Jūrmalā interesentiem tiek demonstrēts elektrotransports
21. aprīlī AS "Latvenergo" Energoefektivitātes centrā 2010. gada semināru cikla ietvaros interesentiem tika stāstīts par individuālā elektrotransporta izmantošanas priekšrocībām un ar to pielietošanas saistītājām niansēm.
21. aprīlī AS "Latvenergo" Energoefektivitātes centrā 2010. gada semināru cikla ietvaros interesentiem tika stāstīts par individuālā elektrotransporta izmantošanas priekšrocībām un ar to pielietošanas saistītājām niansēm.
Energoefektivitātes centra seminārā, kura zāle jau tradicionāli bija piepildīta, klausītājiem tika skaidrotas gan elektrotransporta potenciālās izmantošanas iespējas Latvijā, gan arī stāstīts par citās valstīs novērojamo elektromobiļu izmantošanu, kā arī to pieauguma nākotnes prognozēm. Aizrautīgākajiem interesentiem pēc semināra tika dota iespēja pašiem izmēģināt gan elektroautomobili, gan arī uzkāpt uz elektrovelosipēda.
Seminārs, kā jau ierasts, tika veidots vispusējs, lai klausītājiem piedāvātu pēc iespējas plašāku priekšstatu par tematu, šoreiz – par elektrotransporta nozari. Kā lektori pasākumā uzstājās gan elektrotransporta popularizētāji "Bezizmešu mobilitātes atbalsta biedrība", gan Latvenergo speciālisti, sniedzot savu ieskatu elektrotransporta ieviešanas perspektīvās Latvijā. Tāpat seminārā piedalījās Dānijas kultūras institūta pārstāvji, stāstot par maijā gaidāmo elektrontransporta popularizēšanas akciju – "CO2 e-race", kuras ietvaros rīdziniekiem tiks piedāvāts klātienē aplūkot un iepazīties ar elektriskajiem automobiļiem.
Elektrotransporta popularitātes pieaugumu galvenokārt virza aizvien pieaugošās iedzīvotāju rūpes par apkārtējo vidi, kā arī pakāpeniski novērojamais naftas produktu kāpums. Tāpēc, kā seminārā norādīja Arnis Bergs, Bezizmešu mobilitātes atbalsta biedrības vadītājs, lielā daļā Eiropas Savienības dalībvalstu jau ir ieviesti finansiālie motivēšanas pasākumi, lai veicinātu iedzīvotāju interesi par elektroauto iegādi (Īrijā, Beļģijā valsts fiziskajām personām kompensē attiecīgi līdz pat 5000 un 9000 tūkstošiem eiro šāda spēkrata iegādes gadījumā). Turklāt liela uzmanība tiek pievērsta arī elektroauto uzpildes punktu skaita palielinājumam. Piemēram, prognozēts, ka līdz 2011. gadam Īrijā tiks uzstādītas kopumā 300 elektromobiļiem paredzēto uzlādes iekārtu, savukārt Londonā līdz 2015. gadam paredzēts uzstādīt 25000 šādu uzlādes punktu.
Kā norādīja Edijs Vesperis, AS "Latvenergo" Attīstības daļas plānošanas inženieris, šobrīd lielākais elektromobiļu trūkums ir to uzlādes biežums, jo to nepieciešams darīt 5 līdz 7 reizes biežāk nekā uzpildīt ar degvielu darbināmu auto. Turklāt pie lēnāka pieslēguma auto uzlāde var aizņemt līdz pat 8 stundām. Tomēr jau šodien ir pieejamas arī efektīvāki tehnoloģiskie risinājumi. Prognozējot situāciju Latvijā, E.Vesperis norādīja, ka 2030. gadā elektrotransporta vajadzībām var tikt izmantots līdz pat 1,1% no kopējā sistēmas patēriņa, respektīvi 120 GWh.
Savukārt Dānijas Kultūras institūta pārstāvji iepazīstināja sanākušo publiku ar 15. maijā gaidāmo akciju bezizmešu auto popularizēšanai – "CO2 e-race". Šo sacensību mērķis ir veicināt izpratni par globālo klimata krīzi un demonstrēt risinājumus tās novēršanai, - interesentiem pastāstīja institūta pārstāve Laine Cekule. Tāpēc, sadarbībā ar Latvenergo, sacensību organizatori strādā pie tā, lai galvaspilsētas iedzīvotāji varētu praksē ieraudzīt ne vien pašas automašīnas, bet arī Rīgas centrā novietotu elektormobīļu uzpildes punktu.
Nākamais Energoefektivitātes centrā plānotais seminārs būs par tematu "Siltumsūkņi un saules kolektori", kas notiks 2010. gada 19. maijā. Seminārs notiks AS "Latvenergo" Energoefektivitātes centra telpās Jomas ielā 4, Jūrmalā. Pieteikties semināram ir iespējams zvanot nr. 67728567 vai e-pastā: eec@latvenergo.lv. Papildu informācija par semināru plānu atrodama Energoefektivitātes centra mājaslapā www.eec.latvenergo.lv
Andris Siksnis, AS "Latvenergo"
Ārējās komunikācijas daļas vadītājs
Tālr.: 67728811; 29286350
Avots: www.latvenergo.lv
Energoefektivitātes centra seminārā, kura zāle jau tradicionāli bija piepildīta, klausītājiem tika skaidrotas gan elektrotransporta potenciālās izmantošanas iespējas Latvijā, gan arī stāstīts par citās valstīs novērojamo elektromobiļu izmantošanu, kā arī to pieauguma nākotnes prognozēm. Aizrautīgākajiem interesentiem pēc semināra tika dota iespēja pašiem izmēģināt gan elektroautomobili, gan arī uzkāpt uz elektrovelosipēda.
Seminārs, kā jau ierasts, tika veidots vispusējs, lai klausītājiem piedāvātu pēc iespējas plašāku priekšstatu par tematu, šoreiz – par elektrotransporta nozari. Kā lektori pasākumā uzstājās gan elektrotransporta popularizētāji "Bezizmešu mobilitātes atbalsta biedrība", gan Latvenergo speciālisti, sniedzot savu ieskatu elektrotransporta ieviešanas perspektīvās Latvijā. Tāpat seminārā piedalījās Dānijas kultūras institūta pārstāvji, stāstot par maijā gaidāmo elektrontransporta popularizēšanas akciju – "CO2 e-race", kuras ietvaros rīdziniekiem tiks piedāvāts klātienē aplūkot un iepazīties ar elektriskajiem automobiļiem.
Elektrotransporta popularitātes pieaugumu galvenokārt virza aizvien pieaugošās iedzīvotāju rūpes par apkārtējo vidi, kā arī pakāpeniski novērojamais naftas produktu kāpums. Tāpēc, kā seminārā norādīja Arnis Bergs, Bezizmešu mobilitātes atbalsta biedrības vadītājs, lielā daļā Eiropas Savienības dalībvalstu jau ir ieviesti finansiālie motivēšanas pasākumi, lai veicinātu iedzīvotāju interesi par elektroauto iegādi (Īrijā, Beļģijā valsts fiziskajām personām kompensē attiecīgi līdz pat 5000 un 9000 tūkstošiem eiro šāda spēkrata iegādes gadījumā). Turklāt liela uzmanība tiek pievērsta arī elektroauto uzpildes punktu skaita palielinājumam. Piemēram, prognozēts, ka līdz 2011. gadam Īrijā tiks uzstādītas kopumā 300 elektromobiļiem paredzēto uzlādes iekārtu, savukārt Londonā līdz 2015. gadam paredzēts uzstādīt 25000 šādu uzlādes punktu.
Kā norādīja Edijs Vesperis, AS "Latvenergo" Attīstības daļas plānošanas inženieris, šobrīd lielākais elektromobiļu trūkums ir to uzlādes biežums, jo to nepieciešams darīt 5 līdz 7 reizes biežāk nekā uzpildīt ar degvielu darbināmu auto. Turklāt pie lēnāka pieslēguma auto uzlāde var aizņemt līdz pat 8 stundām. Tomēr jau šodien ir pieejamas arī efektīvāki tehnoloģiskie risinājumi. Prognozējot situāciju Latvijā, E.Vesperis norādīja, ka 2030. gadā elektrotransporta vajadzībām var tikt izmantots līdz pat 1,1% no kopējā sistēmas patēriņa, respektīvi 120 GWh.
Savukārt Dānijas Kultūras institūta pārstāvji iepazīstināja sanākušo publiku ar 15. maijā gaidāmo akciju bezizmešu auto popularizēšanai – "CO2 e-race". Šo sacensību mērķis ir veicināt izpratni par globālo klimata krīzi un demonstrēt risinājumus tās novēršanai, - interesentiem pastāstīja institūta pārstāve Laine Cekule. Tāpēc, sadarbībā ar Latvenergo, sacensību organizatori strādā pie tā, lai galvaspilsētas iedzīvotāji varētu praksē ieraudzīt ne vien pašas automašīnas, bet arī Rīgas centrā novietotu elektormobīļu uzpildes punktu.
Nākamais Energoefektivitātes centrā plānotais seminārs būs par tematu "Siltumsūkņi un saules kolektori", kas notiks 2010. gada 19. maijā. Seminārs notiks AS "Latvenergo" Energoefektivitātes centra telpās Jomas ielā 4, Jūrmalā. Pieteikties semināram ir iespējams zvanot nr. 67728567 vai e-pastā: eec@latvenergo.lv. Papildu informācija par semināru plānu atrodama Energoefektivitātes centra mājaslapā www.eec.latvenergo.lv
Andris Siksnis, AS "Latvenergo"
Ārējās komunikācijas daļas vadītājs
Tālr.: 67728811; 29286350
Avots: www.latvenergo.lv