building.lv skaitļos

Lietotāji online0
Aktīvie uzņēmumi19585
Nozares ziņas33011
Intervija ar izstāžu sabiedrības "Prima" projektu direktori Olitu Mesteri : building.lv - par būvniecību Latvijā

Intervija ar izstāžu sabiedrības "Prima" projektu direktori Olitu Mesteri

Intervija ar izstāžu sabiedrības "Prima" projektu direktori Olitu Mesteri
Foto: Intervija ar izstāžu sabiedrības "Prima" projektu direktori Olitu Mesteri

Tā kā būvniecības nozare strauji attīstās un tā ir ļoti perspektīva, tas bija loģisks secinājums, ka ir jārīko būvniecības izstādes.

Intervija ar izstāžu sabiedrības "Prima" projektu direktori
Olitu Mesteri







Pastāstiet, lūdzu, par Jūsu firmas darbību!
Olimpiskā Skonto halle un tās komplekss ir kā radīti lielu un vērienīgu pasākumu - izstāžu, sporta sacensību, koncertu, atpūtas pasākumu, konferenču un semināru - rīkošanai. Izstāžu sabiedrība "Prima" nodarbojas galvenokārt ar izstāžu rīkošanu. Labprāt izīrējam telpas arī citām izstāžu kompānijām un pasākumu rīkotājiem., jo Skonto komplekss atrodas Rīgas centrā apmeklētājiem ērti pieejamā vietā. Pie mums nesen kā notika Eiropas strādājošo sporta spēles - ļoti vērienīgs un prestižs pasākums, kas pulcināja 300 000 dalībnieku. Pavisam drīz Skonto stadions uzņems Rīgas 800.gadu jubilejai veltīto deju svētku dalībniekus.
Ar Eltona Džona koncertu sāksies arī aktīva koncertu organizēšana Skonto stadionā. Un, protams, izstādes! Mūsu izstāžu sabiedrība orientējas uz galvenajām tautsaimniecības nozarēm - būvniecību, enerģētiku, kokapstrādi, mašīnbūvi, poligrāfiju. Sadarbībā ar mūsu partneriem Skonto hallē regulāri tiek aktualizētas arī tādas nozares kā informācijas tehnoloģijas, medicīna, modes industrija. Īsi sakot, Skonto hallē mēs piedāvājam noderīgus pasākumus gan biznesa cilvēkiem, gan tiem, kas vēlas vienkārši atpūsties un izklaidēties.

Kad notika pirmā "Primas" organizētā izstāde?
Pirmā izstāde notika 1996.gadā, kad arī tika pabeigta Skonto halles celtniecība.

Vai no tā laika ir mainījusies izstāžu organizēšana?
Sākumā bija tikai kādas sešas izstādes, bet šobrīd izstāžu skaits ir pieaudzis. Tagad ir apmēram četrpadsmit izstādes. Katru gadu mēs cenšamies pārskatīt tēmas un tās aktualizēt. Ejam līdzi laikam un cenšamies darīt visu, lai arī mūsu apmeklētājiem būtu interesanti.

Kad notika pirmā būvniecības izstāde?
Pirmā būvniecības izstāde notika 1998.gadā un tā saucās "Māja". Sākot ar 2000.gadu, izstādei tika mainīts nosaukums un koncepcija - tagad tā saucas "Būvniecības Pasaule".

Kā radās ideja organizēt būvniecības izstādes?
Mēs skatāmies, kas notiek ekonomikā kopumā. Tā kā būvniecības nozare strauji attīstās un tā ir ļoti perspektīva, tas bija loģisks secinājums, ka ir jāveido šāda izstāde.
Būvniecības nozaru speciālistiem izstādes spēj dot daudzus jaunus impulsus attīstībai, tāpēc arī mums ir svarīga šīs nozares izstāde.

Kāds bija izstādes mērķis?
Mūsu mērķis bija parādīt būvniecības nozarē jaunākos sasniegumus. Mēs veidojām mūsu koncepciju nedaudz citādāk, mēs negribam organizēt gadatirgu, kas ir pārāk plašs un nepārskatāms. Mēs jau iepriekš konkretizējām nozares, pie kādām mēs strādāsim, un veidojam specializētu izstādi profesionāļiem. Katru gadu mēs mēģinām kaut ko mainīt, lai apmeklētājiem būtu interesanti. Akcentējam kādu no nozarēm, piemēram, šogad ļoti veiksmīgi mēs akcentējām ekoloģisko un ekonomisko būvniecību, kas ir sevi attaisnojusi. Mēs jau arī esam noteikuši ar kādām nozarēm mēs vairāk strādāsim nākamgad. Protams, es neizslēdzu arī to, ka tiks pārstāvētas citas būvniecības nozares, bet tomēr mēs esam secinājuši - ja mēs akcentējam konkrētas nozares, mēs šādā veidā varam labāk reklamēt firmas.

Kā rodas idejas par jaunām izstādēm?
Mēs esam profesionāla komanda. Mums ir spēcīgi reklāmas cilvēki. Ar viņiem mēs strādājam kopsolī. Viņi izpēta pieprasījumu, un tad mēs kopīgi izveidojam koncepciju, vai mēs varam turpināt šādu tēmu, vai var būt tā savu aktualitāti ir zaudējusi.

Kā ir jāgatavojas firmām, kas vēlas piedalīties izstādē?
Firmām, pirmkārt, ir jādefinē savs mērķis, lai piedalītos izstādē. Tas katrai firmai ir dažāds, dažas firmas nāk vienkārši tāpēc, lai parādītu, ka viņa vēl joprojām šajā tirgū ir, tomēr ir ļoti daudz firmu, kas nāk, lai parādītu kādus jaunus produktus. Viņi ļoti labprāt tos arī demonstrē. Tas arī izstādei ir tas pozitīvais, ka viņi var apmeklētājiem parādīt produktu labās īpašības, apmeklētājs var apskatīties produktu kontekstā, salīdzināt ar konkurentu produktu un pakalpojumu cenām. Ir arī pilnīgi jaunas firmas, kas sāk tieši ar izstādi, lai veiksmīgi startētu tirgū. Tas sevi arī attaisno.

Vai dalībniekiem ir laicīgi jāpiesakās?
Jā. Mēs jau šobrīd esam sākuši ļoti intensīvu darbu pie nākamā gada projekta jau tagad halle ir par 30% aizpildīta, firmas jau ir rezervējušas vietas un noslēgušas līgumus. Ir pēdējais laiks pieteikties. Es iesaku firmām pārdomāt, apsvērt par un pret. Mēs esam ļoti atvērti un labprāt uzklausām klientu domas, mēs uzklausām ieteikumus un esam gatavi apspriest, vai vajag aktivizēt kādu nozari.

Cik dalībnieku piedalījās izstādē "Būvniecības Pasaule 2001"?
Bija 140 dalībnieku, un mēs sasniedzām ļoti labu apmeklētāju skaitu - pāri par 30 000 apmeklētāju. Specializētai būvniecības izstādei tas ir ļoti labs rādītājs un tas nozīmē, ka esam uz pareizā ceļa.

Vai šajā izstādē piedalījās arī ārzemju firmas?
Bija firmas no Lietuvas, no Igaunijas, bet pārsvarā tomēr bija likts uz Latvijas firmas. Šogad mēs nopietni strādājam, lai piesaistītu vairāk ārzemju firmu.

Vai arī apmeklētāju vidū bija ārzemnieki?
Jā, un to var secināt, iepazīstoties ar apmeklētāju anketām. Izstādi apmeklēja gan Igaunijas, gan Lietuvas, gan Somijas un Zviedrijas būvniecības nozaru speciālisti. Taču daudz ir arī vienkāršu interesentu, kuri informāciju par mūsu izstādi ieguvuši no Latvijas vēstniecībām un reklāmām presē.

Kāda ir atsaucība no apmeklētāju puses?
Apmeklētājiem ir ļoti svarīgi, cik kvalitatīva ir izstāde. Tādēļ mēs ļoti lielu uzmanību pievēršam mūsu reklāmas kampaņai, kuru mēs arī ļoti rūpīgi izstrādājam. Mēs jau savlaicīgi mēģinām apzināt to, ko apmeklētājs vēlas redzēt. Kopīgi ar žurnālistiem mēģinām informēt apmeklētājus par izstādē gaidāmajām aktualitātēm un interesantākajām firmām.

Cik maksā izstādes apmeklēšana?
Cena par biļeti ir ļoti draudzīga - līdz Ls 2. Es domāju, ka šī cena ir pieņemama visiem un jebkurš apmeklētājs var atļauties to samaksāt. Mēs ļoti lielu uzmanību pievēršam arī mūsu jaunatnei - izsūtām semināru programmas un informāciju uz visām būvniecības arodskolām un Būvniecības fakultāti. Audzēkņi var apmeklēt izstādi bez maksas, jo viņiem tas ir vajadzīgs mācību procesā. Viņiem ir jāiepazīstas ar jaunākajiem sasniegumiem šajā nozarē.

Kādas bija lielākās firmas, kas piedalījās izstādē "Būvniecības pasaule 2001"?
Tā kā šogad mums bija akcents uz ekoloģisko un ekonomisko būvniecību, tad mūsu lielākais lepnums ir tas, ka piedalījās visas lielākās guļbūves firmas, kas šobrīd Latvijā nodarbojas ar šo nozari, piemēram, Zemgales tehnoloģiskais centrs, firma "Ekju", grupa "Jāņa sēta". Piedalījās arī tādi nopietni uzņēmumi kā Skonto Plan, Vitrum, Aile u.c. demonstrējot jaunumus logu un durvju nozarē.

Kāda ir dalības maksa?
Dalības maksa ļoti pieņemama - sākot no Ls 39 kvadrātmetrā.

Cik lieli apmēram ir stendi?
Firmas vidēji "apdzīvo" apmēram 15-50 kvadrātmetrus, tad viņi var labi izskatīties. Skonto hallē ir ļoti augsti griesti, ekspozīcija ir pārskatāma. Centrālajās zonās piedāvājam lielos ekskluzīvos stendus.

Vai izstādēm ir arī atbalstītāji?
Mēs strādājam ar profesionālām asociācijām. Mums ir ļoti laba sadarbība ar Latvijas Būvmateriālu ražotāju asociāciju, noslēdzām līgumu arī ar Latvijas Logu un durvju ražotāju asociāciju. Protams, mēs cenšamies informēt arī citus par mūsu darbību, kā arī ejam un diskutējam, un jautājam pēc palīdzības. Liels paldies jāsaka arī Vides un reģionālās attīstības ministrijas Būvniecības departamenta direktorei V.Gēmes k-dzei , kura nekad neatsakās sniegt kādu padomu. Tā kā mēs izstādi un tās ietvaros notiekošos praktiskos seminārus veidojam kopsolī ar speciālistiem.

Kādi "Primai" ir plāni nākotnē?
Mums šeit notiek nelielas pārmaiņas. Mēs esam nolēmuši uzlabot savu servisa līmeni, mēs esam sākuši sakārtot apkārtējās ielas un mūsu autostāvvietas. Ir jau pabeigti pievadceļu darbi. Kopleksa kopējā bruto platība 2002.gada sākumā būs 57 000 kvm.

Vai arī turpmāk Jūs rīkosiet būvniecības izstādes?
Būvniecības izstāžu rīkošana turpināsies un noteikti tās būs interesantākas, jo mūsu komanda ir nedaudz palielinājusies. Esam izstrādājuši nopietnu attīstības koncepciju. Firmas jau šobrīd intensīvi piesakās, tā ka mums būs pietiekams laiks, lai izveidotu interesantu un vērienīgu izstādi. Mēs ļoti ceram, ka varēsim iepriecināt savus apmeklētājus ar jaunajām hallēm un parādīt visu kompleksu kopumā. Mums ir arī iespēja veidot āra ekspozīciju. Pie tā visa šobrīd arī strādājam.

Kā Jūs vērtējat citu izstāžu sabiedrību darbību Latvijā?
Es to vērtēju pozitīvi. Protams, konkurents vienmēr ir tas dzinulis, lai strādātu labāk. Pret citām izstāžu sabiedrībām mēs esam noskaņoti draudzīgi un saprotam, ka firmām ir iespēja izvēlēties un salīdzināt mūsu servisu ar citu kompāniju servisu, kā arī mūsu priekšrocības ar viņu priekšrocībām. Mēs saprotam, ja uzņēmums izvēlas citu, konkurējošu izstādi, vai citu reklāmas veidu. Ejam uz priekšu un strādājam, lai šī firma pēc kāda laika pārdomātu un skatītos uz mūsu pusi.

Vai Jūs esat apmeklējusi arī izstādes ārzemēs?
Jā, esmu bijusi vairākās lielās ārvalstu izstādēs. Man ir pārliecība, ka tieši specializētām izstādēm ir nākotne, ka tās sevi attaisno. Šādās izstādēs notiek ļoti lietišķas un produktīvas sarunas. Es domāju, ka mēs esam uz pareizā ceļa.

Cik ilgi Jūs pati strādājat šajā uzņēmumā?
Šeit es strādāju no 1999.gada. Vadīju projektu "Enerģētika", un no 2001.gada strādāju pie projekta "Būvniecības Pasaule". Pateicoties mūsu komandai, šis projekts bija ļoti veiksmīgs. Tādēļ man arī ir prieks turpināt šo darbu.

Vai Jūs pati apmeklējat "Prima" rīkotās izstādes?
Mēs vienmēr esam kopā ar mūsu kolēģiem. Mums ir tāds rituāls - pēc izstādes atklāšanas apsveikt, uzmundrināt, pateikt "paldies" projekta vadītājam. Tas ir mūsu komandas kopējais darbs. Ir liels lepnums, kad projekts ir izdevies.

Kā vajadzētu pilnveidot izstādes?
Ir jāmaina firmu domāšana. Ir tādas firmas, kas dod priekšroku televīzijai, radio vai žurnāliem. Protams, nenoliedzu, ka arī tas ir vajadzīgs, bet profesionāli veidotai izstādei ir lielāki panākumi. Izstādes vispār ir viens no produktīvākajiem mārketinga līdzekļiem, jo dod plašas iespējas tieši kontaktēties ar saviem klientiem un iegūt daudz jaunas informācijas.

Kā Jūs vērtējat būvniecību šobrīd Rīgā un Latvijā?
Viss liecina par to, ka būvniecība attīstīsies gan Rīgā, gan Latvijas reģionos. Iepriecina tas, ka cieņā atkal ir koks - veselīgs, videi draudzīgs un skaists celtniecības materiāls.

Ko Jūs domājat par mūsu portālu?
Mans profesionālais pienākums ir iepazīties ar visiem Būvniecības nozares laikrakstiem, žurnāliem, līdz ar to arī ar Jūsu portālu. Man prieks, ka ir šāds portāls. Es daudz ko arī iegūstu no tā. Man patīk Jūsu portāla sadalījums. Ja cilvēks vēlas iegūt informāciju, nav nekādu problēmu tajā orientēties. Novēlu Jums tupināt tāpat arī tālāk!


Evita Brokāne
www.building.lv


Banner 280x280

Dalies ar šo rakstu

Komentāri

=

* Lūdzu aizpildi summu vārdiski latviešu valodā ar visām garumzīmēm!

SIA "Latvijas Tālrunis" aicina interneta lietotājus - portāla lasītājus, rakstot komentārus par publicētajiem rakstiem un ziņām, ievērot morāles, ētikas un pieklājības normas, nekūdīt uz vardarbību, naidu vai diskrimināciju, neizplatīt personas cieņu un godu aizskarošu informāciju, neslēpties aiz citas personas vārda, neveikt ar portāla redakciju nesaskaņotu reklamēšanu. Gadījumā, ja komentāra sniedzējs neievēro iepriekšminētos noteikumus, viņa komentārs var tikt izdzēsts un SIA "Latvijas Tālrunis" ir tiesības informēt uzraudzības iestādes par iespējamiem likuma pārkāpumiem.