Iepirkumu uzraugi konstatē jaunus apstākļus Ziemeļu tuneļa konkursā; lēmumu nepieņem
Izskatot SIA "Konsorts-Tunnel Engineering Consultants" (TEC) sūdzību par Rīgas reģiona attīstības aģentūras rīkoto konkursu par Daugavas Ziemeļu šķērsojuma projektēšanas un būvniecības uzraudzību, Iepirkumu uzraudzības birojs (IUB) konstatējis nozīmīgus jaunus apstākļus, kuru noskaidrošanai pieprasījis papildu informāciju no pašvaldības.
Izskatot SIA "Konsorts-Tunnel Engineering Consultants" (TEC) sūdzību par Rīgas reģiona attīstības aģentūras rīkoto konkursu par Daugavas Ziemeļu šķērsojuma projektēšanas un būvniecības uzraudzību, Iepirkumu uzraudzības birojs (IUB) konstatējis nozīmīgus jaunus apstākļus, kuru noskaidrošanai pieprasījis papildu informāciju no pašvaldības.
Kā norādīts IUB lēmumā, lai lieta tiktu izskatīta objektīvi un vispusīgi, IUB pagarina lēmuma par lietas izskatīšanu pēc būtības pieņemšanas termiņu līdz papildu informācijas saņemšanai.
Savukārt ņemot vērā, ka Daugavas Ziemeļu šķērsojuma projekts tiek īstenots par Rīgas pašvaldības budžeta līdzekļiem, IUB nolēmis uzdot Rīgas domei vairākus jautājumus.
IUB domei jautā, kāds ir likumīgais deleģējums Rīgas reģiona attīstības aģentūrai rīkot konkursu "Par Daugavas Ziemeļu šķērsojuma projektēšanas un būvniecības uzraudzību", uzņemoties pasūtītāja funkcijas un atbildību.
Tāpat IUB vaicā, vai Rīgas reģiona attīstības aģentūra ir uzskatāma par Rīgas pilsētas pašvaldības budžeta izpildītāju, kas veic pašvaldības pasūtītāja funkcijas investīciju programmas ietvaros, un vai iepirkuma komisijas sastāvā jāiekļauj attiecīgo Rīgas domes struktūrvienību pārstāvji, kā to nosaka Rīgas domes saistošie noteikumi par Rīgas pilsētas kārtējā gada budžetu.
Ņemot vērā, ka Rīgas dome ar lēmumu "Par jaunā Daugavas šķērsojuma tehnisko risinājumu" un ar lēmumu "Par Daugavas Ziemeļu tuneļa un pievadceļu būvniecības ieceri" ir noteikusi kā Daugavas šķērsojuma tehnisko risinājumu iegremdētu tuneli, IUB pauž interesi, vai Rīgas dome ir lēmusi par citu Daugavas Ziemeļu šķērsojuma tehnisko risinājumu.
Turklāt, ņemot vērā, ka Rīgas pilsētas 2003.gada budžeta Investīciju programmā ir paredzēti līdzekļi Daugavas šķērsojuma pievadceļu un tiem piegulošās teritorijas detālā plānojuma projektam, IUB vēlas atbildi no domes, vai tā ir lēmusi par budžeta līdzekļu piešķiršanu konkursa par Daugavas Ziemeļu šķērsojuma projektēšanas un būvniecības uzraudzību darba uzdevuma izpildei.
Tā kā pieprasīta jauna informācija, lēmuma pieņemšana IUB un atzinuma paušana atlikta uz nenoteiktu laiku.
LETA jau ziņoja, ka Ziemeļu tunelis neveidos tā saucamos "Rīgas vārtus", bet būs svarīga transporta artērija. Saskaņā ar pašreizējiem aprēķiniem Ziemeļu tunelis, kas savienos Kurzemes prospektu un Skanstes ielu, būs 1,3 kilometrus garš. Savukārt kopā ar pievedceļiem visas trases kopgarums būs 7,2 kilometri. Tunelis tiks būvēts, izmantojot iegremdēšanas metodi, un sastāvēs no pieciem atsevišķiem elementiem, kuri pirms iegremdēšanas tiks izgatavoti turpat Daugavas krastā.
Tuneļa aptuvenās izmaksas pašlaik tiek lēstas ap 98 miljoniem latu, bet pievedceļu - ap 28 miljoniem latu. Tuneļa izbūves darbus plānots pabeigt 2006.gada vidū. Tas iecerēts kā maksas tunelis. Par braucienu būs jāmaksā 10 santīmu.
Mārtiņš Hartmanis LETA
Copyright © LETA
Kā norādīts IUB lēmumā, lai lieta tiktu izskatīta objektīvi un vispusīgi, IUB pagarina lēmuma par lietas izskatīšanu pēc būtības pieņemšanas termiņu līdz papildu informācijas saņemšanai.
Savukārt ņemot vērā, ka Daugavas Ziemeļu šķērsojuma projekts tiek īstenots par Rīgas pašvaldības budžeta līdzekļiem, IUB nolēmis uzdot Rīgas domei vairākus jautājumus.
IUB domei jautā, kāds ir likumīgais deleģējums Rīgas reģiona attīstības aģentūrai rīkot konkursu "Par Daugavas Ziemeļu šķērsojuma projektēšanas un būvniecības uzraudzību", uzņemoties pasūtītāja funkcijas un atbildību.
Tāpat IUB vaicā, vai Rīgas reģiona attīstības aģentūra ir uzskatāma par Rīgas pilsētas pašvaldības budžeta izpildītāju, kas veic pašvaldības pasūtītāja funkcijas investīciju programmas ietvaros, un vai iepirkuma komisijas sastāvā jāiekļauj attiecīgo Rīgas domes struktūrvienību pārstāvji, kā to nosaka Rīgas domes saistošie noteikumi par Rīgas pilsētas kārtējā gada budžetu.
Ņemot vērā, ka Rīgas dome ar lēmumu "Par jaunā Daugavas šķērsojuma tehnisko risinājumu" un ar lēmumu "Par Daugavas Ziemeļu tuneļa un pievadceļu būvniecības ieceri" ir noteikusi kā Daugavas šķērsojuma tehnisko risinājumu iegremdētu tuneli, IUB pauž interesi, vai Rīgas dome ir lēmusi par citu Daugavas Ziemeļu šķērsojuma tehnisko risinājumu.
Turklāt, ņemot vērā, ka Rīgas pilsētas 2003.gada budžeta Investīciju programmā ir paredzēti līdzekļi Daugavas šķērsojuma pievadceļu un tiem piegulošās teritorijas detālā plānojuma projektam, IUB vēlas atbildi no domes, vai tā ir lēmusi par budžeta līdzekļu piešķiršanu konkursa par Daugavas Ziemeļu šķērsojuma projektēšanas un būvniecības uzraudzību darba uzdevuma izpildei.
Tā kā pieprasīta jauna informācija, lēmuma pieņemšana IUB un atzinuma paušana atlikta uz nenoteiktu laiku.
LETA jau ziņoja, ka Ziemeļu tunelis neveidos tā saucamos "Rīgas vārtus", bet būs svarīga transporta artērija. Saskaņā ar pašreizējiem aprēķiniem Ziemeļu tunelis, kas savienos Kurzemes prospektu un Skanstes ielu, būs 1,3 kilometrus garš. Savukārt kopā ar pievedceļiem visas trases kopgarums būs 7,2 kilometri. Tunelis tiks būvēts, izmantojot iegremdēšanas metodi, un sastāvēs no pieciem atsevišķiem elementiem, kuri pirms iegremdēšanas tiks izgatavoti turpat Daugavas krastā.
Tuneļa aptuvenās izmaksas pašlaik tiek lēstas ap 98 miljoniem latu, bet pievedceļu - ap 28 miljoniem latu. Tuneļa izbūves darbus plānots pabeigt 2006.gada vidū. Tas iecerēts kā maksas tunelis. Par braucienu būs jāmaksā 10 santīmu.
Mārtiņš Hartmanis LETA
Copyright © LETA