building.lv skaitļos

Lietotāji online0
Aktīvie uzņēmumi19830
Nozares ziņas33032
Īpaša režīma zonas statusu Vecrīgai piešķirs līdz 2008.gada 31.decembrim : building.lv - par būvniecību Latvijā

Īpaša režīma zonas statusu Vecrīgai piešķirs līdz 2008.gada 31.decembrim

Ministru kabineta komiteja šodien akceptēja projektu par īpaša režīma zonas statusa piešķiršanu Vecrīgai nevis uz pieciem gadiem, kā bija lūgusi Rīgas dome, bet uz diviem gadiem - līdz 2008.gada 31.decembrim.

Ministru kabineta komiteja šodien akceptēja projektu par īpaša režīma zonas statusa piešķiršanu Vecrīgai nevis uz pieciem gadiem, kā bija lūgusi Rīgas dome, bet uz diviem gadiem - līdz 2008.gada 31.decembrim.

Maksa par iebraukšanu Vecrīgā tiek novirzīta dažādu projektu realizācijai šajā zonā, īpaši ielu segumu un ielu apgaismojuma sistēmas rekonstrukcijai. Darbs pie Vecrīgas satiksmes organizācijas projekta, kurš tika uzsākts 2002.gadā, turpinās, ņemot vērā straujo ēku būvniecības un rekonstrukcijas darbu norisi Vecrīgas teritorijā.

Lai varētu turpināt uzsāktos un plānotos darbus Vecrīgas satiksmes organizēšanā, samazinot iebraucošā transporta plūsmu un izmantojot iegūtos līdzekļus Vecrīgas projektu realizācijai, Rīgas pilsētas dome lūdza izskatīt jautājumu par īpaša režīma zonas statusa pagarināšanu Vecrīgai vismaz uz pieciem gadiem.

Tomēr Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministrija uzskata, ka tas nav pietiekams pamatojums, jo īpaša režīma zona Rīgas administratīvajā teritorijā sākotnēji izveidota pilsētbūvniecības pieminekļu un vides aizsardzībai. Līdz ar to, kamēr Rīgas pilsētas pašvaldība nav noteikusi konkrētu šīs teritorijas attīstības vīziju, nav pamatojuma Ministru kabinetam lemt par termiņa pagarināšanu, un ministrija noteikumu projektā paredz īpaša režīma zonas statusa pagarināšanu Vecrīgai uz diviem gadiem - līdz 2008.gada 31.decembrim.

Valdības komiteja arī iepazinās ar informatīvo ziņojumu par Vecrīgas satiksmes organizācijas projekta realizācijas gaitu.

2006.gadā Pils laukuma seguma rekonstrukcijai piešķirti Ls 286 000, Peitavas ielas rekonstrukcijai - Ls 108 629, Alksnāja ielas rekonstrukcijai - Ls 110 000.

2006.gadā piešķirti līdzekļi Torņu ielas rekonstrukcijai un labiekārtošanai un līdzekļi 13 ātrumvaļņu izbūvei Vecrīgā.

Turpināts uzstādīt šķēršļus, lai nepieļautu transporta līdzekļu kustību pa gājēju ielām, tiek uzstādīti 40 kustību ierobežojošie stabiņi un 18 jaunas puķu vāzes.

2006.gada pirmajā pusgadā Vecrīgā rekonstruēts un atjaunots ielu segums 7000 kvadrātmetru platībā. 2007.gadā tiek plānots Vecrīgas teritorijā rekonstruēt un atjaunot ielu segumu 17 780 kvadrātmetru platībā, kā arī uzstādīt vēl 40 transporta līdzekļu kustību ierobežojošus metāla stabiņus.

2007.gadā ir plānoti darbi Ls 200 000 apmērā Kungu ielas seguma rekonstrukcijas uzsākšanai, ātrumvaļņu izbūves otrās kārtas uzsākšanai - Ls 43 522. Rekonstrukcijas darbu projektēšanai Mārstaļu ielā no Audēju ielas līdz Kungu ielai paredzēts izlietot Ls 6500, Kalēju ielai no Alksnāja ielas līdz Kungu ielas rekonstrukcijai - Ls 5800, bet Pēterbaznīcas ielas remontam - Ls 8000.

Ielu apgaismojuma sistēmas rekonstrukcija Vecrīgā tiek realizēta teritorijā, ko ierobežo Vaļņu iela - 13.janvāra iela - 11.novembra krastmala - Kaļķu iela. Rekonstrukcijas projekta izmaksas ir Ls 316 000.

Vecrīgas iebraukšanas un izbraukšanas kontroles sistēma darbojas jau no 2000.gada. Sistēma paredz iebraukšanu Vecrīgā un izbraukšanu no tās caur pieciem kontrolpunktiem, kas aprīkoti ar uzskaites termināliem un barjerām. Transportlīdzekļu iebraukšanas un izbraukšanas fakta reģistrēšanai izmanto viedkartes, savukārt norēķinu ar viedkartēm apakšsistēmā tiek reģistrētas un uzskaitītas transakcijas, veidojot pārskatus par iemaksāto pašvaldības nodevu un tās apmēriem.

2006.gadā veikti pasākumi iebraukšanas un izbraukšanas kontroles sistēmas optimizācijai un transporta plūsmas samazināšanai. Tika izstrādāta un ieviesta uz datoru bezvadu tehnoloģijas bāzēta un ar esošo programmatūru savietojama uzskaites un kontroles programmatūra, kas ļauj operatīvi - Vecrīgas robežas šķērsošanas brīdī - kontrolēt viedkaršu izmantošanas pamatotību, lietojot soda sankcijas pārkāpējiem.

Taču, ņemot vērā jaunu tehnoloģiju attīstību, citu pasaules valstu pieredzi īpaša statusa teritoriju apsaimniekošanā, transporta plūsmas regulēšanā un kontroles nodrošināšanā tādās teritorijās, ir nepieciešams kā stratēģisko uzdevumu izvirzīt Vecrīgas iebraukšanas un izbraukšanas kontroles sistēmas modernizāciju atbilstoši mūsdienu prasībām.

Šajā sakarā 2006.gadā notika konkurss par Vecrīgas iebraukšanas un izbraukšanas kontroles sistēmas konceptuālā risinājuma izstrādi. Plānojot turpmāko Vecrīgas iebraukšanas un izbraukšanas kontroles sistēmas modernizāciju, tiek izskatīti vairāki varianti: video novērošanas sistēmas lietošana, centrālā Vecrīgas satiksmes plūsmas centra izveidošana, bezkontakta karšu ieviešana, kontrolpunktu skaita samazināšana līdz diviem kontrolpunktiem un tālvadības sistēmas ieviešana, lai izslēgtu cilvēcisko faktoru un ierobežotu nesankcionētu vai nelikumīgu Vecrīgas robežas šķērsošanu.

Vienlaikus notika skiču konkurss par Vecrīgas transporta kontrolpunktu skiču projekta izstrādi. Tā rezultātā ir izvēlēts jauns risinājums Vecrīgas kontrolpunkta arhitektoniskajam un vizuālajam veidolam.
Emīlija Kozule LETA
Copyright © LETA

Dalies ar šo rakstu

Komentāri

=

* Lūdzu aizpildi summu vārdiski latviešu valodā ar visām garumzīmēm!

SIA "Latvijas Tālrunis" aicina interneta lietotājus - portāla lasītājus, rakstot komentārus par publicētajiem rakstiem un ziņām, ievērot morāles, ētikas un pieklājības normas, nekūdīt uz vardarbību, naidu vai diskrimināciju, neizplatīt personas cieņu un godu aizskarošu informāciju, neslēpties aiz citas personas vārda, neveikt ar portāla redakciju nesaskaņotu reklamēšanu. Gadījumā, ja komentāra sniedzējs neievēro iepriekšminētos noteikumus, viņa komentārs var tikt izdzēsts un SIA "Latvijas Tālrunis" ir tiesības informēt uzraudzības iestādes par iespējamiem likuma pārkāpumiem.