Dobelē sākas Brīvības ielas rekonstrukcijas otrās kārtas būvdarbi
Sakarā ar to, ka nākošajā nedēļā Dobelē tiks uzsākti Brīvības ielas rekonstrukcijas otrās kārtas būvdarbi, 4. jūnijā uz sanāksmi Dobeles novada domē tika aicināti rekonstrukcijas zonai piegulošo uzņēmumu pārstāvji. Viņi tika iepazīstināti ar plānoto darbu grafiku un satiksmes organizāciju objektā.
Rekonstrukcijas darbi notiks posmā no krustojuma ar Baznīcas ielu līdz pilsētas robežai Jelgavas virzienā, 1470 metru garumā. Darbi objektā sadalīti pa posmiem sekojoši:
Bērzes iela - Spodrības iela;
Spodrības iela - Lauku iela;
Lauku iela - pilsētas robeža;
Dzelzceļa pārbrauktuves rekonstrukcija (paralēli 3. posmam);
Dzelzceļa pārbrauktuve - Baznīcas iela (nākošajā gadā).
Būvdarbu laikā virzienā no pilsētas centra uz Jelgavas pusi transporta plūsma paredzēta cauri būvobjektam vienā joslā pa Brīvības ielu. Virzienā uz pilsētas centru izmantojami apbraucamie ceļi - Lauku iela un Bērzes iela.
Brīvības ielas rekonstrukcijas projektā paredzēts izveidot divu joslu brauktuvi ar vienu braukšanas joslu katrā virzienā, rekonstruēt standartam neatbilstošus ietvju posmus, atjaunot autobusu pieturas, labiekārtot stāvlaukumu, rekonstruēt dzelzceļa pārbrauktuvi. Tiks izbūvēti ūdensapgādes un kanalizācijas ārējie tīkli, sadzīves kanalizācija, apgaismojums, izbūvēti luksofori, vājstrāvas ārējie tīkli un siltumapgādes ārējie tīkli.
15. maijā Dobeles novada pašvaldībā tika parakstīts līgums ar SIA STRABAG par Brīvības ielas rekonstrukcijas otro kārtu. Rekonstrukcijas darbi ilgs līdz 2014. gada augustam, tie notiks posmā no krustojuma ar Baznīcas ielu līdz pilsētas robežai Jelgavas virzienā, 1470 metru garumā. Projekta izmaksas sastāda 1 565 963 LVL, no kurām Eiropas Reģionālās attīstības fonds sedz 584 597 LVL, pārējo - Dobeles novada pašvaldība.
Pēc darbu pabeigšanas sagaidām ieraudzīt acīm tīkamu gala rezultātu - pievilcīgu un funkcionālu tranzītielu, kas veicinās pilsētas viesu un tūristu piesaisti, kā arī sekmēs uzņēmējdarbības attīstību.
Brīvības ielas rekonstrukcijas pirmā kārta no Baznīcas ielas līdz Zemgaļu tiltam (tiltu ieskaitot) tika pabeigta 2012. gadā.