building.lv skaitļos

Lietotāji online0
Aktīvie uzņēmumi19585
Nozares ziņas33011
Intervija ar SIA "DOKA Latvia" tirdzniecības daļas vadītāju Māri Trautmani : building.lv - par būvniecību Latvijā

Intervija ar SIA "DOKA Latvia" tirdzniecības daļas vadītāju Māri Trautmani

Intervija ar SIA "DOKA Latvia" tirdzniecības daļas vadītāju Māri Trautmani

SIA "DOKA Latvia" ir starptautisks uzņēmums - liela koncerna "Umdasch Group" saistītais uzņēmums Latvijā. Tam ir 100% vācu kapitāls. Darbību uzsāka pirms 3 gadiem un strauji attīstījis veidņu nomas parku.

autors: Intervija ar SIA "DOKA Latvia" tirdzniecības daļas vadītāju Māri Trautmani
Foto: Intervija ar SIA "DOKA Latvia" tirdzniecības daļas vadītāju Māri Trautmani; autors: Intervija ar SIA "DOKA Latvia" tirdzniecības daļas vadītāju Māri Trautmani
SIA "DOKA Latvia" ir starptautisks uzņēmums - liela koncerna "Umdasch Group" saistītais uzņēmums Latvijā. Tam ir 100% vācu kapitāls. Darbību uzsāka pirms 3 gadiem un strauji attīstījis veidņu nomas parku.

Kuros lielākos objektos tika izmantoti "Doka" veidņi?
Pēdējā laikā būvētie lieveikali un tirdzniecības centri, kā piemēram, Alfa, Mego, Spice, Mols, Sky, Reatons un tā varētu turpināt, nevar iztikt bez monolītām konstrukcijām tātad arī bez "Doka" veidņiem. Praktiski arī lielākā daļa jaunuzceltie autocentri, biroju un noliktavas ēkas ir tapušas sadarbībā ar SIA "Doka Latvia". Lielākie un aktuālākie - centrālas dzelzceļa stacijas un tirdzniecības centra "Mols" rekonstrukcija.

Ja Jums ir tik lieli objekti, tad droši vien arī visas lielākās būvfirmas ir Jūsu klienti.
Klienti ir visi, kas būvē vai rekonstruē, bet par partneriem celtniecības jomā vēlētos nosaukt "Skonto būve", "PBLC", "RBS Skals", "LEC", "VELVE", "REMUS" u.c.

Pateicoties kam uzņēmums ir tik strauji un veiksmīgi attīstījies?
Viss ir pateicoties mūsu klientiem. Attīstās celtniecības tirgus, izaug mūsu klienti un līdz ar viņiem "Doka". Tomēr vēlos arī pieminēt mūsu veidņus, kas neatšķiras pēc pielietojuma no līdzīga produkta, bet ietver sevī zināmas tehnoloģiskas atšķirības un dod iespēju klientam izvēlēties, ka piemēram, braukt ar vienas vai otras markas automobili.

No kurienes ņemat veidņus, ar kuriem strādājat?
Kā jau minēju, esam vācu firmas meitas uzņēmums Latvijā, taču centrālais ofiss ir Austrijā, kur izstrādā jaunas tehnoloģijas, ražo un tālāk ar mūsu starpniecību izplata veidņus līdz gala patērētājam. Pieprasījums pēc veidņiem ir liels un aug ar katru gadu. Ir reizes, kad noliktava ir pustukša, īpaši periodā no maija līdz oktobrim.

Vai ir bijuši gadījumi, kad noliktava patiešām ir tukša un klientiem ir jāgaida veidņus?
Betonēšanas apjomi Latvijā gadu no gada strauji pieaug. Tehnoloģijas attīstās - parādās arvien jaunākas veidņu sistēmas un to iespējas. Līdz ar to aug arī pieprasījums pēc tām. Problēmas rodas, kad klienti atnāk pēc veidņiem kā uz veikalu, bet šis process mums ir jāplāno, jāparedz noteiktie veidņu apjomi, kā arī svarīgs ir darbu izpildes laiks, lai neradītu neērtības nākošiem klientiem.
Strādājot ar veidņiem, klienti var samazināt darbu izpildes laiku, tātad arī naudas līdzekļus. Mēs aktīvi strādājam pie būvnieku apmācīšanas - rīkojam speciālus seminārus, kuros apmācām, kā pareizi strādāt un organizēt darbus.

Cik bieži Jums notiek tādas apmācības? Un kad tuvākajā laikā tās notiks?
Apmācības notiek pēc pieprasījuma, aptuveni vienu reizi mēnesī 15 cilvēku grupai. Tās sastāv no teorētiskās un praktiskās daļas.

Vai un ar ko Jūsu piedāvātie veidņi atšķiras no citiem tirgū piedāvātajiem?
Jā, "Doka" daudz līdzekļu tērē veidņu izstrādei. Nemitīgi tiek meklēti uzlabojumi, jauninājumi. Parasti citas kompānijas pērk licences un izgudrojumus no konkurentiem, tajā skaitā arī no "Doka". Galvenās mūsu veidņu priekšrocības ir vieglums un ātrums uzstādīšanā un demontāža.

Kāda ir Jūsu tirdzniecības sistēma? Kur doties potenciālajiem pircējiem?
Mēs pārdodam pakalpojumu. Mūsu uzņēmums izīrē veidņus. Tas ir mūsu galvenais produkts. Veidņu tirdzniecība notiek, bet nelielos apjomos. Latvijā ir dažas kompānijas, kuras var atļauties nopirkt veidņus un kurām tas būtu nepieciešams. Lai pieņemtu šādu lēmumu, uzņēmumam jāapzinās kādi būs nākotnes objekti. Tad tiek izstrādāta veidņu pamatkomplektācija un turpmāk trūkstošās vai specifiskās daļas var iznomāt. Visizdevīgāk iegādāties veidņu komplektu pie daudzstāvu mājas, tipveida privātmāju ciematu vai rūpnieciska objekta būvniecības. Kompānijas, kas jau ir iegādājušās vai papildina jau esošo veidņi komplektu, vai atjauno esošo.

Tepat blakus Jūsu kolēģi uz datoriem zīmē sarežģītas shēmas, zīmējumus. Kam tie domāti?
Mums ir speciālas datorprogrammas, ar kuru palīdzību var apstrādāt projektu, un noveidņot jebkura veida pamatus, sienas vai pārsegumus. Principā jebkuru konstrukciju. Rezultātā var redzēt veidņu izklājumu, to elementus un stiprinājumus. Tas atvieglo klienta darbu būvobjektā.

Vai stipri izjūtat konkurenci?
Lielākais konkurents šeit Latvijā ir kompānija "Via Teh", kura pārstāv "Peri" veidņu sistēmas. Ir arī citi konkurenti, kas cenšas iespraukties tirgū, taču tas ir grūti, jo tirgus ir par mazu un investīcijas pārsniedz daudzus miljonus latu.

Kā uzņēmumam iet citur pasaulē?
Koncerna gada apgrozījums ir ap 500 mlj. EUR un lielāko daļu dod ASV, Ķīnas un Centrālās Eiropas tirgi. Kopsummā Doka pārstāvēta 57 pasaules valstīs.

Lielākā daļa būvnieku izjūt lielu atkarību no sezonalitātes. Vai arī Jums tas ir jūtams?
Protams, mēs to jūtam. Pavasarī un vasarā mums darbu ir vairāk, ziemā mazāk, līdz ar to ir iespēja sagatavoties jaunai sezonai. Kaut gan precīzi paredzēt nākošās sezona apjomus ir neiespējami, jo ir virkne projekti, kas aizsākas un tiek apturēti ar cerību turpināt darbu kaut kad nenoteiktā nākotnē.

Kā Jūs pats nonācāt firmā "Doka"? Kurš kuru atrada- firma Jūs vai Jūs firmu?
Es pirms tam strādāju vairākos lielos uzņēmumos. Patiesībā uzņēmums atrada mani un uzaicināja šeit strādāt.

Jums patīk šis darbs?
Jā, man patīk. Te ir labs, jauns un draudzīgs kolektīvs. Man vienmēr ir paticis darbs ar klientiem. Patīkami sajust kā es augu kopā ar uzņēmumu.

Vai darbā rīkojat arī kolektīvus atpūtas pasākumus?
Darbs ir manas otrās mājas. Ir laiks darbam un atpūtai. Ar kolektīvu braucam "zaļumos", uzspēlējam "paint-ball", makšķerējam un vienkārši atpūšamies. Lai kvalitatīvi paveiktu darbu, kvalitatīvi jāatpūšas.

Linda Tunte
www.building.lv




Banner 280x280

Dalies ar šo rakstu

Komentāri

=

* Lūdzu aizpildi summu vārdiski latviešu valodā ar visām garumzīmēm!

SIA "Latvijas Tālrunis" aicina interneta lietotājus - portāla lasītājus, rakstot komentārus par publicētajiem rakstiem un ziņām, ievērot morāles, ētikas un pieklājības normas, nekūdīt uz vardarbību, naidu vai diskrimināciju, neizplatīt personas cieņu un godu aizskarošu informāciju, neslēpties aiz citas personas vārda, neveikt ar portāla redakciju nesaskaņotu reklamēšanu. Gadījumā, ja komentāra sniedzējs neievēro iepriekšminētos noteikumus, viņa komentārs var tikt izdzēsts un SIA "Latvijas Tālrunis" ir tiesības informēt uzraudzības iestādes par iespējamiem likuma pārkāpumiem.

  • Rihards 12.01.2023 20:22
    Jau strādājis pie jums