Gandrīz visiem apgrozījuma rādītāji pieaug
Foto: Gandrīz visiem apgrozījuma rādītāji pieaug; autors: Gandrīz visiem apgrozījuma rādītāji pieaugKā redzams tabulā, vienīgi AS "Bolderāja" pagājušajā gadā uzrāda neto apgrozījuma kritumu ~Ls 1 milj. apjomā. Kā izrādās, tas saistīts ar jaunu ražošanas iekārtu iepirkšanu un uzstādīšanu, kādēļ rūpnīcai uz laiku nācās apturēt kokskaidu plākšņu izgatavošanu. Par to sīkāk lasiet nākamajā sadaļā.
Savukārt SIA "Vivacolor" mārketinga nodaļu vadītāja Ineta Romanovska diemžēl vēl nedrīkstēja izpaust uzņēmuma pagājušā gada finansu rezultātus, tādēļ par tiem spriest nav iespējams. Turpretī visi pārējie aptaujas dalībnieki paredz lielāku vai mazāku savu uzņēmumu apgrozījuma pieaugumu, kas liecina par pieprasījuma palielināšanos.
Tomēr diezin vai to varētu iegūt ar kādu īpašu cenu politiku vai mistiska celtnieku patriotisma ietekmē - mūsdienu būvniecība (jo īpaši lielbūvniecība) pieprasa Eiropas kvalitātes materiālus, un tātad arī vietējie ražotāji tādus spēj piedāvāt.
Jautāti par panākuma atslēgu, uzņēmumu pārstāvji min gan tādus vispārīgus apzīmējumus kā: "Mūsu pašu saražotā un pārdotā produkcija. Vairākus gadus cieša sadarbība ar mūsu klientiem. Labi organizēta klientu apkalpošana. Stabila produkta kvalitāte. Uzņēmuma darbinieku profesionālisms," (E.Buks, AS "Brocēni"), gan pavisam konkrētus: "Vēlāk nekā citi sākām uzstādīt veikalos tonēšanās iekārtas, taču pēdējo gadu rezultāti liecina par šī soļa atmaksāšanos," (I.Osis, RLKR).
Zīmīgi, ka arī nākotnē visi ražotāji raugās cerīgi, piemēram AS "Brocēni prognozē" Ls 8.8 milj. apgrozījuma pieaugumu šogad, un arī pārējie aptaujātie uzskata, ka katra jomā attīstības potences nav izsmeltas.