Divos Latvijas vērtīgāko uzņēmumu topos būtiski atšķiras "Latvijas gāzei" noteiktais vērtējums

Foto: Divos Latvijas vērtīgāko uzņēmumu topos būtiski atšķiras "Latvijas gāzei" noteiktais vērtējums
Divos klajā nākušajos Latvijas vērtīgāko uzņēmumu topos būtiski – par vismaz 250 miljoniem latu - atšķiras Latvijas gāzei noteiktais vērtējums.
Divos klajā nākušajos Latvijas vērtīgāko uzņēmumu topos būtiski – par vismaz 250 miljoniem latu - atšķiras Latvijas gāzei noteiktais vērtējums.
Pēc Laika stars vērtējuma gāzes monopoluzņēmumam vērtība šogad augusi par 51 %, sasniedzot 509.8 miljonus latu, un tas atrodas vērtīgāko uzņēmumu TOP 200 piektajā vietā. Savukārt pēc Prudentia vērtējuma gāzes kompānijas vērtība ir noslīdējusi par 24.65 % līdz 248.61 miljonam latu, un tādējādi TOP 101 noslīdējusi no 9. vietas uz desmito.
Abas kompānijas ņēmušas vērā publiski pieejamus datus, tostarp no Lursoft, bet atšķiras vērtēšanas metodes. Laika stars uzskata, ka vērtēšanas metodikas ziņā tirgus datu salīdzināšanas instruments ir kļuvis vēl piemērotāks, jo ekonomiskās situācijas lejupslīdes periodos uzņēmumu vērtību vēl precīzāk palīdz noteikt salīdzinošā pieeja – cik par līdzīgu uzņēmumu ir samaksājis vai ir gatavs maksāt pircējs. Laika stara eksperti uzskata, ka investorus mazāk sāk interesēt nākotnes sazīmētie ieņēmumi (naudas plūsmas vērtēšanas metodika), jo to neizpildīšanās kļuvusi par normu. Vērtības rezultāti raksturo faktisko situāciju, kādā šie uzņēmumi atradās 2007. gada 31. decembrī.
Pēc Laika stars vērtējuma gāzes monopoluzņēmumam vērtība šogad augusi par 51 %, sasniedzot 509.8 miljonus latu, un tas atrodas vērtīgāko uzņēmumu TOP 200 piektajā vietā. Savukārt pēc Prudentia vērtējuma gāzes kompānijas vērtība ir noslīdējusi par 24.65 % līdz 248.61 miljonam latu, un tādējādi TOP 101 noslīdējusi no 9. vietas uz desmito.
Abas kompānijas ņēmušas vērā publiski pieejamus datus, tostarp no Lursoft, bet atšķiras vērtēšanas metodes. Laika stars uzskata, ka vērtēšanas metodikas ziņā tirgus datu salīdzināšanas instruments ir kļuvis vēl piemērotāks, jo ekonomiskās situācijas lejupslīdes periodos uzņēmumu vērtību vēl precīzāk palīdz noteikt salīdzinošā pieeja – cik par līdzīgu uzņēmumu ir samaksājis vai ir gatavs maksāt pircējs. Laika stara eksperti uzskata, ka investorus mazāk sāk interesēt nākotnes sazīmētie ieņēmumi (naudas plūsmas vērtēšanas metodika), jo to neizpildīšanās kļuvusi par normu. Vērtības rezultāti raksturo faktisko situāciju, kādā šie uzņēmumi atradās 2007. gada 31. decembrī.