Dienvidu tilts sauc finanšu pašnāvniekus
Dienvidu tilts un Daugavas labajā krastā būvējamais satiksmes mezgls izmaksās diezgan precīzi atbilst Rīgas pilsētas pašvaldības kopējiem 2008. gada izdevumiem.
Dienvidu tilts un Daugavas labajā krastā būvējamais satiksmes mezgls izmaksās diezgan precīzi atbilst Rīgas pilsētas pašvaldības kopējiem 2008. gada izdevumiem.
Šogad Rīgas pašvaldība plāno iekasēt 576,9 miljonus latu, bet par Dienvidu tilta pirmo un otro kārtu samaksāt 568,1 miljonu latu. Tas nenozīmē, ka pilsēta jau šogad pārtrauks visas izmaksas, nelielo naudas pārpalikumu izmantojot varbūt vienīgi domnieku algām un ārzemju braucieniem. Par Dienvidu tilta izmaksām pilsēta īstenībā sāks domāt tikai nākamgad, sastādot 2010. gada budžetu, jo aiznākamā gada vidū tai būs jāsāk apmaksāt izdevumi par tilta celtniecību.
Pēc tam ikgadējie izdevumi par tiltu pieaugs līdz gandrīz 37,9 miljoniem latu gadā un tādā līmenī turpināsies līdz 2024. gadam, kad sāks sarukt un izbeigsies līdz ar 2028. gadu. Šiem izdevumiem jāpieskaita arī tilta trešās kārtas izmaksas par tilta savienojumu ar satiksmes maģistrālēm Pārdaugavā. Šādām izmaksām vajadzētu būt neizbēgamām, jo bez tādiem savienojumiem nav jēgas varenajām būvēm Daugavas labajā krastā, ja pietiekami daudz automobiļu tām nevarēs vai nu piekļūt no upes pretējā krasta, vai nokļūt nost no tilta pretējā krastā. Rīgas domes Satiksmes departaments sola, ka šogad par mazāk nekā vienu miljonu latu tikšot izbūvēts pagaidu savienojums starp tilta pirmo kārtu un Ziepniekkalna ielu Pārdaugavā. Tādējādi šā gada beigās tiks eksperimentāli pārbaudīts, kā iespējams savietot brauktuves, kuru izmaksas atšķīrušās 250 reižu. Varbūt automašīnas izveidos neizbraucamu sastrēgumu uz salīdzinoši platā tilta un tā vairākos līmeņos izvietotajiem pievedceļiem, kas kopumā izmaksājuši 254,7 miljonus latu, bet varbūt tie netiks pienācīgi noslogoti.
Šogad Rīgas pašvaldība plāno iekasēt 576,9 miljonus latu, bet par Dienvidu tilta pirmo un otro kārtu samaksāt 568,1 miljonu latu. Tas nenozīmē, ka pilsēta jau šogad pārtrauks visas izmaksas, nelielo naudas pārpalikumu izmantojot varbūt vienīgi domnieku algām un ārzemju braucieniem. Par Dienvidu tilta izmaksām pilsēta īstenībā sāks domāt tikai nākamgad, sastādot 2010. gada budžetu, jo aiznākamā gada vidū tai būs jāsāk apmaksāt izdevumi par tilta celtniecību.
Pēc tam ikgadējie izdevumi par tiltu pieaugs līdz gandrīz 37,9 miljoniem latu gadā un tādā līmenī turpināsies līdz 2024. gadam, kad sāks sarukt un izbeigsies līdz ar 2028. gadu. Šiem izdevumiem jāpieskaita arī tilta trešās kārtas izmaksas par tilta savienojumu ar satiksmes maģistrālēm Pārdaugavā. Šādām izmaksām vajadzētu būt neizbēgamām, jo bez tādiem savienojumiem nav jēgas varenajām būvēm Daugavas labajā krastā, ja pietiekami daudz automobiļu tām nevarēs vai nu piekļūt no upes pretējā krasta, vai nokļūt nost no tilta pretējā krastā. Rīgas domes Satiksmes departaments sola, ka šogad par mazāk nekā vienu miljonu latu tikšot izbūvēts pagaidu savienojums starp tilta pirmo kārtu un Ziepniekkalna ielu Pārdaugavā. Tādējādi šā gada beigās tiks eksperimentāli pārbaudīts, kā iespējams savietot brauktuves, kuru izmaksas atšķīrušās 250 reižu. Varbūt automašīnas izveidos neizbraucamu sastrēgumu uz salīdzinoši platā tilta un tā vairākos līmeņos izvietotajiem pievedceļiem, kas kopumā izmaksājuši 254,7 miljonus latu, bet varbūt tie netiks pienācīgi noslogoti.