirmā kārta, ieskaitot inflācijas sadārdzinājumu un bankas finansējuma procentu likmi, izmaksās 254,3 miljonus latu, bet tilta būvniecības otrajai kārtai paredzēts iztērēt 313,4 miljonus latu. Savukārt Dienvidu tilta trešās kārtas būvniecība posmā no Bauskas ielas līdz Ziepniekkalna ielai varētu izmaksāt ne vairāk par 15 miljoniem latu.
Tilta būvniecības ģenerāluzņēmējs ir "Dienvidu tilts", kurā apvienojušās sešas lielākās Latvijas celtniecības kompānijas - "Skonto būve", "Latvijas tilti", "BMGS", "Tilts", "Rīgas tilti" un "Viadukts".
Rūta Cinīte, +371 67088616, eko_zinas@bns.lv