Dienvidu tilta trešās kārtas finansējuma jautājumu sāks risināt pēc izmaksu noskaidrošanas
Dienvidu tilta trešās kārtas finansējuma jautājumu Rīga risinās, kad būs zināms šīs kārtas būvniecībai nepieciešamās naudas apjoms, intervijā aģentūras BNS biznesa informācijas portālam "Baltic Business Service" sacīja Rīgas mērs Jānis Birks.
Dienvidu tilta trešās kārtas finansējuma jautājumu Rīga risinās, kad būs zināms šīs kārtas būvniecībai nepieciešamās naudas apjoms, intervijā aģentūras BNS biznesa informācijas portālam "Baltic Business Service" sacīja Rīgas mērs Jānis Birks.
"Šobrīd tilta trešās kārtas būvniecībai posmā no Bauskas ielas līdz Ziepniekkalna ielai tiek izstrādāts projekts. Šī posma būvniecības izmaksas būs zināmas tikai tad, kad būs gatavs projekts un kad būs beidzies konkurss par būvnieka izvēli," viņš teica.
Birks pastāstīja, ka par valsts līdzfinansējumu tilta trešajai kārtai ir runājis ar diviem pēdējiem premjeriem, kā arī Satiksmes ministrijas atbildīgajām amatpersonām, ieskaitot satiksmes ministru un valsts autoceļu pārvaldītāja "Latvijas valsts ceļi" vadību.
"Es viņus informēju par situāciju, kāda ir izveidojusies saistībā ar tilta trešās kārtas būvniecību, jo Dienvidu tilts Pārdaugavas pusē atduras pret šauro Bauskas ielu, kas nav pilsētas teritorijā. Tādējādi nodrošināt visus pievadceļus ārpus Rīgas ir valsts uzdevums. Ir bijuši solījumi, ka valsts par šo lietu parūpēsies. No premjera ir saņemts mutisks solījums, ka viņš atradīs tilta pievadceļu būvniecībai nepieciešamos 10 miljonus latu," sacīja Rīgas mērs.
Dienvidu tilta būvniecība sākta 2004.gadā. Tilts top trīs kārtās, un tā pirmo būvdarbu kārtu paredzēts pabeigt šā gada beigās.
Dienvidu tilta pirmajā kārtā tiek būvēts tilts ar estakādēm no Bauskas ielas Pārdaugavā līdz Slāvu pārvadam Daugavas labajā krastā. Tilta otrās kārtas būvniecībā paredzēts pilnībā pārbūvēt Slāvu dzelzceļa pārvadu un Slāvu rotācijas apli, tā vietā izveidojot trīslīmeņu krustojumu ar Lubānas, Piedrujas un Krustpils ielu. Savukārt trešajā kārtā plānots izbūvēt autoceļu no Vienības gatves līdz Bauskas ielai, izveidojot arī divlīmeņu krustojumus ar Ziepniekkalna un Bauskas ielu.
Pēc domē sniegtās informācijas, Rīgas domei tilta būvniecības pirmā kārta, ieskaitot inflācijas sadārdzinājumu un bankas finansējuma procentu likmi, izmaksās 254,3 miljonus latu, bet tilta būvniecības otrajai kārtai paredzēts iztērēt 313,4 miljonus latu. Tilta trešās kārtas izmaksas vēl nav zināmas. Tilta celtniecības ģenerāluzņēmējs ir "Dienvidu tilts", kurā apvienojušās sešas lielākās Latvijas celtniecības kompānijas.
"Šobrīd tilta trešās kārtas būvniecībai posmā no Bauskas ielas līdz Ziepniekkalna ielai tiek izstrādāts projekts. Šī posma būvniecības izmaksas būs zināmas tikai tad, kad būs gatavs projekts un kad būs beidzies konkurss par būvnieka izvēli," viņš teica.
Birks pastāstīja, ka par valsts līdzfinansējumu tilta trešajai kārtai ir runājis ar diviem pēdējiem premjeriem, kā arī Satiksmes ministrijas atbildīgajām amatpersonām, ieskaitot satiksmes ministru un valsts autoceļu pārvaldītāja "Latvijas valsts ceļi" vadību.
"Es viņus informēju par situāciju, kāda ir izveidojusies saistībā ar tilta trešās kārtas būvniecību, jo Dienvidu tilts Pārdaugavas pusē atduras pret šauro Bauskas ielu, kas nav pilsētas teritorijā. Tādējādi nodrošināt visus pievadceļus ārpus Rīgas ir valsts uzdevums. Ir bijuši solījumi, ka valsts par šo lietu parūpēsies. No premjera ir saņemts mutisks solījums, ka viņš atradīs tilta pievadceļu būvniecībai nepieciešamos 10 miljonus latu," sacīja Rīgas mērs.
Dienvidu tilta būvniecība sākta 2004.gadā. Tilts top trīs kārtās, un tā pirmo būvdarbu kārtu paredzēts pabeigt šā gada beigās.
Dienvidu tilta pirmajā kārtā tiek būvēts tilts ar estakādēm no Bauskas ielas Pārdaugavā līdz Slāvu pārvadam Daugavas labajā krastā. Tilta otrās kārtas būvniecībā paredzēts pilnībā pārbūvēt Slāvu dzelzceļa pārvadu un Slāvu rotācijas apli, tā vietā izveidojot trīslīmeņu krustojumu ar Lubānas, Piedrujas un Krustpils ielu. Savukārt trešajā kārtā plānots izbūvēt autoceļu no Vienības gatves līdz Bauskas ielai, izveidojot arī divlīmeņu krustojumus ar Ziepniekkalna un Bauskas ielu.
Pēc domē sniegtās informācijas, Rīgas domei tilta būvniecības pirmā kārta, ieskaitot inflācijas sadārdzinājumu un bankas finansējuma procentu likmi, izmaksās 254,3 miljonus latu, bet tilta būvniecības otrajai kārtai paredzēts iztērēt 313,4 miljonus latu. Tilta trešās kārtas izmaksas vēl nav zināmas. Tilta celtniecības ģenerāluzņēmējs ir "Dienvidu tilts", kurā apvienojušās sešas lielākās Latvijas celtniecības kompānijas.