Grāmata "Franšīzes iegūšana: autostrāde uz veiksmi biznesā"
Latvijas Darba devēju konfederācija sadarbībā ar Lietuvas Darba devēju konfederāciju projekta "Lietuvas un Latvijas pierobežas reģionu pievilcības franšīzei pētījums" ietvaros ir izdevusi grāmatu "Franšīzes iegūšana: autostrāde uz veiksmi biznesā".
Franšīzes izplatībā neparasti liela nozīme ir tirgus atvērtībai. Baltijas valstīs līdz XX gadsimta pēdējās desmitgades sākumam esošās plānošanas ekonomikas apstākļos priekšnoteikumi franšīzes attīstībai radās tikai pēc pārejas uz tirgus ekonomiku. No tā laika līdz mūsdienām Baltijas valstīs franšīzes attīstības tempi bija diezgan lēni. Attīstības tempus kavēja nosacīti nelielais Baltijas valstu tirgus apmērs, franšīzei labvēlīgas likumdošanas bāzes neesamība un nenostabilizējusies uzņēmējdarbības kultūra.
Lai veicinātu izpratni par franšīzes būtību un tās attīstību Latvijas un Lietuvas reģionos, tika izdota grāmata "Franšīzes iegūšana: autostrāde uz veiksmi biznesā", kas pamatā ir paredzēta uzņēmējiem, kuri interesējas par franšīzi un apsver iespēju sākt savu uzņēmējdarbību uz franšīzes pamata.
Šajā grāmatā tiek piedāvāta informāciju, kas palīdzēs novērtēt franšīzes darbības priekšrocības un ar to saistīto risku, kā arī pamatoti atbildēts uz jautājumu, vai vērts iegādāties franšīzi un par to maksāt franšīzes devējam, ja iespējams nodibināt uzņēmumu un tādu pašu uzņēmējdarbību uzsākt pašam. Šī grāmata var būt saistoša un noderīga gan uzņēmējiem, kas plāno uz savas uzņēmējdarbības pamata izveidot franšīzi, kā arī uzņēmējiem, kas interesējas par progresīviem vadības modeļiem.
Grāmatas drukātos eksemplārus var saņemt Latvijas Darba devēju konfederācija centrālajā birojā – Rīgā, Baznīcas ielā 25. Savukārt elektroniskā formātā šī grāmata ir pieejama projekta tīmekļa vietnē - http://www.brand4baltic.lv.
Par projektu:
Projekta "Lietuvas un Latvijas pierobežas reģionu pievilcības franšīzei pētījums" tiek līdzfinansēts ar Eiropas Reģionālās attīstības fonda starpniecību. Projekta mērķis ir paaugstināt Lietuvas un Latvijas pierobežas pievilcību franšīzes tīklu attīstībai. Projekta realizēšana ļauj identificēt un atklāt Lietuvas un Latvijas pierobežas reģionu potenciālu starptautisko franšīzes iespēju izmantošanas jomā. Līdztekus projekta mērķis ir arī paaugstināt Lietuvas un Latvijas investoru zināšanu līmeni par franšīzi un veicināt sadarbību starp Lietuvas un Latvijas investoriem un franšīzes tīkliem, kas interesējas par ienākšanu šajos reģionos.