Izstrādāta kārtība ES fondu aktivitātes "Lidostu infrastruktūras attīstība" īstenošanai
Satiksmes ministrija izstrādājusi kārtību, kādā tiks īstenota Eiropas Savienības fondu darbības programmas "Infrastruktūra un pakalpojumi" aktivitāte "Lidostu infrastruktūras attīstība", kurai no Kohēzijas fonda pieejams vairāk kā 51 miljons latu.
Foto: Izstrādāta kārtība ES fondu aktivitātes "Lidostu infrastruktūras attīstība" īstenošanai; autors: Izstrādāta kārtība ES fondu aktivitātes "Lidostu infrastruktūras attīstība" īstenošanaiSatiksmes ministrija izstrādājusi kārtību, kādā tiks īstenota Eiropas Savienības fondu darbības programmas "Infrastruktūra un pakalpojumi" aktivitāte "Lidostu infrastruktūras attīstība", kurai no Kohēzijas fonda pieejams vairāk kā 51 miljons latu.
Regulējums nosaka atbildīgo iestādi, projekta iesniegumu vērtēšanas kritērijus, prasības projektu iesniedzējiem. Paredzēts, ka aktivitāti īstenos ierobežotas projektu iesniegumu atlases veidā.
To nosaka otrdien, 15. decembrī, valdībā atbalstītais tiesību akta projekts "Noteikumi par darbības programmas "Infrastruktūra un pakalpojumi" papildinājuma 3.3.1.4. aktivitāti "Lidostu infrastruktūras attīstība".
Aktivitātes mērķis ir droša, efektīva un augošam pārvadājumu apjomam atbilstoša gaisa transporta infrastruktūra. Tās sakārtošana veicinās visu Latvijas reģionu sabalansētu attīstību un sasniedzamību. Uzlabojot lidostu infrastruktūru, tiks veicināta arī tūrisma attīstība, radītas papildu darba vietas un palielināsies nodokļu ieņēmumi. Pasažieru skaita pieaugums un savlaicīga lidostu infrastruktūras attīstība dos ieguldījumu citu nozaru attīstībai, jo, kā zināms, efektīvas, elastīgas un drošas transporta infrastruktūras nodrošināšana uzskatāma par obligātu priekšnosacījumu ekonomikas stiprināšanai.
Konkrēta projekta ietvaros atbalstāmā darbība ir valsts un reģionālo lidostu pasažieru termināla rekonstrukcija, paplašināšana un jauna būvniecība, gaisa kuģu piestātņu izbūve, infrastruktūras izbūve, rekonstrukcija, energoresursu komunikāciju, pievedceļu izbūve un rekonstrukcija, gaisa kuģu, pasažieru, bagāžas un kravu apkalpošanas infrastruktūras, kā arī lidlauku tehniskā aprīkojuma iegāde un modernizācija, skrejceļu rekonstrukcija un aeronavigācijas sistēmu modernizācija.
Noteikumos norādīts, ka nacionālais līdzfinansējums nevar būt mazāks par 15% no projekta attiecināmajām izmaksām, savukārt Kohēzijas fonda finansējums nepārsniedz 85% no projekta kopējām attiecināmajām izmaksām.
Ar visu Ministru kabineta noteikumu tekstu var iepazīties valdības mājaslapā (http://www.mk.gov.lv/lv/mk/tap/?pid=40156524&mode=mk&date=2009-12-15).