IVNB: uzbūvējot "Naftas servisa" termināli, būtiski pieaugs transporta ceļu noslodze uz Kundziņsalu
Realizējot SIA "Naftas Serviss" termināļa būvniecības ieceri, būtiski pieaugs dzelzceļa un autoceļu noslodze uz Kundziņsalu, secināts Ietekmes uz vidi novērtējuma valsts biroja (IVNB) izstrādātajā atzinumā, aģentūru LETA informēja IVNB direktora vietnieks Arnolds Lukšēvics.
Realizējot SIA "Naftas Serviss" termināļa būvniecības ieceri, būtiski pieaugs dzelzceļa un autoceļu noslodze uz Kundziņsalu, secināts Ietekmes uz vidi novērtējuma valsts biroja (IVNB) izstrādātajā atzinumā, aģentūru LETA informēja IVNB direktora vietnieks Arnolds Lukšēvics.
Atzinumā teikts, ka diennaktī pa vienīgo tiltu, kas ved uz Kundziņsalu, būtu jākursē 15 autocisternām un četriem līdz sešiem dzelzceļa sastāviem. IVNB norāda, ka pašlaik šāda kravas apjoma nodrošināšanai dzelzceļa jauda ir nepietiekama. To apstiprinājusi arī VAS "Latvijas dzelzceļš".
Naftas termināļa pārkraušanas jauda varētu sasniegt četrus miljonus tonnu gadā.
"Veiktais ietekmes uz vidi novērtējums parāda, ka "Naftas servisa" naftas produktu kompleksa izbūve un darbība radīs papildus negatīvu slodzi videi," teikts atzinumā.
Kundziņsalas iedzīvotāju reakcija pret šo projektu bijusi izteikti negatīva. Tomēr, kā atzina Lukšēvics, IVNB atzinumam ir tikai rekomendējošs raksturs.
Kā norāda Vides aizsardzības klubs (VAK), Kundziņsalā naftas termināli būvēt vēlas arī SIA "Man-Tess", un ja tiktu realizēti abi šie projekti, Kundziņsalas iedzīvotāji nonāktu divu naftas un SIA "Baltic Container Terminal" konteineru termināļa ielokā.
Tāpat kā attiecībā uz "Man-Tess" naftas termināli arī pret "Naftas servisa" termināli iedzīvotāju argumenti galvenokārt bijuši saistīti ar periodisko smaku izplatību Vecmīlgrāvja, Jaunmīlgrāvja un Sarkandaugavas dzīvojamajos rajonos, dzelzceļa radīto troksni un iespējamo avāriju sekām.
Apstrīdot naftas termināļu projektus, kundziņsalieši, sabiedriskās organizācijas "Rīdzinieki" un VAK pārstāvji jau vairākkārt norādījuši, ka šādus termināļus neparedz spēkā esošā "Rīgas ostas attīstības programma 1996.-2010.gadam".
VAK atgādina, ka Rīgas dome tās pārstāvjiem Rīgas brīvostas valdē vēl 2003.gada martā pieprasīja veikt kopīgu ietekmes uz vidi novērtējumu visiem ostā plānotajiem termināļiem. Rīgas domei, turpinot naftas termināļu projektu izvērtēšanu, būtu "jāsāk pildīt savi solījumi", uzsver VAK.
Atzinumā teikts, ka diennaktī pa vienīgo tiltu, kas ved uz Kundziņsalu, būtu jākursē 15 autocisternām un četriem līdz sešiem dzelzceļa sastāviem. IVNB norāda, ka pašlaik šāda kravas apjoma nodrošināšanai dzelzceļa jauda ir nepietiekama. To apstiprinājusi arī VAS "Latvijas dzelzceļš".
Naftas termināļa pārkraušanas jauda varētu sasniegt četrus miljonus tonnu gadā.
"Veiktais ietekmes uz vidi novērtējums parāda, ka "Naftas servisa" naftas produktu kompleksa izbūve un darbība radīs papildus negatīvu slodzi videi," teikts atzinumā.
Kundziņsalas iedzīvotāju reakcija pret šo projektu bijusi izteikti negatīva. Tomēr, kā atzina Lukšēvics, IVNB atzinumam ir tikai rekomendējošs raksturs.
Kā norāda Vides aizsardzības klubs (VAK), Kundziņsalā naftas termināli būvēt vēlas arī SIA "Man-Tess", un ja tiktu realizēti abi šie projekti, Kundziņsalas iedzīvotāji nonāktu divu naftas un SIA "Baltic Container Terminal" konteineru termināļa ielokā.
Tāpat kā attiecībā uz "Man-Tess" naftas termināli arī pret "Naftas servisa" termināli iedzīvotāju argumenti galvenokārt bijuši saistīti ar periodisko smaku izplatību Vecmīlgrāvja, Jaunmīlgrāvja un Sarkandaugavas dzīvojamajos rajonos, dzelzceļa radīto troksni un iespējamo avāriju sekām.
Apstrīdot naftas termināļu projektus, kundziņsalieši, sabiedriskās organizācijas "Rīdzinieki" un VAK pārstāvji jau vairākkārt norādījuši, ka šādus termināļus neparedz spēkā esošā "Rīgas ostas attīstības programma 1996.-2010.gadam".
VAK atgādina, ka Rīgas dome tās pārstāvjiem Rīgas brīvostas valdē vēl 2003.gada martā pieprasīja veikt kopīgu ietekmes uz vidi novērtējumu visiem ostā plānotajiem termināļiem. Rīgas domei, turpinot naftas termināļu projektu izvērtēšanu, būtu "jāsāk pildīt savi solījumi", uzsver VAK.