Dolgopolovs atbalsta dzīvojamo māju celtniecību pie pasažieru ostas
Rīgas domes priekšsēdētāja vietnieks Sergejs Dolgopolovs (Tautas saskaņas partija) atbalsta sešu dzīvojamo māju būvniecību ostas teritorijā, kā to iecerējis teritorijas nomnieks SIA "Rīgas pasažieru termināls^apostrofs;^apostrofs; (RPT).
Rīgas domes priekšsēdētāja vietnieks Sergejs Dolgopolovs (Tautas saskaņas partija) atbalsta sešu dzīvojamo māju būvniecību ostas teritorijā, kā to iecerējis teritorijas nomnieks SIA "Rīgas pasažieru termināls" (RPT).
Dolgopolovs aģentūrai LETA norādīja, ka arī citu Eiropas ostu tuvumā plānots būvēt dzīvojamās ēkas, vienlaikus uzsverot, ka projekts vēl esot izstrādes stadijā, tādēļ tajā iespējamas lielas korekcijas.
Politiķis, kurš pašreiz pilda komandējumā esošā Rīgas mēra Gundara Bojāra pienākumus, uzskata, ka par šo projektu vajadzētu veikt lielu sabiedrisko apspriešanu, lai tas cilvēkiem neuzkristu kā "sniegs uz galvas".
Jautāts, kā vērtē to, ka projektā lielākā daļa ostas paredzēta komercapbūvei, nevis infrastruktūras objektiem, Dolgopolovs norādīja, ka "tas ir gaumes jautājums".
Pilsētas centrs un pieostas teritorija visā pasaulē esot tāda vieta, kur tiek attīstīta komercapbūve - rezidences, veikali, biroji.
Dolgopolovs arī norādīja, ka ir vēlams, lai komerciālie ūdens pārkrāvumi notiktu pēc iespējas tuvāk Daugavas iztekai, bet lai pasažieru kuģi varētu piebraukt pie Rīgas centra.
Arī Rīgas domes Attīstības komitejas priekšsēdētājs Andris Ameriks, paužot savu personīgo viedokli, atzina, ka atbalsta dzīvojamo māju un viesnīcu būvi ostā.
"Taču vispirms prasīsim, lai projekta nomnieks uzbūvē piestātnes un citus infrastruktūras objektus," solīja Ameriks.
Pēc viņa teiktā, pašreizējo sākotnējo projektu nepieciešams sadalīt divos posmos - vispirms ostas vajadzības, pēc tam komercēkas, jo brīvosta 12 miljonu latu lielo kredītu galvojusi par ostas insfrastruktūras objektu celtniecību.
Kā jau ziņots, Norvēģijas kompānija "Aspade International" pēc Rīgas pasažieru ostas nomnieka SIA "Rīgas pasažieru termināls" (RPT) pasūtījuma izstrādājusi ostas teritorijas apbūves projektu, kas iecerēts trīs līmeņos.
Saskaņā ar izstrādāto projektu pašreizējās pasažieru ostas teritorijā plānots izveidot mākslīgu paaugstinājumu, uz kura tiks būvētas dzīvojamās un biroja ēkas, zem augšējās apbūves, mākslīgās "kāpas" centrālajā daļā, paralēli Daugavai tiks izvietoti četri kruīza kuģu pasažieru termināļi.
"Kāpas" vidējā līmenī tiks arī izvietots pašreizējās Eksporta ielas posms, kas ļaus šķērsot virspusē izvietoto dzīvojamo un biznesa rajonu, neveidojot tajā sastrēgumus.
Lai nodrošinātu pasažieru ostas pussalas iedzīvotāju un tur izvietoto biroju darbinieku iespējas izmantot personisko autotransportu, zem centrālās Eksporta ielas posma plānots izbūvēt vairākas mazākas ieliņas un pazemes autostāvvietas, kas pievedīs pie visām virspusē uzbūvētajām ēkām. Nokļūšanai ēkās no pazemes autostāvvietām varēs izmantot liftus.
Projektā noteikts, ka pazemes autostāvvietas atradīsies aptuveni 0,8 metrus virs Daugavas ūdenslīmeņa, centrālais Eksporta ielas posms un pasažieru termināļi būs izvietoti aptuveni 3,5 metru augstumā virs Daugavas ūdens līmeņa.
Ansis Pūpols LETA
Copyright © LETA
Dolgopolovs aģentūrai LETA norādīja, ka arī citu Eiropas ostu tuvumā plānots būvēt dzīvojamās ēkas, vienlaikus uzsverot, ka projekts vēl esot izstrādes stadijā, tādēļ tajā iespējamas lielas korekcijas.
Politiķis, kurš pašreiz pilda komandējumā esošā Rīgas mēra Gundara Bojāra pienākumus, uzskata, ka par šo projektu vajadzētu veikt lielu sabiedrisko apspriešanu, lai tas cilvēkiem neuzkristu kā "sniegs uz galvas".
Jautāts, kā vērtē to, ka projektā lielākā daļa ostas paredzēta komercapbūvei, nevis infrastruktūras objektiem, Dolgopolovs norādīja, ka "tas ir gaumes jautājums".
Pilsētas centrs un pieostas teritorija visā pasaulē esot tāda vieta, kur tiek attīstīta komercapbūve - rezidences, veikali, biroji.
Dolgopolovs arī norādīja, ka ir vēlams, lai komerciālie ūdens pārkrāvumi notiktu pēc iespējas tuvāk Daugavas iztekai, bet lai pasažieru kuģi varētu piebraukt pie Rīgas centra.
Arī Rīgas domes Attīstības komitejas priekšsēdētājs Andris Ameriks, paužot savu personīgo viedokli, atzina, ka atbalsta dzīvojamo māju un viesnīcu būvi ostā.
"Taču vispirms prasīsim, lai projekta nomnieks uzbūvē piestātnes un citus infrastruktūras objektus," solīja Ameriks.
Pēc viņa teiktā, pašreizējo sākotnējo projektu nepieciešams sadalīt divos posmos - vispirms ostas vajadzības, pēc tam komercēkas, jo brīvosta 12 miljonu latu lielo kredītu galvojusi par ostas insfrastruktūras objektu celtniecību.
Kā jau ziņots, Norvēģijas kompānija "Aspade International" pēc Rīgas pasažieru ostas nomnieka SIA "Rīgas pasažieru termināls" (RPT) pasūtījuma izstrādājusi ostas teritorijas apbūves projektu, kas iecerēts trīs līmeņos.
Saskaņā ar izstrādāto projektu pašreizējās pasažieru ostas teritorijā plānots izveidot mākslīgu paaugstinājumu, uz kura tiks būvētas dzīvojamās un biroja ēkas, zem augšējās apbūves, mākslīgās "kāpas" centrālajā daļā, paralēli Daugavai tiks izvietoti četri kruīza kuģu pasažieru termināļi.
"Kāpas" vidējā līmenī tiks arī izvietots pašreizējās Eksporta ielas posms, kas ļaus šķērsot virspusē izvietoto dzīvojamo un biznesa rajonu, neveidojot tajā sastrēgumus.
Lai nodrošinātu pasažieru ostas pussalas iedzīvotāju un tur izvietoto biroju darbinieku iespējas izmantot personisko autotransportu, zem centrālās Eksporta ielas posma plānots izbūvēt vairākas mazākas ieliņas un pazemes autostāvvietas, kas pievedīs pie visām virspusē uzbūvētajām ēkām. Nokļūšanai ēkās no pazemes autostāvvietām varēs izmantot liftus.
Projektā noteikts, ka pazemes autostāvvietas atradīsies aptuveni 0,8 metrus virs Daugavas ūdenslīmeņa, centrālais Eksporta ielas posms un pasažieru termināļi būs izvietoti aptuveni 3,5 metru augstumā virs Daugavas ūdens līmeņa.
Ansis Pūpols LETA
Copyright © LETA