building.lv skaitļos

Lietotāji online24
Aktīvie uzņēmumi20547
Nozares ziņas33097
Īrniekus par pakalpojuma maksas paaugstināšanu nebūs spiesti brīdināt : building.lv - par būvniecību Latvijā

Īrniekus par pakalpojuma maksas paaugstināšanu nebūs spiesti brīdināt

Īrniekus par pakalpojuma maksas paaugstināšanu nebūs spiesti brīdināt
Foto: Īrniekus par pakalpojuma maksas paaugstināšanu nebūs spiesti brīdināt

Izskatīšanai Saeimas komisijās šodien tika nodots grozījums likumā "Par dzīvojamo telpu īri", kas paredz noteikt, ka par pakalpojumu maksas paaugstināšanu īrnieks nav jābrīdina.

Izskatīšanai Saeimas komisijās šodien tika nodots grozījums likumā "Par dzīvojamo telpu īri", kas paredz noteikt, ka par pakalpojumu maksas paaugstināšanu īrnieks nav jābrīdina, ja attiecīgā pakalpojuma maksas paaugstināšana saistīta ar sabiedrisko pakalpojumu regulatora noteiktajām tarifu izmaiņām.

Likuma "Par sabiedrisko pakalpojumu regulatoriem" 21.panta septītajā daļā noteikts, ka apstiprinātie tarifi stājas spēkā regulatora administratīvajā aktā noteiktajā dienā, taču ne agrāk kā 30.dienā pēc to publicēšanas. Savukārt likuma "Par dzīvojamo telpu īri" 11.3.panta piektajā daļā noteikts, ka par to, ka tiek paaugstināta maksa pamatpakalpojumiem (apkurei, aukstajam ūdenim, kanalizācijai un sadzīves atkritumu izvešanai), īrnieks rakstveidā brīdināms vismaz trīs mēnešus iepriekš, norādot maksas paaugstināšanas iemeslu un, ja īrnieks pieprasa, sniedzot finansiālo pamatojumu.

Patlaban īrniekiem noteiktie brīdināšanas termiņi atšķiras no tiem, kas noteikti attiecībā uz dzīvokļu īpašniekiem. Tādēļ, ievērojot faktu, ka bez iepriekšējas paziņošanas jaunā maksa īrniekam nav saistoša, gadījumos, kad dzīvokļa īpašnieks dzīvokli izīrē, viņam divus mēnešus maksas paaugstinājums ir jāsedz no saviem līdzekļiem.



Dalies ar šo rakstu

Komentāri

=

* Lūdzu aizpildi summu vārdiski latviešu valodā ar visām garumzīmēm!

SIA "heise marketing" aicina interneta lietotājus - portāla lasītājus, rakstot komentārus par publicētajiem rakstiem un ziņām, ievērot morāles, ētikas un pieklājības normas, nekūdīt uz vardarbību, naidu vai diskrimināciju, neizplatīt personas cieņu un godu aizskarošu informāciju, neslēpties aiz citas personas vārda, neveikt ar portāla redakciju nesaskaņotu reklamēšanu. Gadījumā, ja komentāra sniedzējs neievēro iepriekšminētos noteikumus, viņa komentārs var tikt izdzēsts un SIA "heise marketing" ir tiesības informēt uzraudzības iestādes par iespējamiem likuma pārkāpumiem.