Izstāžu sabiedrībai "Prima" būs jāatsauc reklāmas par 6.starptautisko būvniecības un ēku aprīkojuma izstādi
Konkurences padome (KP) ir konstatējusi pārkāpumus izstāžu sabiedrības "Prima" rīkotās 6.starptautiskās specializētās būvniecības un ēku aprīkojuma izstādes "Būvniecības pasaule" reklāmās un uzdevusi tās atsaukt.
Konkurences padome (KP) ir konstatējusi pārkāpumus izstāžu sabiedrības "Prima" rīkotās 6.starptautiskās specializētās būvniecības un ēku aprīkojuma izstādes "Būvniecības pasaule" reklāmās un uzdevusi tās atsaukt.
KP Informācijas un ārējo sakaru daļā aģentūru LETA informēja, ka iesniegumu par iespējamiem Reklāmas likuma pārkāpumiem un negodīgu konkurenci "Primas" darbībās bija iesniegusi starptautisko izstāžu rīkotājsabiedrība SIA "BT1".
"Prima" dažādos masu informācijas līdzekļos bija izplatījusi reklāmu, kuras saturā ir ietverts paziņojums par minēto būvniecības izstādi kā "lielāko būvniecības izstādi Baltijā". "BT1" iesniegumā KP bija norādījusi, ka, ņemot vērā "BT1" rīkoto būvniecības izstādi "Māja 1" un Lietuvas izstāžu sabiedrības "Litexpo" izstādi "Resta", "Primas" paziņojums ir vērtējams kā nepatiess.
"BT1" pauda viedokli, ka "Primas" reklāma ir maldinoša un sniegtā informācija par izstādes lielumu neatbilst objektīviem rādītājiem. Sava maldinošā rakstura dēļ reklāma varētu ietekmēt personu ekonomisko rīcību, kā arī kaitēt konkurentiem līdzīgu izstāžu rīkošanā, pauda "BT1".
KP veica nepieciešamo informācijas analīzi, lai izvērtētu, vai ir notikuši iespējamie Reklāmas likuma pārkāpumi un negodīga konkurence.
"Prima" kā pamatojumu reklāmas paziņojumam par izstādi "kā lielāko būvniecības izstādi Baltijā" norādījusi prognozēto izstādes apmeklētāju skaitu. Savukārt sūdzības iesniedzējs norādīja uz datiem, ka pēc dalībnieku skaita un preču zīmju skaita minētā izstāde nav lielākā.
KP saņēma arī Latvijas Izstāžu rīkotāju apvienības informāciju, kurā norādīts, ka apvienības izstrādātajos noteikumos nav paredzēts, kurš no izstādi raksturojošiem parametriem uzskatāms par noteicošo, lai salīdzinātu izstādes pēc lieluma.
Padome uzskata, ka par izstādes lielumu liecina dati, kas raksturo pašu izstādi, - izstādes bruto platība, izstādes dalībnieku stendu platība, izstādes dalībnieku skaits, bet apmeklētāju skaits var liecināt tikai par izstādes popularitāti, kā arī par mārketinga un reklāmas pasākumu rezultātu.
Tādējādi KP atzīst, ka "Primas" reklāmas paziņojums ir bijis maldinošs, jo tikai viens parametrs, kas balstīts uz iespējamu rezultātu - prognozētais apmeklētāju skaits, nav pietiekams pamats vispārinājumam "lielākā būvniecības izstāde Baltijā". Šāds paziņojums ir pieļaujams, ja reklāmā papildus būtu norādīts, pēc kādiem parametriem noteikts apzīmējums "lielākā", turklāt reklāmā sniegtās informācijas precizitātei, pareizībai un patiesumam jābūt pārbaudāmam līdz reklāmas izplatīšanai, uzskata KP.
Saskaņā ar Reklāmas likuma normām KP pieņēma lēmumu uzlikt par pienākumu "Primai" izplatīt reklāmas atsaukumu. Šāda tiesiskā pienākuma uzlikšana ir saistīta ar mērķi novērst Reklāmas likumam neatbilstošās reklāmas sekas.
Dace Kārkliņa LETA
Copyright © LETA
KP Informācijas un ārējo sakaru daļā aģentūru LETA informēja, ka iesniegumu par iespējamiem Reklāmas likuma pārkāpumiem un negodīgu konkurenci "Primas" darbībās bija iesniegusi starptautisko izstāžu rīkotājsabiedrība SIA "BT1".
"Prima" dažādos masu informācijas līdzekļos bija izplatījusi reklāmu, kuras saturā ir ietverts paziņojums par minēto būvniecības izstādi kā "lielāko būvniecības izstādi Baltijā". "BT1" iesniegumā KP bija norādījusi, ka, ņemot vērā "BT1" rīkoto būvniecības izstādi "Māja 1" un Lietuvas izstāžu sabiedrības "Litexpo" izstādi "Resta", "Primas" paziņojums ir vērtējams kā nepatiess.
"BT1" pauda viedokli, ka "Primas" reklāma ir maldinoša un sniegtā informācija par izstādes lielumu neatbilst objektīviem rādītājiem. Sava maldinošā rakstura dēļ reklāma varētu ietekmēt personu ekonomisko rīcību, kā arī kaitēt konkurentiem līdzīgu izstāžu rīkošanā, pauda "BT1".
KP veica nepieciešamo informācijas analīzi, lai izvērtētu, vai ir notikuši iespējamie Reklāmas likuma pārkāpumi un negodīga konkurence.
"Prima" kā pamatojumu reklāmas paziņojumam par izstādi "kā lielāko būvniecības izstādi Baltijā" norādījusi prognozēto izstādes apmeklētāju skaitu. Savukārt sūdzības iesniedzējs norādīja uz datiem, ka pēc dalībnieku skaita un preču zīmju skaita minētā izstāde nav lielākā.
KP saņēma arī Latvijas Izstāžu rīkotāju apvienības informāciju, kurā norādīts, ka apvienības izstrādātajos noteikumos nav paredzēts, kurš no izstādi raksturojošiem parametriem uzskatāms par noteicošo, lai salīdzinātu izstādes pēc lieluma.
Padome uzskata, ka par izstādes lielumu liecina dati, kas raksturo pašu izstādi, - izstādes bruto platība, izstādes dalībnieku stendu platība, izstādes dalībnieku skaits, bet apmeklētāju skaits var liecināt tikai par izstādes popularitāti, kā arī par mārketinga un reklāmas pasākumu rezultātu.
Tādējādi KP atzīst, ka "Primas" reklāmas paziņojums ir bijis maldinošs, jo tikai viens parametrs, kas balstīts uz iespējamu rezultātu - prognozētais apmeklētāju skaits, nav pietiekams pamats vispārinājumam "lielākā būvniecības izstāde Baltijā". Šāds paziņojums ir pieļaujams, ja reklāmā papildus būtu norādīts, pēc kādiem parametriem noteikts apzīmējums "lielākā", turklāt reklāmā sniegtās informācijas precizitātei, pareizībai un patiesumam jābūt pārbaudāmam līdz reklāmas izplatīšanai, uzskata KP.
Saskaņā ar Reklāmas likuma normām KP pieņēma lēmumu uzlikt par pienākumu "Primai" izplatīt reklāmas atsaukumu. Šāda tiesiskā pienākuma uzlikšana ir saistīta ar mērķi novērst Reklāmas likumam neatbilstošās reklāmas sekas.
Dace Kārkliņa LETA
Copyright © LETA