building.lv skaitļos

Lietotāji online0
Aktīvie uzņēmumi19582
Nozares ziņas33014
Kā panākt, lai parādnieku dēļ nesalst arī par siltumu samaksājušie? : building.lv - par būvniecību Latvijā

Kā panākt, lai parādnieku dēļ nesalst arī par siltumu samaksājušie?

Kā panākt, lai parādnieku dēļ nesalst arī par siltumu samaksājušie?
Foto: Kā panākt, lai parādnieku dēļ nesalst arī par siltumu samaksājušie?

Ko darīt, lai drēgnajās rudens dienās un ziemā parādnieku dēļ bez siltuma un karstā ūdens nepaliktu arī tie rīdzinieki, kas cītīgi maksājuši komunālos maksājumus? - jautā "Diena^apostrofs;.

Ko darīt, lai drēgnajās rudens dienās un ziemā parādnieku dēļ bez siltuma un karstā ūdens nepaliktu arī tie rīdzinieki, kas cītīgi maksājuši komunālos maksājumus? - jautā "Diena'.

Risinājumu šai problēmai piektdien mēģinās rast Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisija, siltumapgādes uzņēmums Rīgas siltums (RS), Rīgas pilsētas izpilddirektors Andris Grīnbergs un Patērētāju tiesību aizsardzības centrs (PTAC). Patlaban gan visi iepriekš minētie uzskata, ka atbildība šādā situācijā jāuzņemas apsaimniekotājam.

Jau ziņots, ka RS un namu apsaimniekotāja savstarpēji nenokārtotu maksājumu dēļ nedēļu bez karstā ūdens palikuši vairāki tūkstoši rīdzinieku, to skaitā tie iedzīvotāji, kas laikus norēķinājušies par sniegto pakalpojumu. Karstā ūdens piegāde tika pārtraukta kopumā 37 mājām, kas ir uzņēmuma Māju serviss KSA klienti. Šobrīd 30 mājām tā atjaunota, taču RS brīdina, ka bez karstā ūdens tuvākā laikā var palikt vēl mājas, jo šīs nedēļas beigās pienāks maksājuma termiņš par augustu.

Tā kā RS piegādā siltuma nesēju līdz mājai, nevis katram dzīvoklim individuāli, gan parādnieki, gan tie, kas visus maksājumus veic regulāri, ir nostādīti vienlīdzīgās pozīcijās. Šādu rīcību kā Patērētāju tiesību aizsardzības likuma pārkāpu vērtē PTAC. "Situācija ir ļoti sarežģīta, jo, no vienas puses, ir patērētāji, kuri nesaņem šo pakalpojumu, no otras, RS, kurš tīri tehniski nevar pārtraukt siltuma piegādi tikai parādniekiem," sacīja centra direktore Baiba Vītoliņa. RS komercdirektors Voldemārs Ilguns uzskata, ka daļa vainas ir jāuzņemas visiem mājas iedzīvotājiem, ne tikai parādniekiem. "Šo namu iedzīvotājiem vajadzētu atcerēties, ka viņi ir atbildīgi ne tikai par savu dzīvokli, bet arī par visu māju kopumā," saka V.Ilguns. Viņš domā, ka apsaimniekotājiem ir jāveido uzkrājumu fonds, lai nerastos tāda situācija, ka pāris cilvēku dēļ cieš visi pārējie mājas iedzīvotāji, un vēlāk no nemaksātājiem parādus piedzīt ar tiesas palīdzību. "Kā risinājumu mēs esam piedāvājuši viņiem [Māju serviss KSA — red.] maksāt parādu pa daļām. Tāpat mēs jau laikus informējām namu apsaimniekotāju, ka apkuri ātrāk nepieslēgsim, kamēr nebūs nomaksāts parāds par iepriekšējo periodu," teic V.Ilguns.

A.Grīnberga preses sekretārs Uģis Vidauskis norāda, ka, pirmkārt, atbildība par esošo situāciju ir jāuzņemas nama apsaimniekotājam Māju serviss KSA un iedzīvotājiem, kas no uzņēmuma nav pieprasījuši pārskatus par veiktajiem komunālajiem maksājumiem. Rīgas domes amatpersonas jautājuma risināšanā rosina iesaistīties Ekonomikas ministriju.


Banner 280x280

Dalies ar šo rakstu

Komentāri

=

* Lūdzu aizpildi summu vārdiski latviešu valodā ar visām garumzīmēm!

SIA "Latvijas Tālrunis" aicina interneta lietotājus - portāla lasītājus, rakstot komentārus par publicētajiem rakstiem un ziņām, ievērot morāles, ētikas un pieklājības normas, nekūdīt uz vardarbību, naidu vai diskrimināciju, neizplatīt personas cieņu un godu aizskarošu informāciju, neslēpties aiz citas personas vārda, neveikt ar portāla redakciju nesaskaņotu reklamēšanu. Gadījumā, ja komentāra sniedzējs neievēro iepriekšminētos noteikumus, viņa komentārs var tikt izdzēsts un SIA "Latvijas Tālrunis" ir tiesības informēt uzraudzības iestādes par iespējamiem likuma pārkāpumiem.