Japānā darbu uzsāk daļēji ar saules enerģiju darbināms kravas kuģis
Japānā piektdien jūrā devās pirmais kravas kuģis pasaulē, kas daļēji tiek darbināts ar saules enerģiju, tādējādi cenšoties samazināt degvielas izmaksas un oglekļa dioksīda izmešus, ziņo AFP.
Japānā piektdien jūrā devās pirmais kravas kuģis pasaulē, kas daļēji tiek darbināts ar saules enerģiju, tādējādi cenšoties samazināt degvielas izmaksas un oglekļa dioksīda izmešus.
Kuģi "Auriga Leader" izstrādāja Japānas kuģubūves kompānija "Nippon Yusen K.K." un Japānas naftas kompānija "Nippon Oil Corp.".
Kravas kuģis, kas spēj pārvadāt 6400 automašīnas, ir aprīkots ar 328 saules paneļiem par kopējo summu 150 miljonu jenu (831 000 latu) apmērā.
"Auriga Leader" sākotnēji tiks izmatots, lai transportētu ārvalstu tirgiem paredzētās Japānas autoražotāja "Toyota Motor Corp." automašīnas.
Kompānijas norādīja, ka 60 213 tonnas smagais un 200 metrus garais kuģis ir pirmais kravas kuģis pasaulē, kura darbināšanai izmantotas saules enerģijas sistēmas.
Līdz šim saules enerģijas sistēmas bija izmatotas tikai, lai kuģu telpās nodrošinātu apgaismojumu un elektroenerģiju.
"Auriga Leader" izmatotā sistēma spēja saražot 40 kilovatus enerģijas, kas sākotnēji būs tikai 0,2% no kuģa dzinējiem nepieciešamās enerģijas.
Taču laika gaitā šo īpatsvaru plānots palielināt.
Kuģi "Auriga Leader" izstrādāja Japānas kuģubūves kompānija "Nippon Yusen K.K." un Japānas naftas kompānija "Nippon Oil Corp.".
Kravas kuģis, kas spēj pārvadāt 6400 automašīnas, ir aprīkots ar 328 saules paneļiem par kopējo summu 150 miljonu jenu (831 000 latu) apmērā.
"Auriga Leader" sākotnēji tiks izmatots, lai transportētu ārvalstu tirgiem paredzētās Japānas autoražotāja "Toyota Motor Corp." automašīnas.
Kompānijas norādīja, ka 60 213 tonnas smagais un 200 metrus garais kuģis ir pirmais kravas kuģis pasaulē, kura darbināšanai izmantotas saules enerģijas sistēmas.
Līdz šim saules enerģijas sistēmas bija izmatotas tikai, lai kuģu telpās nodrošinātu apgaismojumu un elektroenerģiju.
"Auriga Leader" izmatotā sistēma spēja saražot 40 kilovatus enerģijas, kas sākotnēji būs tikai 0,2% no kuģa dzinējiem nepieciešamās enerģijas.
Taču laika gaitā šo īpatsvaru plānots palielināt.