building.lv skaitļos

Lietotāji online21
Aktīvie uzņēmumi19829
Nozares ziņas33032
Intervija ar "Baltic Color" mārketinga nodaļas vadītāja vietas izpildītāju Renāru Mihejevu : building.lv - par būvniecību Latvijā

Intervija ar "Baltic Color" mārketinga nodaļas vadītāja vietas izpildītāju Renāru Mihejevu

Intervija ar "Baltic Color" mārketinga nodaļas vadītāja vietas izpildītāju Renāru Mihejevu
Foto: Intervija ar "Baltic Color" mārketinga nodaļas vadītāja vietas izpildītāju Renāru Mihejevu

Intervija ar "Baltic Color" mārketinga nodaļas vadītāja vietas izpildītāju Renāru Mihejevu



Dažos teikumos, lūdzu, iepazīstiniet ar uzņēmumu, kurā strādājat!
Akciju Sabiedrība "Baltic Color" ir koncerns, kura īpašnieks ir Somijas tirgus līderis krāsu ražošanā un tirdzniecībā "Tikkurila Paints Oy", kuras sastāvā no 2001. gada ietilpst arī Zviedrijas dekoratīvo krāsu kompānija "Alcro - Beckers" AB. "Baltic Color" veiksmīgi darbojas visās trijās Baltijas valstīs- Igaunijā ir rūpnīca, kas ražo krāsas uz ūdens bāzes, Latvijā krāsas uz šķīdinātāja bāzes un silikāta krāsu cehs, Lietuvā ir izveidots tirdzniecības mārketinga uzņēmums, kas nodarbojas ar krāsu izplatīšanu Lietuvā.
Uzņēmuma pamatdarbības virziens ir "VIVACOLOR" krāsu un laku ražošana un tirdzniecība. Paralēli tam esam oficiālie pārstāvji arī citām preču zīmēm un izplatām citas krāsošanai un apdares darbu veikšanai nepieciešamas preces. Te var pieminēt tādas preces kā "Hammerte" krāsas metālam, mātes uzņēmuma "Tikkurila" krāsas, "United Colors of Benetton" dekoratīvās krāsas, "Anza" instrumentus, "Gullspack" špakteļtepes, "Kiilto" līmes un "Mitex" ražotās stikla šķiedras tapetes.

Kad ir dibināts uzņēmums?
Uzņēmums dibināts 1993. gadā, sākotnēji tam bija divi īpašnieki - Zviedrijas uzņēmums "Alcro - Beckers", kas ir krāsu ražošanas un izplatīšanas līderis Zviedrijā, un tagadējais mātes uzņēmums "Tikkurila Pains Oy". Pagājušā gada rudenī notika ļoti interesants gadījums- viens no mūsu mātes uzņēmumiem "Tikkurila Paints Oy" nopirka otru - "Alcro - Beckers" AB.

Kas ir "Baltic Color" lielākie klienti Latvijā?
Latvijā mums ir izveidojies stabils dīleru tīkls - 120 dīleru veikali visā Latvijā, kuros ir iespējams iegādāties mūsu krāsas. Par dīleriem mēs saucam tos veikalus, kuros ir uzstādītas krāsu tonēšanas iekārtas. Bez dīleru veikaliem vēl ir citi veikali, kuros nav iespējams notonēt krāsu, bet to var pasūtīt vai arī nopirkt jau gatavus toņus. Starp lielākajiem klientiem varu minēt- "Nelss", "Berģu nams", "Polyplast", "Fanaal" u.c.

Kurās celtnēs uzskatāmi var redzēt "Baltic Color" krāsu pielietojumu?
Lielākie projekti mums ir bijuši - Prezidentes pils, Latvijas Nacionālā Opera, Jēkaba kazarmas, kur fasādes ir krāsotas ar "Vivacolor" krāsu.

Pastāstiet kaut ko vairāk par Krāsu skolu, kuru nodibinājis jūsu uzņēmums!
Krāsu skola ir viens no "Baltic Color" firmas stratēģijas virzieniem. Pamatideja ir- mācīties pašiem un izglītot citus. Katru gadu tiek ieviesti jauni produkti, parādās jauninājumi krāsu tonēšanā, krāsu pielietošanas tehnoloģijās, ir jāapmāca cilvēki, kuri strādā ar krāsām, tāpēc mēs regulāri rīkojam seminārus gan pārdevējiem, gan celtniekiem, gan arhitektiem. Semināru tēmas ir dažādas.
Skola sāka darboties 1998. gadā, tagad ar katru gadu to apmeklē arvien vairāk cilvēku. Ja pirmajā darbības gadā to apmeklēja 281 cilvēks, tad pagājušogad apmeklētāju skaits bija jau 542. Esam sākuši apmācīt arī arodskolu audzēkņus.

Kas ietekmē klientu, izvēloties krāsas?
Pagaidām vēl ļoti svarīga loma ir krāsas cenai. Latvijā visas krāsas, ņemot vērā cenas un kvalitātes attiecības, varētu iedalīt 3 grupās:
* lētas krāsas ar zemu kvalitāti,
* samērā laba kvalitāte un samērā laba cena (te ietilpst arī VIVACOLOR krāsas),
* augstas kvalitātes krāsas par dārgu cenu.
Pamazām rodas tendence izvēlēties dārgākas un kvalitatīvākas krāsas.

Kādi toņi šobrīd ir populārākie?
Patiesībā tagad visas krāsas ir baltas un tās ir jātonē ar speciālu tonēšanas iekārtu. Cilvēkam tiek parādīts toņu katalogs un parasti ir ļoti grūti izvēlēties, jo, ja klients vēlas, piemēram, zaļu krāsu, viņam tiek piedāvāti aptuveni 30 zaļās krāsas toņi.
Krāsu toņu izvēli, manuprāt, ietekmē mode vispār, šobrīd piemēram aktuāli ir pasteļtoņi, arī krāsu tirgū tie ir pieprasītākie.

Vai gadalaiks kaut kādā veidā ietekmē toņa izvēli?
Vispār mūsu bizness ir diezgan sezonāls. Ziemā krāso ļoti maz, pārsvarā tikai būvfirmas un iekšdarbos. Tāpēc jāsaka, ka gadalaiks ietekmē nevis toņu izvēli, bet gan mūsu darbību. Jo saulaināks ir laiks, jo vairāk pērk krāsu. Nav tā, ka ziemā viss tiktu krāsots balts!

Kādi ir jūsu ieteikumi cilvēkiem, kuri ir nolēmuši krāsot?
Gribētos atgādināt, ka krāsošana sastāv no trīs posmiem:
* krāsas, toņa izvēle (attiecīgajai virsmai ir jāizvēlas pareizā krāsa, lai nesanāktu ar grīdas krāsu nokrāsot sienu vai tml.),
* nepatīkamākais posms- virsmas sagatavošana krāsošanai. Šis posms ir ļoti būtisks. Nekādā gadījumā nedrīkst krāsot pa virsu vecajam, nolupušajam krāsojumam.
* patīkamākais- pati krāsošana. Rezultāts ir redzams uzreiz.

Vai problēmsituāciju gadījumos sniedzat konsultācijas?
Jā, mums ir tirdzniecības pārstāvji visos reģionos, kuri nepieciešamības gadījumos brauc arī uz objektiem un konsultē. Protams, darba laikā var zvanīt arī uz tirdzniecības nodaļu un jautāt padomu.

Cik ilgi kalpo krāsojums?
Garantijas mēs nedodam, jo arī tad, ja, piemēram, veicot ārdarbus, viss ir izdarīts pareizi, ļoti daudz kas ir atkarīgs no klimatiskajiem apstākļiem, mitruma. Pieredze rāda, ka normālos apstākļos krāsa kalpo vidēji 5 līdz 8 gadus.

Ar ko "Baltic Color" varētu būt simpātiskāks par konkurējošajiem uzņēmumiem?
Pozitīvais noteikti ir tas, ka mēs paši esam ražotāji, ražojam tepat uz vietas, tāpēc paši varam pārbaudīt arī kvalitāti, nodrošināt nepieciešamo daudzumu.
Labi ir arī tas, ka visi, kas šeit strādā ir "Vivacolor" fani. Uzskatām, ka cilvēkam ir jājūsmo par to, ko viņš dara, jo tikai tā var panākt vēlamos rezultātus

Cik lielu daļu procentuāli krāsu tirgū Latvijā aizpilda "Vivacolor"?
Šobrīd vēl oficiālie dati par pagājušo gadu nav, bet mūsu prognoze ir, ka tie varētu būt aptuveni 18%.

Vai varam runāt par kaut kādām krāsošanas tradīcijām Latvijā?
Katrai valstij ir savas tradīcijas. Par piemēru varam salīdzināt Baltijas valstis. Katrā valstī ir savi iecienītākie toņi. Lietuvā populāri ir zaļie, dzeltenie toņi, Igaunijā- zilie, melnie un baltie (viņu karoga krāsās), Latvijā vairāk dominē gaišie- pelēcīgie un dzeltenīgie toņi.

Vai varat pastāstīt kādu kuriozu atgadījumu, kas atgadījies darbā?
Bieži vien ir tā, ka citiem tas ir kuriozs, mums tā ir problēma. Tie parasti rodas nepareizi pielietojot krāsu.
Ir arī kuriozi ikdienas darbā, piemēram, saņemot klientu pasūtījumus ir dažādas kļūdas krāsu nosaukumu rakstībā (mums pat ir burtnīca, kurā mēs pierakstām interesantāko) - mums ir gruntskrāsa "Robitix", bet klienta pasūtījumā rakstīts "Robotix". Klienti pasūta arī krāsas toni, reiz kāds gudrinieks pasūtīja krāsu slima sivēna krāsā.

Kam Jūs personīgi vispirms pievēršat uzmanību ieraugot celtni?
Pirmā protams ir profesionālā ievirze - vispirms izpētu, ar ko ir krāsots. Pievēršu uzmanību visām niansēm, kuras var krāsot.

Kā Jūs vērtējat būvniecību šobrīd Latvijā?
Būvniecība aug un attīstās. Ekonomiskā situācija vēl nav tik stabila, lai šis process notiku vēl ātrāk. Piemēram, Somijā ir tradīcija fasādes krāsojumu atjaunot vismaz reizi divos gados, pie mums tas izmaksātu ļoti dārgi.

Jums ir dīleri visā Latvijā. Kā veicas tirdzniecība ārpus Rīgas?
Domāju, ka cipari izteiks visu- no 120 dīleru veikaliem 40 mums ir Rīgā. Rīgā tiek pārdots aptuveni 50% no visa pārdotā apjoma Latvijā. Tas parāda, kur ir labāka vispārējā situācija. Taču nevar teikt, ka laukos viss stāv uz vietas, arī tur pamazām kaut kas notiek un attīstās.

Kādam, jūsuprāt, jābūt uzņēmumam, lai tas veiksmīgi konkurētu būvniecības tirgū Latvijā?
Uzņēmumam ir jāstrādā pēc noteiktas kvalitātes sistēmas. Mums, piemēram, ir divi ISO kvalitātes un vides pārvaldības sertifikāti. Tas arī klientiem rada drošību.
Uzņēmumam jābūt tādam, kas iekļaujas visos termiņos un izdara visu, ko sola.

Kādi ir "Baltic Color" nākotnes plāni?
Pagājušajā gadā mēs paplašinājām preču sortimentu, šogad notiek lieli projekti reklāmas jomā - ir uzfilmēti jauni reklāmas klipi, mūsu reklāma ir uz tramvaja, esam ievietojuši maksimāli daudz informācijas savā mājas lapā internetā, kas arī bija liels šīgada projekts. Nākamajā gadā domājam neapstāties, turpināt visu iesākto. Mūsu- mārketinga nodaļas, galvenais uzdevums ir palielināt VIVACOLOR tirgus daļu, ko arī cenšamies panākt.

Kāpēc pats izvēlējāties strādāt tieši šeit?
Tas aizsākās ar obligāto praksi, kamēr mācījos Rīgas Komercskolā, kad nokļuvu šeit un parādīju, kas esmu un ko varu izdarīt. Kad absolvēju skolu, atnācu uz šejieni un izteicu vēlmi strādāt, tā tagad esmu te.

Kādi ir Jūsu ikdienas pienākumi?
Šobrīd esmu vienīgais, kas uzņēmumā nodarbojas ar mārketingu, tāpēc pienākumu ir daudz, galvenokārt tas ir viss, kas saistīts ar reklāmu.

Kas Jūs piesaista šajā darbā?
Piesaista tas, ka darbs ir radošs. Nav vienveidīgs, katru dienu notiek kaut kas jauns. Patīk, ka reizēm rodas pēkšņi un neplānoti darbi. Jauki ir arī tas, ka es varu redzēt savu darbu - braucu pa Rīgas ielu, skatos TV vai klausos radio un pamanu reklāmas, kurās ir ieguldīts arī mans darbs.

Kā vērtējat portālu www.building.lv?
Portālam mīnusu nav. Sadarbību ar www.building.lv uzsākām jau pašos pirmsākumos, vēl pirms demo versijas palaišanas, šobrīd tur ir plaša informācija par mūsu uzņēmumu. Uzskatu, ka internetam tiks pievērsta arvien lielāka uzmanība. Tā ir vienīgā vieta visā internetā, kur ir ļoti ērti atrast informāciju par būvniecību. Varu novēlēt tā turpināt un attīstīties!


Linda Tunte
www.building.lv


Dalies ar šo rakstu

Komentāri

=

* Lūdzu aizpildi summu vārdiski latviešu valodā ar visām garumzīmēm!

SIA "Latvijas Tālrunis" aicina interneta lietotājus - portāla lasītājus, rakstot komentārus par publicētajiem rakstiem un ziņām, ievērot morāles, ētikas un pieklājības normas, nekūdīt uz vardarbību, naidu vai diskrimināciju, neizplatīt personas cieņu un godu aizskarošu informāciju, neslēpties aiz citas personas vārda, neveikt ar portāla redakciju nesaskaņotu reklamēšanu. Gadījumā, ja komentāra sniedzējs neievēro iepriekšminētos noteikumus, viņa komentārs var tikt izdzēsts un SIA "Latvijas Tālrunis" ir tiesības informēt uzraudzības iestādes par iespējamiem likuma pārkāpumiem.