Intervija ar firmas "Vincents Poliline" direktoru Andri Plociņu
Pēc aptuveni divām nedēļām sāksim ražot jaunu produktu- tīrīšanas līdzekli plastikāta logu rāmjiem. Šo līdzekli testēja logu ražotāji, no kuriem saņēmām pozitīvas atsauksmes.
Foto: Intervija ar firmas "Vincents Poliline" direktoru Andri Plociņu; autors: Intervija ar firmas "Vincents Poliline" direktoru Andri PlociņuPēc aptuveni divām nedēļām sāksim ražot jaunu produktu- tīrīšanas līdzekli plastikāta logu rāmjiem. Šo līdzekli testēja logu ražotāji, no kuriem saņēmām pozitīvas atsauksmes.
SIA "Vincents Poliline" ir Latvijas- Anglijas kopuzņēmums. Latvijā pazīstamais uzņēmums "Vincents", kurā ietilpst būvfirma, celtniecības veikali, gan restorāns, ir "Vincents Poliline" mātes uzņēmums. "Vincents Poliline" jau sesto gadu nodarbojas ar būvmateriālu ražošanu, kas tiek attīstīta arvien plašāk. Uzņēmums strādā pēc angļu partneru izstrādātām receptūrām, kas tiek pielāgotas Latvijas apstākļiem.
Kādi ir jaunākie, interesantākie produkti, ko pašlaik piedāvājat tirgū?
Katru gadu ieviešam trīs līdz četrus jaunus produktus. Viens no jaunākajiem un perspektīvajiem produktiem ir Vi.P."Betongrunt" ar kvarca smiltīm veidots maisījums, kurš ir paredzēts vāji uzsūcošu virsmu gruntēšanai pirms izlīdzinošā vai dekoratīvā apmetuma uzklāšanas.
Pēc aptuveni divām nedēļām sāksim ražot jaunu produktu- plastikāta logu un to rāmju tīrīšanas līdzekli. Šo līdzekli testēja logu ražotāji, no kuriem saņēmām pozitīvas atsauksmes.
Nupat esam ieviesuši pilnīgi jaunu produktu grupu- špakteles. Tās jau ir pārdošanā ar preču zīmi VIPO. Šonedēļ mums būs vēl viens pilnīgi jauns produkts- Vi.P."Tifgrunt". Jau veselu gadu strādājām pie šī produkta, lai mūsu produkts nebūtu sliktāks par Vācijā ražotajiem.
Kas ir tās īpašības, kuras ir jāpielāgo Latvijas klimatam?
Piemēram, jāpielāgo ziemas apstākļiem. Anglijā, ja ir 4 grādi zem nulles, tā ir dabas katastrofa, kuras laikā visi celtniecības darbi tiek pārtraukti. Latvijā to neuzskata par aukstumu. Līdz ar to produkti ir jāpielāgo šīm temperatūrām, to svārstībām.
Vai ar Jūsu produktiem var strādāt pie jebkuras temperatūras, nesatraucoties par problēmām?
Nē. Tā arī nevar teikt. Katram produktam ir sava pielietojuma specifika, kura ir jāievēro. Ne visi produkti, kas nāk no siltākām zemēm, ir piemēroti mūsu apstākļiem. Tas attiecas uz visiem celtniecības materiāliem. Mūsu valstī piemērotākie būtu materiāli, kas pielāgoti šejienes klimatam.
Izklausījās kā mudinājums "Izvēlies Latvijas preci"!
Tā arī nevar teikt. Izvēloties preci ir jānovērtē tās kvalitāte un jāpērk labākais. Izvēloties tikai Latvijā ražotu preci uzbūvēt mūsdienu prasībām atbilstošu būvi būtu ļoti grūti vai pat neiespējami..
Kuros veikalos var iegādāties "Vincents Poliline" produkciju?
Mēs strādājam ar divām vairumtirdzniecības firmām "Tapeks" un "Saimnieks Serviss" kā arī piegādājam mūsu produkciju saviem "Vincents" veikaliem "Centrex", "Vincents MG".
Strādājot ar vairumtirgotājiem, mūsu produkcija parādās praktiski visos būvmateriālu veikalos. Vairumtirdzniecības firmām ir rūpīgi izstrādāta piegādes sistēma, kas atvieglo mūsu darbu. Savu preci eksportējam arī uz Lietuvu, Igauniju un no pagājušā gada uz Krieviju.
Vai celtniekiem nepieciešamas speciālas zināšanas, strādājot ar jūsu produktiem?
Jā. Jau pašā sākumā saskārāmies ar to, ka celtniekiem bija vājas zināšanas par būvķīmiju. Tajā laikā katru nedēļu braukājām pa visu Latviju un rīkojām seminārus, kuros iepazīstinājām celtniekus ar mūsu daudzveidīgajiem produktiem. Sākumā cilvēki bija jāpārliecina par mūsu produkcijas nepieciešamību, tagad būvnieki daudz labāk orientējas modernajos būvmateriālos un tādēļ ir atvērtāki pret jaunu informāciju.
Cik viegli vai grūti ir būt ražotājam Latvijā?
Par politiku labāk nerunāsim.
Nākotnē būvmateriālu ražotāju problēma noteikti būs tā, ka katastrofāli trūks zinošu tehnologu. Pēc dažiem gadiem situācija būs kritiska. Tam vajadzētu pievērst vairāk uzmanības. Mēs sastāvam Būvmateriālu ražotāju asociācijā un starp asociācijas biedriem bieži izskan šādas domas.
Lai saglabātu vietu tirgū, ir jāseko līdzi tirgus prasībām un ne uz mirkli nedrīkst apstāties.
Mēs, piemēram, vieni no pirmajiem pievienojāmies organizācijai " Latvijas Zaļais punkts". Jo mēs redzam, ka šī organizācija tiešām domā par Latvijas ekoloģiju.
Ko tas maina Jūsu darbībā? Kā šo pievienošanos izjūt klients?
Mums ir garantijas, ka mūsu preču iepakojums tiks apsaimniekots un otrreizēji pārstrādāts.
Jau tagad pārsteidz Jūsu uzņēmuma temps, kādā radāt jaunus produktus. Kādi ir nākotnes plāni? Cik tālu domājat attīstīties?
Mēs attīstāmies nemitīgi. Piedaloties izstādēs cilvēki nāk klāt un jautā, kas mums ir jauns, līdz ar to tirgus pats piespiež kustēties. Ja pateikšu, ka nekā jauna nav, tas nozīmēs ka esam apstājušies savā attīstība. Tuvākajā nākotnē sāksim pievērsties sadzīves ķīmijai- dažādu tīrīšanas līdzekļu ražošanai. Daudzas firmas mums pasūta jaunus produktus un tad mēs domājam, vai varam tos izgatavot . Viss ir atkarīgs tikai no pieprasījuma.
Cilvēkiem parasti interesē cenas- cik konkurētspējīgas ir jūsu produktu cenas?
Ja jau 6 gadus strādājam, tas nozīmē, ka cilvēki mūsu produktus pērk. Un līdz ar to arī cenas ir konkurētspējīgas.
Kā Jūs pats nonācāt šajā uzņēmumā?
Esmu te no pirmās dienas.
Kā direktors?
Nē. Sākumā biju menedžeris. Pa direktoru kļuvu pirms 3 gadiem. Pēc armijas 1992.gadā strādāju valsts uzņēmumā "Mežtehnika", biju sagādes realizācijas un kooperācijas daļas vadītājs. Kad laiki mainījās, nācās meklēt ko citu. Tā nonācu šeit. Sākumā bijām tikai 4 darbinieki.
Cik esat tagad?
Arī vēl esam mazais uzņēmums, bet izskatās ka tādā statusā būsim pēdējo gadu. Pēdējais laiks paplašināties. Tagad, piemēram, pasūtījām jaunu iekārtu preču iepakošanai. Līdz ar to, atkal samazināsies darba apjoms cilvēkiem. Mūsu darba apjomi aug, bet, iegādājoties jaunu tehniku, pagaidām varam iztikt ar esošajiem darbiniekiem. Uzskatu, ka galvenais ir nevis darbinieku skaits, bet gan - cik viens darbinieks var dot uzņēmumam.
Ko vēl gribat piebilst pie visa, ko runājām?
Es vienmēr lasu intervijas un brīnos, kā visiem patīk sevi slavināt. (Smejas) Man tā nepatīk.
Bet ir taču tas zināmais teiciens "Kas tad sunim asti cels, ja ne pats suns"!
Nu jā. Man patīk, ka mūsu produktus novērtē cilvēki, kas ar tiem ir strādājuši. Man ir liels gandarījums, saņemot pozitīvas atsauksmes, taču man nepatīk lielīties un slavināt sevi.
Linda Tunte,
www.building.lv