Jaunā Rīgas sabiedriskā transporta galapunkta būvniecība varētu sākties 2009.gadā
Šā gada nogalē varētu izsludināt konkursu par jaunā Rīgas sabiedriskā transporta galapunkta arhitektonisko veidolu, bet tā būvniecība varētu sākties 2009.gadā, otrdien vēstī "Diena".
Šā gada nogalē varētu izsludināt konkursu par jaunā Rīgas sabiedriskā transporta galapunkta arhitektonisko veidolu, bet tā būvniecība varētu sākties 2009.gadā, otrdien vēstī "Diena".
Rīgas domes satiksmes departamenta transporta plānošanas nodaļas vadītāja Eva Kalviņa laikrakstam atzinusi, ka uzdevums Rīgas sabiedriskā transporta galapunktu jeb intermodālo transporta mezglu rūpniecības preču tirgus rajonā (starp Gaiziņa, Turgeņeva, Maskavas un Prāgas ielu) izstrādāt interesantu un iederīgu šai vietā nebūs no vieglajiem, jo jārespektē apkārtējā apbūve.
Proti, divus un trīs stāvus augstās Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienesta ēkas, kam ir pieminekļa statuss un nojaukt nedrīkst. Pretī ir Zinātņu akadēmijas augstceltne, blakus kvartālā - divstāvu koka mājas, bet otrā pusē - spīķeri un Celtniecības tehnikums, viņa norādījusi.
Turklāt ir jāievēro, ka sabiedriskajam transportam noteikti jāatrodas trīs līmeņos - pazemē, vistucamāk, atradīsies mikroautobusu pieturvietas, pirmajā stāvā pārvietosies trolejbusi un pilsētas autobusi, bet otrais tiks atvēlēts reģionālajiem autobusiem, "Dienai" stāstījusi Kalviņa un piebildusi, ka pārējās telpās varēs izvietot veikalus, kafejnīcas, autostāvvietas u.c.
Par to, kas tieši tur atradīsies, lems jaunais pašvaldības uzņēmums "Transporta infrastruktūras attīstība" ("T.I.A."), kam ar nākamo gadu tiks uzticēta šī projekta virzīšana. "T.I.A." vadītājs Anrijs Brencāns iepriekš prognozējis, ka to varētu realizēt četru gadu laikā.
"Diena" norāda, ka pēc šīs ieceres īstenošanas varēs domāt arī par līdzīgu intermodālo transporta mezglu veidošanu ārpus centra, kuri atbilstoši Rīgas pilsētas attīstības plānam 2006.-2018.gadam paredzēti pie Torņakalna dzelzceļa stacijas un Skanstes ielas rajonā.
Rīgas domes Satiksmes un transporta lietu komitejas priekšsēdētājs Andrejs Požarnovs iepriekš intervijā aģentūras BNS biznesa informācijas portālam "Baltic Business Service" pastāstīja, ka jaunā sabiedriskā transporta pieturvieta būs publiskās un privātās partnerības projekts, taču tās izmaksas oktobrī nosaukt atturējās.
Rīgas domes satiksmes departamenta transporta plānošanas nodaļas vadītāja Eva Kalviņa laikrakstam atzinusi, ka uzdevums Rīgas sabiedriskā transporta galapunktu jeb intermodālo transporta mezglu rūpniecības preču tirgus rajonā (starp Gaiziņa, Turgeņeva, Maskavas un Prāgas ielu) izstrādāt interesantu un iederīgu šai vietā nebūs no vieglajiem, jo jārespektē apkārtējā apbūve.
Proti, divus un trīs stāvus augstās Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienesta ēkas, kam ir pieminekļa statuss un nojaukt nedrīkst. Pretī ir Zinātņu akadēmijas augstceltne, blakus kvartālā - divstāvu koka mājas, bet otrā pusē - spīķeri un Celtniecības tehnikums, viņa norādījusi.
Turklāt ir jāievēro, ka sabiedriskajam transportam noteikti jāatrodas trīs līmeņos - pazemē, vistucamāk, atradīsies mikroautobusu pieturvietas, pirmajā stāvā pārvietosies trolejbusi un pilsētas autobusi, bet otrais tiks atvēlēts reģionālajiem autobusiem, "Dienai" stāstījusi Kalviņa un piebildusi, ka pārējās telpās varēs izvietot veikalus, kafejnīcas, autostāvvietas u.c.
Par to, kas tieši tur atradīsies, lems jaunais pašvaldības uzņēmums "Transporta infrastruktūras attīstība" ("T.I.A."), kam ar nākamo gadu tiks uzticēta šī projekta virzīšana. "T.I.A." vadītājs Anrijs Brencāns iepriekš prognozējis, ka to varētu realizēt četru gadu laikā.
"Diena" norāda, ka pēc šīs ieceres īstenošanas varēs domāt arī par līdzīgu intermodālo transporta mezglu veidošanu ārpus centra, kuri atbilstoši Rīgas pilsētas attīstības plānam 2006.-2018.gadam paredzēti pie Torņakalna dzelzceļa stacijas un Skanstes ielas rajonā.
Rīgas domes Satiksmes un transporta lietu komitejas priekšsēdētājs Andrejs Požarnovs iepriekš intervijā aģentūras BNS biznesa informācijas portālam "Baltic Business Service" pastāstīja, ka jaunā sabiedriskā transporta pieturvieta būs publiskās un privātās partnerības projekts, taču tās izmaksas oktobrī nosaukt atturējās.