Izstāde "BUDMA" pārsteidz ar savu apjomu- 16 tūkstoši produktu, 1 353 dalībnieki no 32 valstīm, 55 tūkstoši apmeklētāju, 51 tūkstotis m2 platība, 700 akreditētu žurnālistu
Intervija ar Polijas informācijas centra Latvijā direktori Irēnu Plataci un projektu vadītāju Evu Rublovsku.
Intervija ar Polijas informācijas centra Latvijā direktori Irēnu Plataci un projektu vadītāju Evu Rublovsku.
Polijas Informācijas Centrs ir dibināts 1997.gadā kā individuālais uzņēmums. Centra darbība norit vairākos pamatvirzienos: informācija un bizneskontakti, reisa autobusu biļešu tirdzniecība, Polijas turoperatoru ceļazīmju tirdzniecība, viesnīcu rezervēšana un maršruti.
Kā radās doma par uzņēmumu? Kā viss sākās?
Nav noslēpums, ka 90 gadu sākumā un vidū lielākā daļa importēto preču Latvijas tirgū tika ievesta no Polijas. Šīs preces pārsvarā ieveda uzņēmīgi cilvēki, kuri, kā fiziskas personas pirka preci Polijas tirgos ar tālāku realizāciju Latvijas tirgos. Šādā veidā savu biznesu uzsāka daudzi Latvijas iedzīvotāji. Tie uzņēmēji, kas pret savu darbu attiecas nopietni un ciena Latvijas likumdošanu, 90 gadu vidū sāka legalizēt importa operācijas no Polijas, cenšoties pirkt preci pie ražotāja, nevis pie starpnieka. Izrādījās, ka Polija nav tik maza valsts un, ka tajā ir ļoti grūti, it īpaši nezinot poļu valodu, kaut ko atrast. Mūsu uzņēmums arī praktiski aizpildīja šo nišu, kas praktiski Latvijas informatīvajā sfērā bija tukša.
Mēs saviem klientiem, iespēju robežās, sniedzam visu viņiem interesējošo informāciju, kas saistīta ar Poliju.
Kas attiecas uz bizneskontaktiem, tad šeit mēs vairākas reizes gadā organizējam braucienus uz Poznaņas tematiskajām izstādēm, kas ir vienas no lielākajām Eiropā. Tāpat organizējam braucienus uz citām izstādēm, konferencēm un forumiem, kas notiek Polijā. Mūsu uzdevumos arī ietilpst poļu uzņēmēju biznesa misiju apkalpošana Latvijā. Šo biznesa misiju galvenais organizators no Polijas puses ir Polsko Litewska Izba Gospodarcza. Protams, strādājam arī ar individuāliem klientiem, palīdzot biznespartneru meklēšanā, dokumentu tulkošanā un daudz kur citur.
Pastāstiet plašāk par būvniecības izstādi, kas janvārī notiks Polijā! Kāda būs tās tematika?
Tematika ir plaša: celtniecības materiāli, celtniecības ķīmija, izolācija, grīdas, jumti, metāla izstrādājumi, elektroierīces, stikli, profilsistēmas, logi, durvis, vārti, komunikācijas, keramika, celtniecības pakalpojumi, konsultācijas.
Ar ko šī izstāde varētu būt interesanta Latvijas būvniekiem?
Izstāde pārsteidz ar savu apjomu- 16 tūkstoši produktu, 1 353 dalībnieki no 32 valstīm, 55 tūkstoši apmeklētāju, 51 tūkstotis m2 platība, 700 akreditētu žurnālistu.
Celtniecības izstādes "Budma" organizatoru devīze ir: "Būvējam platformu savstarpējai sadarbībai." Izstādes apmeklējums dos iespēju iepazīties ar jauniem citu firmu piedāvājumiem, iepazīstināt ar savējiem.
"Budma" ir lielākā celtniecības izstāde Austrumeiropā. Katru gadu tajā piedalās producenti, izplatītāji, projektētāji, pasūtījumu izpildītāji- dažādi uzņēmumi, kas ir savas nozares līderi. Izstādes ietvaros notiks profesionālas tikšanās un konferences, kurās varēs paplašināt zināšanas un iepazīties ar jaunākajām tendencēm celtniecības nozarē, notiks arī diskusijas par dažādām problēmām.
Kad un kur notiks izstāde "Budma"?
Starptautiskā celtniecības izstāde "Budma 2004" notiks Poznaņā, no 20.- 23. janvārim.
Zināms, ka šajā pašā laikā notiks vēl divas izstādes. Ar ko ir interesanta izstāde "Budmasz"?
Tā ir 3. Starptautiskā celtniecības aprīkojuma, iekārtu un mašīnu izstāde. Minēta izstāde būs saistīta ar izstādi "Budma 2004". Izstāde veidota cerībā atjaunot sadarbību starp valstīm saimnieciskajā celtniecībā.
Un izstāde "Securex"?
"Securex" ir viena no lielākajām izstādēm Austrumeiropā drošības un aizsardzības nozarē. Izstādē varēs apskatīt jaunākās tehniskās aizsardzības sistēmas, apmainīties ar informāciju un pieredzi. Ekspozīcija būs veltīta apsardzes firmām, policijai, apdrošināšanas firmām, administrācijām, banku darbiniekiem. Arī šī izstāde notiks 2004. gadā 20.- 23. janvārī.
Vai organizējat kolektīvus braucienus uz izstādēm?
Jā, protams! Braucieniem var pietiekties piezvanot uz mūsu biroju, arī interneta mājas lapā www.polinfo.lv ir pieteikšanās forma. Lapā vienmēr ir aktuāla, atjaunota informācija par visām mūsu aktivitātēm.
Biznesa cilvēkus noteikti varētu ieinteresēt jūsu organizētie biznesa forumi.
Jā. Laiku pa laikam organizējam Polijas uzņēmumu iepazīšanās dienas Latvijā un otrādi. Tādējādi veicinām sadarbību uzņēmējdarbībā starp abām valstīm. Forumos piedalās interesenti arī no citām valstīm, līdz ar to sarunas notiek vēl lielākā kvalitātē.
Bez tam pēc Latvijas klientu pasūtījuma sniedzam informāciju par interesējošiem uzņēmumiem Polijā. Palīdzēsim atrast noteikta profila uzņēmumu un nodibināt kontaktu ar tā vadību. Tāpat sniegsim palīdzību jebkuru jautājumu risināšanā, kas rodas sadarbojoties ar Polijas uzņēmumiem.
Kā latviešus varētu ieinteresēt ceļojumi uz Poliju, kurus organizējat?
Pēc lieluma otrais lielākais tūrisma tirgus Eiropā ir Polijas tirgus. Valstī, kurā dzīvo ap 40 miljonu iedzīvotāju un ir diezgan liels iedzīvotāju vidējais slānis, ir diezgan liels visdažādāko ceļojumu piedāvājums. Polijā katra tūrisma firma cenšas piesaistīt pēc iespējas vairāk klientu, mazinot ceļojumu cenu un vienlaicīgi ceļot servisa līmeni. Servisa līmeņa celšanu nosaka arī tas faktors, ka blakus atrodas Vācija ar savām spēcīgām tūrisma firmām, kuras ar katru gadu cenšas aizņemt arvien lielāku Polijas tirgus daļu. Šādos apstākļos, Polijas tūrisma tirgū vienmēr var atrast kaut ko pievilcīgu un savādāku nekā Latvijas tirgū. Šādu iespēju mēs piedāvājam saviem klientiem. Mūsu centrā Polijas tūrisma firmu ceļazīmju cena ir par minimālu uzcenojumu. Praktiski tā ir tāda pati kā Polijā.
Šķiet Latvijas iedzīvotāji nepamatoti maz interesējas par Poliju. Patiesībā šajā valstī ir daudz interesantu vietu, ko apskatīt un izzināt. Un nav jābrauc tālu.
Daudziem ir gadījies braukt uz Eiropu ar automašīnu vai autobusu. Kā likums, pa vienu dienu šķērsot Poliju nav iespējams. Vajag kaut kur palikt pa nakti un pats labākais variants būtu jau savlaicīgi (Latvijā) veikt viesnīcas rezervēšanu. Mēs varam rezervēt jebkuras pieejamās klases viesnīcu jebkurā Polijas apgabalā.
Kāda ir Polija kā tūrisma zeme?
Lielākā daļa Latvijas iedzīvotāju pazīst Poliju kā tranzīta valsti, jo lielākā daļa ceļu uz Eiropu ved cauri Polijai. Mēs šajā sadaļā vēlamies parādīt Poliju kā tūristu iecienītu zemi dēļ tās skaistās dabas un labām atpūtas iespējām. Polija ir kontrastu zeme - dienvidos atrodas lieli kalnu masīvi, bet ziemeļrietumos Baltijas jūra un līdzenumi. Kalnu masīvos ir daudz unikālu alu un raktuvju, kas ir atvērtas tūristu apmeklēšanai.
Varbūt piedāvājat ceļojumus arī uz citām valstīm?
Jā. Polijas tūrisma industrijas tirgus nav salīdzināms ar Latvijas tirgu. Firmu skaits, kas sniedz tūrisma pakalpojumus, ir daudz lielāks nekā Latvijā un to klientu loks arī ir liels, kas savukārt nosaka, ka cenas it ievērojami zemākas, par tādu pašu sniegtā servisa līmeni, nekā Latvijā. Domāju, ka arvien vairāk cilvēku to novērtēs. Arī par šo tēmu plašāk var uzzināt mūsu mājas lapā.
Linda Tunte,
www.building.lv
Polijas Informācijas Centrs ir dibināts 1997.gadā kā individuālais uzņēmums. Centra darbība norit vairākos pamatvirzienos: informācija un bizneskontakti, reisa autobusu biļešu tirdzniecība, Polijas turoperatoru ceļazīmju tirdzniecība, viesnīcu rezervēšana un maršruti.
Kā radās doma par uzņēmumu? Kā viss sākās?
Nav noslēpums, ka 90 gadu sākumā un vidū lielākā daļa importēto preču Latvijas tirgū tika ievesta no Polijas. Šīs preces pārsvarā ieveda uzņēmīgi cilvēki, kuri, kā fiziskas personas pirka preci Polijas tirgos ar tālāku realizāciju Latvijas tirgos. Šādā veidā savu biznesu uzsāka daudzi Latvijas iedzīvotāji. Tie uzņēmēji, kas pret savu darbu attiecas nopietni un ciena Latvijas likumdošanu, 90 gadu vidū sāka legalizēt importa operācijas no Polijas, cenšoties pirkt preci pie ražotāja, nevis pie starpnieka. Izrādījās, ka Polija nav tik maza valsts un, ka tajā ir ļoti grūti, it īpaši nezinot poļu valodu, kaut ko atrast. Mūsu uzņēmums arī praktiski aizpildīja šo nišu, kas praktiski Latvijas informatīvajā sfērā bija tukša.
Mēs saviem klientiem, iespēju robežās, sniedzam visu viņiem interesējošo informāciju, kas saistīta ar Poliju.
Kas attiecas uz bizneskontaktiem, tad šeit mēs vairākas reizes gadā organizējam braucienus uz Poznaņas tematiskajām izstādēm, kas ir vienas no lielākajām Eiropā. Tāpat organizējam braucienus uz citām izstādēm, konferencēm un forumiem, kas notiek Polijā. Mūsu uzdevumos arī ietilpst poļu uzņēmēju biznesa misiju apkalpošana Latvijā. Šo biznesa misiju galvenais organizators no Polijas puses ir Polsko Litewska Izba Gospodarcza. Protams, strādājam arī ar individuāliem klientiem, palīdzot biznespartneru meklēšanā, dokumentu tulkošanā un daudz kur citur.
Pastāstiet plašāk par būvniecības izstādi, kas janvārī notiks Polijā! Kāda būs tās tematika?
Tematika ir plaša: celtniecības materiāli, celtniecības ķīmija, izolācija, grīdas, jumti, metāla izstrādājumi, elektroierīces, stikli, profilsistēmas, logi, durvis, vārti, komunikācijas, keramika, celtniecības pakalpojumi, konsultācijas.
Ar ko šī izstāde varētu būt interesanta Latvijas būvniekiem?
Izstāde pārsteidz ar savu apjomu- 16 tūkstoši produktu, 1 353 dalībnieki no 32 valstīm, 55 tūkstoši apmeklētāju, 51 tūkstotis m2 platība, 700 akreditētu žurnālistu.
Celtniecības izstādes "Budma" organizatoru devīze ir: "Būvējam platformu savstarpējai sadarbībai." Izstādes apmeklējums dos iespēju iepazīties ar jauniem citu firmu piedāvājumiem, iepazīstināt ar savējiem.
"Budma" ir lielākā celtniecības izstāde Austrumeiropā. Katru gadu tajā piedalās producenti, izplatītāji, projektētāji, pasūtījumu izpildītāji- dažādi uzņēmumi, kas ir savas nozares līderi. Izstādes ietvaros notiks profesionālas tikšanās un konferences, kurās varēs paplašināt zināšanas un iepazīties ar jaunākajām tendencēm celtniecības nozarē, notiks arī diskusijas par dažādām problēmām.
Kad un kur notiks izstāde "Budma"?
Starptautiskā celtniecības izstāde "Budma 2004" notiks Poznaņā, no 20.- 23. janvārim.
Zināms, ka šajā pašā laikā notiks vēl divas izstādes. Ar ko ir interesanta izstāde "Budmasz"?
Tā ir 3. Starptautiskā celtniecības aprīkojuma, iekārtu un mašīnu izstāde. Minēta izstāde būs saistīta ar izstādi "Budma 2004". Izstāde veidota cerībā atjaunot sadarbību starp valstīm saimnieciskajā celtniecībā.
Un izstāde "Securex"?
"Securex" ir viena no lielākajām izstādēm Austrumeiropā drošības un aizsardzības nozarē. Izstādē varēs apskatīt jaunākās tehniskās aizsardzības sistēmas, apmainīties ar informāciju un pieredzi. Ekspozīcija būs veltīta apsardzes firmām, policijai, apdrošināšanas firmām, administrācijām, banku darbiniekiem. Arī šī izstāde notiks 2004. gadā 20.- 23. janvārī.
Vai organizējat kolektīvus braucienus uz izstādēm?
Jā, protams! Braucieniem var pietiekties piezvanot uz mūsu biroju, arī interneta mājas lapā www.polinfo.lv ir pieteikšanās forma. Lapā vienmēr ir aktuāla, atjaunota informācija par visām mūsu aktivitātēm.
Irēna Platace, Polijas Informācijas Centra direktore |
Jā. Laiku pa laikam organizējam Polijas uzņēmumu iepazīšanās dienas Latvijā un otrādi. Tādējādi veicinām sadarbību uzņēmējdarbībā starp abām valstīm. Forumos piedalās interesenti arī no citām valstīm, līdz ar to sarunas notiek vēl lielākā kvalitātē.
Bez tam pēc Latvijas klientu pasūtījuma sniedzam informāciju par interesējošiem uzņēmumiem Polijā. Palīdzēsim atrast noteikta profila uzņēmumu un nodibināt kontaktu ar tā vadību. Tāpat sniegsim palīdzību jebkuru jautājumu risināšanā, kas rodas sadarbojoties ar Polijas uzņēmumiem.
Kā latviešus varētu ieinteresēt ceļojumi uz Poliju, kurus organizējat?
Pēc lieluma otrais lielākais tūrisma tirgus Eiropā ir Polijas tirgus. Valstī, kurā dzīvo ap 40 miljonu iedzīvotāju un ir diezgan liels iedzīvotāju vidējais slānis, ir diezgan liels visdažādāko ceļojumu piedāvājums. Polijā katra tūrisma firma cenšas piesaistīt pēc iespējas vairāk klientu, mazinot ceļojumu cenu un vienlaicīgi ceļot servisa līmeni. Servisa līmeņa celšanu nosaka arī tas faktors, ka blakus atrodas Vācija ar savām spēcīgām tūrisma firmām, kuras ar katru gadu cenšas aizņemt arvien lielāku Polijas tirgus daļu. Šādos apstākļos, Polijas tūrisma tirgū vienmēr var atrast kaut ko pievilcīgu un savādāku nekā Latvijas tirgū. Šādu iespēju mēs piedāvājam saviem klientiem. Mūsu centrā Polijas tūrisma firmu ceļazīmju cena ir par minimālu uzcenojumu. Praktiski tā ir tāda pati kā Polijā.
Šķiet Latvijas iedzīvotāji nepamatoti maz interesējas par Poliju. Patiesībā šajā valstī ir daudz interesantu vietu, ko apskatīt un izzināt. Un nav jābrauc tālu.
Daudziem ir gadījies braukt uz Eiropu ar automašīnu vai autobusu. Kā likums, pa vienu dienu šķērsot Poliju nav iespējams. Vajag kaut kur palikt pa nakti un pats labākais variants būtu jau savlaicīgi (Latvijā) veikt viesnīcas rezervēšanu. Mēs varam rezervēt jebkuras pieejamās klases viesnīcu jebkurā Polijas apgabalā.
Kāda ir Polija kā tūrisma zeme?
Lielākā daļa Latvijas iedzīvotāju pazīst Poliju kā tranzīta valsti, jo lielākā daļa ceļu uz Eiropu ved cauri Polijai. Mēs šajā sadaļā vēlamies parādīt Poliju kā tūristu iecienītu zemi dēļ tās skaistās dabas un labām atpūtas iespējām. Polija ir kontrastu zeme - dienvidos atrodas lieli kalnu masīvi, bet ziemeļrietumos Baltijas jūra un līdzenumi. Kalnu masīvos ir daudz unikālu alu un raktuvju, kas ir atvērtas tūristu apmeklēšanai.
Varbūt piedāvājat ceļojumus arī uz citām valstīm?
Jā. Polijas tūrisma industrijas tirgus nav salīdzināms ar Latvijas tirgu. Firmu skaits, kas sniedz tūrisma pakalpojumus, ir daudz lielāks nekā Latvijā un to klientu loks arī ir liels, kas savukārt nosaka, ka cenas it ievērojami zemākas, par tādu pašu sniegtā servisa līmeni, nekā Latvijā. Domāju, ka arvien vairāk cilvēku to novērtēs. Arī par šo tēmu plašāk var uzzināt mūsu mājas lapā.
Linda Tunte,
www.building.lv
Foto: Izstāde "BUDMA" pārsteidz ar savu apjomu- 16 tūkstoši produktu, 1 353 dalībnieki no 32 valstīm, 55 tūkstoši apmeklētāju, 51 tūkstotis m2 platība, 700 akreditētu žurnālistu; autors: Izstāde "BUDMA" pārsteidz ar savu apjomu- 16 tūkstoši produktu, 1 353 dalībnieki no 32 valstīm, 55 tūkstoši apmeklētāju, 51 tūkstotis m2 platība, 700 akreditētu žurnālistu |
Evija Rublovska, Projektu vadītāja |