building.lv skaitļos

Lietotāji online17
Aktīvie uzņēmumi20557
Nozares ziņas33097
Drošs ceļš uz skolu : building.lv - par būvniecību Latvijā

Drošs ceļš uz skolu

Drošs ceļš uz skolu

Atbilde uz jautājumu - kā jārīkojas, ja ir vēlme panākt satiksmes organizācijas uzlabojumus līdzās skolām, nodrošinot bērniem iespēju bez bažām šķērsot ielu – tika meklēta Rīgas Domes Satiksmes departamentā pie starptautisko projektu direktores Olitas Sproģes

autors: Drošs ceļš uz skolu
Foto: Drošs ceļš uz skolu; autors: Drošs ceļš uz skolu
Atbilde uz jautājumu - kā jārīkojas, ja ir vēlme panākt satiksmes organizācijas uzlabojumus līdzās skolām, nodrošinot bērniem iespēju bez bažām šķērsot ielu – tika meklēta Rīgas Domes Satiksmes departamentā pie starptautisko projektu direktores Olitas Sproģes.

Pirmais, kas ir jādara skolu administrācijām, jāuzraksta RD Satiksmes departamentam adresēts iesniegums. Dokuments jānogādā RD Satiksmes departamentā personīgi vai arī jānosūta pa pastu. Iesniegumā jāapraksta kādus satiksmes drošības uzlabošanas pasākumus būtu vēlams veikt skolas apkārtnē, piemēram, uzstādīt "guļošos policistus", norobežojošās barjeras, iezīmēt gājēju pāreju vai arī ierīkot luksoforu. Ja problēmas risinājums nav viennozīmīgi definējams, iesniegumā var tikai sīki aprakstīt problēmu.

RD Satiksmes departaments reaģē uz katru iesniegumu un pirmais procedūras etaps pēc iesnieguma saņemšanas ietver situācijas izpēti uz vietas. To veic RD Satiksmes departamenta attiecīgais speciālists, piesaistot Ceļu policijas, Latvijas Autoceļu direkcijas, CSDD speciālistus. Katra konkrētā situācija tiek apsekota, izvērtējot, cik un kādi pasākumi būtu veicami.

Situācijas nav viennozīmīgas, tās ir daudz un dažādas, tāpēc arī tiek izvērtētas apspriežoties vairākiem nozares speciālistiem, it īpaši sarežģītos gadījumos, kad tiek piesaistīti arī projektētāji, inženieri, u.c. speciālisti. Ne vienmēr ir jāveic darbietilpīgi pasākumi satiksmes drošības uzlabošanai. Piemēram, jāuzstāda tikai "guļošais policists", iespējams, luksofora uzstādīšana nav nepieciešama, bet jāuzstāda norobežojošās barjeras, lai gājējus novirzītu līdz tuvākajam, netālu esošajam luksoforam vai gājēju tunelim. Katrā ziņā RD Satiksmes departaments vienpersoniski neizlemj kur un kādi drošības pasākumi veicami, bet gan sadarbojoties ar plašu speciālistu loku.

Nākamā procedūras sastāvdaļa ir pamatota lēmuma pieņemšana – tiek apstiprināts veicamo pasākumu kopums vai arī iesniegums tiek noraidīts. Katram iesniegumam tiek sagatavota argumentēta atbilde. Arī tad, ja iesniegums tiek noraidīts, tiek norādīta motivācija un iemesli. Atteikums netiek sagatavots, tikai sēžot pie rakstāmgalda, bet kā jau minēts, pēc konkrētās situācijas apsekošanas.

Atbilde uz katru iesniegumu tiek sagatavota valsts noteiktajos termiņos. Ja ir iemesli, kas kavē situācijas izpēti un izvērtēšanu, tiek sniegta starpatbilde. Bez atbildes nepaliek neviens RD Satiksmes departamentā saņemtais iesniegums.

Veicamo satiksmes drošības uzlabošanas pasākumu apjomus ietekmē arī tāda lieta kā piešķirtais finansējums, kura ietvaros jārīkojas. Taču pēdējo gadu rādītāji nav slikti – kopumā 5 gadu laikā ir uzstādīti vairāk kā 60 ātrumvaļņi jeb "guļošie policisti" pie Rīgas skolām. Pašreiz vēl nav zināms nākamā gada budžets, bet saraksts ar veicamajiem pasākumiem jau top un, atkarībā no finansējuma, tiks arī izpildīts.

PHARE programma satiksmes drošībai

RD Satiksmes departaments ir realizējis Phare programmas finansētu projektu "Drošais ceļš uz skolu", kura rezultāti tiks publicēti 22.decembrī. Šī projekta ietvaros tika veikts speciāls satiksmes situācijas apsekojums līdzās Rīgas pašvaldību mācību iestādēm.

Skolām tika izsūtītas anketas, kurās bijā jāapraksta satiksmes organizācija pie mācību iestādēm – kā to redz skolā strādājošie, vai ir problēmas un kas būtu jādara, lai situāciju uzlabotu. No 145 mācību iestādēm, kurām anketas tika izsūtītas, 95 mācību iestādes atbildēja uz jautājumiem. Šīs skolas apsekoja eksperti, izvērtējot situāciju. Rezultātā tapa izsmeļoša priekšlikumu pakete par satiksmes drošības uzlabošanas pasākumiem ("guļošo policistu" uzstādīšana, gājēju pāreju iezīmēšana, norobežojošo barjeru uzstādīšana, kas novirzītu skolniekus līdz tunelim, utt.).

Tātad ir tapusi detalizēta datu bāze par veicamajiem darbiem satiksmes drošības uzlabošanai skolu apkārtnē un Phare projekta ietvaros iegūtie rezultāti kalpos arī primāro un plānveidīgi īstenojamo uzdevumu saraksta tapšanai. Tas ir daudz, jo ļauj pārskatāmā nākotne cerēt arī uz pasākumu īstenošanu, lai ceļš uz skolu patiešām skolniekiem būtu drošs.

Nobeigumā jāpiebilst, ka satiksmes dalībnieki ir gan autovadītāji, gan gājēji. Satiksmes noteikumi ir jāievēro visiem.

Dalies ar šo rakstu

Komentāri

=

* Lūdzu aizpildi summu vārdiski latviešu valodā ar visām garumzīmēm!

SIA "heise marketing" aicina interneta lietotājus - portāla lasītājus, rakstot komentārus par publicētajiem rakstiem un ziņām, ievērot morāles, ētikas un pieklājības normas, nekūdīt uz vardarbību, naidu vai diskrimināciju, neizplatīt personas cieņu un godu aizskarošu informāciju, neslēpties aiz citas personas vārda, neveikt ar portāla redakciju nesaskaņotu reklamēšanu. Gadījumā, ja komentāra sniedzējs neievēro iepriekšminētos noteikumus, viņa komentārs var tikt izdzēsts un SIA "heise marketing" ir tiesības informēt uzraudzības iestādes par iespējamiem likuma pārkāpumiem.