building.lv skaitļos

Lietotāji online0
Aktīvie uzņēmumi19585
Nozares ziņas33011
Ieziemot pļaujmašīnu : building.lv - par būvniecību Latvijā

Ieziemot pļaujmašīnu

Ieziemot pļaujmašīnu

Lai vai cik salīdzinoši jauna un perfekti funkcionējoša tava tehnika būtu, tās mūžs, funkcionēšanas kvalitāte un servisa nepieciešamība lielā mērā atkarīga no pastāvīgas apkopes rūpības.

Ieziemot pļaujmašīnu

Lai vai cik salīdzinoši jauna un perfekti funkcionējoša tava tehnika būtu, tās mūžs, funkcionēšanas kvalitāte un servisa nepieciešamība lielā mērā atkarīga no pastāvīgas apkopes rūpības. Jo īpaši šajā laikā, kad intensīva mauriņa pļāvēja izmantošanas sezona būs beigusies, jāspēj rast laiks detalizētākai tā stāvokļa novērtēšanai un apkopes darbu veikšanai. Galu galā šai nodarbei atvēlētās dažas stundas ar uzviju atmaksāsies pavasarī, kad bez piepūles varēsi savu palīgu iedarbināt un uzreiz likt lietā, nevis sodīties par ķibelēm un pārsteigumiem, ko tehnika spēj sagādāt. Tai pat laikā proti novērtēt savu zināšanu un spēju līmeni – kā uzsver SIA "Gamma" servisa speciālisti, ar kuriem kopā gatavojām šo sižetu, veic tikai tik daudz un to, par ko esi pārliecināts, jo pretējā gadījumā remonta izmaksas var neskaitāmas reizes pārsniegt pirmajā mirklī it kā ietaupīto. 
src=
Instrumenti: ¾ collas četrkantīga atslēga, svečatslēga, metāla suka, iespējams arī urbjmašīna ar metāla sariņu disku, skrūvgriezis, vīle, citi pēc vajadzības
Materiāli: vismaz 1 litru liels trauks, motoreļļa, gaisa filtrs, aizdedzes svece (pēdējos 3 specializētos dārza tehnikas veikalos piedāvā jau gatavos komplektos 1.att.) , citi pēc vajadzības

src=
Novieto pļaujmašīnu uz kāda piemērota, stabila paaugstinājuma ērtai tās mezglu piekļūšanai. Sākam ar korpusa virspuses tīrīšanas darbiem (2.att.), atbrīvojot to no zāles, lapām u.c. Tā kā dzinējs un korpuss darba laikā sakarst un aplīp ar pļauto smalkni, tās noņemšana var būt apgrūtinoša, tāpēc jāizmanto palīglīdzekļi, piemēram, metāla suka, īpaša ķīmija vai augstspiediena mazgāšanas ierīce. Ja tehnika ir salīdzinoši jauna un gribas saudzēt tās krāsojumu, metāla suka nebūs īsti piemērots darbarīks. Tad mazgāšana būtu vispiemērotākā. Patiesībā šo operāciju vajadzētu veikt pēc katras lietošanas reizes, jo pieķepušās zāles sadalīšanās iedarbojas uz krāsojumu un metāla detaļām, radot koroziju, tai nebūs arī nekāds patīkamais aromāts. 
src=
Kad virsējā daļa notīrīta, ķeramies pie pļaujmašīnas korpusa. Noskrūvē nazi fiksējošo uzgriezni (3.att.) un ar metāla suku (4.att.) notīri sakrājušos netīrumu kārtu. 
src=
 src=
Ja gribi paātrināt procesu, vai arī netīrumi turas ārkārtīgi cieši, ņem talkā urbjmašīnu ar metāla saru disku (5.att.). Tas gan nežēlos arī krāsojumu. 
src=
Kad arī šī tehnikas daļa attīrīta, sagatavojam kādu ~ 1 litra ietilpības trauku un ķeramies pie eļļas nomaiņas (vislabāk uzreiz pēc pļaušanas, kamēr tā vēl silta). Atskrūvē kartera skrūvi (6.att.) un ļauj eļļai tecēt traukā (7.att.), paralēli ķeroties pie nākamajiem darbiem. Šāda veida pļāvēju karterī vajadzētu būt aptuveni 600 g eļļas. Tās nomaiņa būtu veicama ik pēc 30 darba stundām (rēķinot max. slodzi visu laiku), taču parasti jau neviens neveic skrupulozu laika uzskaiti, tāpēc var izlīdzēties ar degvielas daudzuma aprēķinu – aptuveni pēc 30 l. Ja nu arī tam nav sekots līdzi, nomaiņa vismaz reizi gadā (ja nepļauj profesionāli no rīta līdz vakaram visu vasaru) ir pieļaujamais minimums. Tas jādara arī gadījumā, ja norādītās darba stundas nemaz netiek nostrādātas. 
src=
 src=
Pēc notīrīšanas jāizpēta korpusa savienojuma vietas u.c. potenciāli problemātiskās vietas vai nav parādījušās kādas plaisas, bojājumi. Parasti tos rada priekšmeti, ko pļaušanas laikā skar nazis, triecot pret aizsargu. Ja bojājumi ir pietiekami nopietni, jāveic metināšana (8.att.). Vai to spēsi pats, paziņa, vai nāksies vest uz servisu – izlem pats. 
src=
Parasti pusstundas laikā vecā eļļa būs iztecējusi. To nelej ārā, bet izmanto pļaujmašīnas korpusa noklāšanai (9.att.) no iekšpuses – lielisks pretkorozijas konservants un arī zāles smalkne tik ātri nelips klāt. Aizskrūvē kartera skrūvi, bet eļļas uzpildi veic tad, kad visi pārējie apkopes darbi jau galā. 
src=
Pļaujmašīnas apakšējā daļa ir notīrīta, apsekota un iekonservēta, lūkojam kas notiek augšpusē. Katram iekšdedzes dzinējam būtisks ir gaisa filtrs (10.att.), kas attīra ieplūstošo gaisu no dažādiem mehāniskiem piemaisījumiem. 
src=
No tā darbaspējām daļēji atkarīgs dzinēja mūžs un lielā mērā darbošanās efektivitāte. 11. un 12.att. parādīti abu izmantoto – porolona un papīra gaisa filtru – dažāds nolietojuma līmenis. Porolona filtra priekšrocība ir apstāklī, ka to var mazgāt un lietot vairākkārt (11.att. skat. jauns, lietots mazgājams un lietots vairs nemazgājams), taču mazgāšanu drīkst veikt tikai ar želejveida līdzekļiem un nekādā gadījumā ar naftas bāzes izstrādājumiem (benzīnu, dīzeļdegvielu u.c.), kuri padarīs to mazefektīvu un pat dzinējam kaitīgu. Pēc izmazgāšanas un izžāvēšanas porolona filtrs jāpiesūcina ar speciālu gaisa filtru eļļu. Var izlīdzēties ar motoreļļu, taču tās efektivitāte ir mazāk augsta, jo karstumā tā vienkārši iztek no filtra, kas savukārt mazina attīrītā gaisa kvalitāti. Labi (laicīgi) kopts (mazgāts) porolona filtrs var nokalpot pat 3 sezonas. 
src=
Papīra gaisa filtru visdrīzāk nāksies nomainīt. 12.att. redzams jauns, mazliet aizsērējis, ar eļļu piesūcies un tātad nekādā gadījumā nelietojams un nolietots filtrs. 
src=
Savs laiks pārbaudīt aizdedzes sveces (13.att.) stāvokli. Sveci izskrūvē, attīra no uzdegumiem, pārbauda atstarpi starp elektrodiem. Ja elektrodi nodiluši vairāk par 50%, svece ir jānomaina. Rūsgana nokrāsa uz sveces elektrodiem norāda uz normālu, labi noregulētu motora darbību, taču visdrīzāk tā būs melna. Motora izgatavotājs iesaka sveces mainīt reizi sezonā. 
src=
Noskrūvē motora pārsegu (14.att.) un novērtē stāvokli šeit. "Gamma" servisa speciālisti stāsta, ka dažkārt zem pārsega atrodamas tik lielas ligzdas, ka prāvam putnam būtu kur apmesties. 
src=
Saprotami, ka jebkāda zāle un smalkne būtu notīrāma, lai izvairītos no motora bojājumiem, ko rada nepietiekama dzesēšana.
Visbeidzot griešanas naža stāvoklis (15.att. pa kresi redzams jauns, pa labi – izdilis griezējnazis).

src=
Ja tavā mauriņā akmeņi u.c. nepiederoši priekšmeti nav iedomājami, iespējams, ka griezējnaža nodilums veidojas vienmērīgi un nepieciešams to tikai laiku pa laikam uzasināt ar vīli vai slīpripu un nobalansēt (16.att.). Taču parasti pļaušanas laikā trāpās svešķermeņi, kas atstāj robus asmenī, kas prasīs nopietnāku izslīpēšanu.

Kā zināms degvielas tvertnē benzīna nevajadzētu atstāt ilgāk par 2-3 nedēļām, lai izvairītos no bojājumiem, ko rada degviela. Jo īpaši aktuāli atbrīvoties no atlikušā benzīna garākā dīkstāves laikā kādi būs ziemas mēneši. Tāpēc vai nu izlieto to pļaušanā, vai izlej un uzpildi bāku tikai pavasarī, tieši pirms pļaušanas.
Beidzot apkopi, uzpilda karteri ar motoreļļu, vienu ēdamkaroti eļļas ielej motorā caur sveces urbumu, nostiprina sveci un trīs četras reizes izgriež motoru, pavelkot starteri.
Veicot visu uzskaitīto, jābūt ievērojami lielākai varbūtībai, ka tavs mauriņa pļāvējs nākampavasar ierūksies spirgts un gatavs darbam.


src=


Banner 280x280

Dalies ar šo rakstu

Komentāri

=

* Lūdzu aizpildi summu vārdiski latviešu valodā ar visām garumzīmēm!

SIA "Latvijas Tālrunis" aicina interneta lietotājus - portāla lasītājus, rakstot komentārus par publicētajiem rakstiem un ziņām, ievērot morāles, ētikas un pieklājības normas, nekūdīt uz vardarbību, naidu vai diskrimināciju, neizplatīt personas cieņu un godu aizskarošu informāciju, neslēpties aiz citas personas vārda, neveikt ar portāla redakciju nesaskaņotu reklamēšanu. Gadījumā, ja komentāra sniedzējs neievēro iepriekšminētos noteikumus, viņa komentārs var tikt izdzēsts un SIA "Latvijas Tālrunis" ir tiesības informēt uzraudzības iestādes par iespējamiem likuma pārkāpumiem.