Iesaka veikt labojumus autoceļa Ulbroka – Ogre skiču projektā
Ogres novada domes priekšsēdētāja vietnieks Egils Helmanis, izpilddirektors Pēteris Špakovskis un būvvaldes speciālisti 23.janvārī tikās ar kolēģiem no Ikšķiles pašvaldības, lai pārrunātu, kādi uzlabojumi nepieciešami SIA "Polyroad" izstrādātajā un iesniegtajā skiču projektā valsts reģionālā autoceļa P5 Ulbroka – Ogre ceļa posma rekonstrukcijai no Tīnūžu ciema līdz Ogres pilsētai.
Ogres būvvaldes vadītājas vietnieks, arhitekts Pēteris Zilberts skaidro, ka, izvērtējot skiču projektā piedāvātos risinājumus, pašvaldību pārstāvjiem radušies vairāki priekšlikumi, kā to uzlabot.
Speciālisti projektu lūdz papildināt ar Mednieku ielas pagarinājuma krustojumu ar autoceļu P5, jo šajā vietā projekta "Tīnūžu un Brīvības ielu rekonstrukcija posmā no valsts I šķirtas a/c P5 Ulbroka – Ogre līdz krustojumam ar Kranciema ielu" ietvaros plānotas izmaiņas – lokveida krustojuma izbūve šajā gadā.
Tāpat speciālisti uzskata, ka skiču projektā jautājums par gājēju un veloceliņu ierīkošanu risināts formāli - paredzēts izbūvēt gājēju/veloceliņu īsā posmā no Ogres pilsētas robežas līdz ceļam uz Aizupēm, pārējo gājēju/veloceliņa izbūvi gar ceļu atstājot pašvaldību ziņā. "Šāda nostāja nav saprotama un pieņemama, jo, uzlabojot braukšanas apstākļus, palielināsies arī autotransporta plūsma un braukšanas ātrums, kas vēl vairāk apdraudēs šobrīd neorganizēto gājēju un velosipēdistu satiksmi gar valsts autoceļu. Turklāt plānotā Ogres Zilo kalnu dabas parka un jaunās Ogres un Ikšķiles kapsētas darbības uzsākšana esošo gājēju un velosipēdistu plūsmu tikai palielinās un šādā situācijā, iztrūkstot gājēju/velosipēdistu celiņam gar valsts autoceļu P5 posmā Tīnūži - Ogre, ceļa rekonstrukcijas rezultātā satiksmes drošība nevis uzlabosies, bet gan ievērojami pasliktināsies," ir pārliecināts P.Zilberts.
Tāpat pašvaldību pārstāvji norāda, ka projektā būtu pārskatāma autobusu pieturvietu atrašanās vieta. Projektā tā iezīmēta pie ceļa Kalnāji – Vaidas, bet būtu lietderīgi tās pārcelt tuvāk kalna vidusdaļai, jo šīs autobusu pieturvietas izmantos iedzīvotāji, kuri dosies uz Ogres un Ikšķiles kapsētām. Tāpat speciālisti iesaka ņemt vērā to, ka iedzīvotāju drošai ceļa šķērsošanai autobusu pieturvietā nepieciešama droša gājēju pāreja vai tunelis - iebūvēta liela diametra caurteka.
Šobrīd notiek minētā ceļa posma 4,5 km garumā projektēšanas darbi, bet pati izbūve plānota 2015.gadā.