building.lv skaitļos

Lietotāji online0
Aktīvie uzņēmumi19829
Nozares ziņas33032
Kad sabruka padomju sistēma, iedzīvotāji nemaz neskatījās uz vietējiem ražojumiem, bija gatavi maksāt dārgi, lai nopirktu importus. Vēlāk saprata, ka vērtība ir arī Latvijas precē, kas bieži vien ir l : building.lv - par būvniecību Latvijā

Kad sabruka padomju sistēma, iedzīvotāji nemaz neskatījās uz vietējiem ražojumiem, bija gatavi maksāt dārgi, lai nopirktu importus. Vēlāk saprata, ka vērtība ir arī Latvijas precē, kas bieži vien ir l

Kad sabruka padomju sistēma, iedzīvotāji nemaz neskatījās uz vietējiem ražojumiem, bija gatavi maksāt dārgi, lai nopirktu importus. Vēlāk saprata, ka vērtība ir arī Latvijas precē, kas bieži vien ir l

Intervija ar RĪGAS LAKU UN KRĀSU RŪPNĪCAS tirdzniecības daļas vadītāju Jevgēniju Šudjajevu.

autors: Kad sabruka padomju sistēma, iedzīvotāji nemaz neskatījās uz vietējiem ražojumiem, bija gatavi maksāt dārgi, lai nopirktu importus. Vēlāk saprata, ka vērtība ir arī Latvijas precē, kas bieži vien ir l
Foto: Kad sabruka padomju sistēma, iedzīvotāji nemaz neskatījās uz vietējiem ražojumiem, bija gatavi maksāt dārgi, lai nopirktu importus. Vēlāk saprata, ka vērtība ir arī Latvijas precē, kas bieži vien ir l; autors: Kad sabruka padomju sistēma, iedzīvotāji nemaz neskatījās uz vietējiem ražojumiem, bija gatavi maksāt dārgi, lai nopirktu importus. Vēlāk saprata, ka vērtība ir arī Latvijas precē, kas bieži vien ir l
Intervija ar RĪGAS LAKU UN KRĀSU RŪPNĪCAS tirdzniecības daļas vadītāju Jevgēniju Šudjajevu.

Diezin vai kādam no Latvijas iedzīvotājiem ir svešs "Rīgas laku un krāsu rūpnīcas" (RLKR) un tās produkcijas vārds. Rūpnīcai ir sena vēsture, liela pieredze šajā tirgū. Šobrīd atkal ir laiks, kad Latvijas ražojumi ir arvien lielākāa cieņā. Intervijā ar tirdzniecības daļas vadītāju galvenokārt runājām par aktualitātēm un jaunumiem, kas varētu jūs ieinteresēt.

Kādi tad ir galvenie pēdējā laika jaunumi RLKR?
Mums ir jauns produkcija katalogs, līdz šim nebijām veidojuši tik plašu un kvalitatīvu materiālu, tajā ir būtiskākā informācija par piedāvātajiem produktiem.
Visu laiku produktu pamatvienība RLKR bija kilograms, gatavojoties Eiropas Savienībai, pamazām pārejam uz litriem. Pastāv dažādi noteikumi, kas mūs uz to piespieda, pie tam arī citi ražotāji krāsu fasē litros, tāpēc klientiem ir vieglāk salīdzināt, veikt aprēķinus. Tas ir liels darbs, kurš vēl nav pabeigts- dažas krāsas pie mums joprojām var nopirkt kilogramos, bet ar nākamo gadu pāreja būs beigusies. Liels darbs tagad āiegulda arī skaidrošanā, jo klienti ir pārsteigti par pārmaiņām.

Vai ir arī kādi jauni produkti?
Jā. Sava vērtība ir ne tikai katram produktam, bet arī darbam, kas jāiegulda, ar to strādājot. Lielākā daļa krāsu žūst ilgi. Klientam tas aizņem daudz laika. Nesen sākām ražot ātrāk žustošus produktus gan grīdu, gan metāla krāsošanai. Šī krāsas ir nedaudz dārgākas, bet atmaksājas uz laika ekonomiju. Abas jaunās emaljas ir pusmatētas.
Vēl viens jauns produkts- ūdens dispersijas krāsa Dekorant. Pietiek, ja šo krāsu uz virsma sklāj vienā kārtā, jo tā ir blīva.
Jaunums ir arī gruntēšanas laka- lētāka nekā citas divkomponentu lakas grīdu lakošanai. Šo laku klāj pirmajā kārtā uz virsmas, apstrādā un tad virsū klāj dārgākās lakas. Laku var tonēt.

Kā rodas jauna krāsa?
Mums ir perspektīva Tehnoloģiju nodaļa. Tur tiek uzklausītas klientu vēlmes un ieteikumi. Izskatītas modernas tehnoloģijas, moderni produkti šajā jomā. Aplūkojot informāciju no klientiem, konkurentiem un piegādātājiem, analizējam, vai tāda prece būs tirgū pieprasīta, vai atmaksājas to ieviest. Piemēram, aptuveni reizi mēnesī mums prasa ugunsdrošu krāsu, bet saprotam, ka uzsākt tās ražošanu neatmaksāsie,s jo pieprasījums nav tik liels. Šī krāsa ir dārga. Ja novērtējam, ka produkts ir vajadzīgs un pieprasīts, sākam to ražot, reklamēt un ieviest tirgū.

Cik produktu šobrīd patuveni ir RLKR?
Aptuveni 180 produkti. Ir produkti, kurus ražojam tikai pēc pasūtījuma speciāli klientam. Mūsu uzņēmums ir sertificēts atbilstoši ISO 9001 standartam. Standarts mums iemācīja vēl vairāk klausīties klientus. Divas reizes gadā anketējam viņus, lūdzot novērtēt mūsu darbu, ieteikt priekšlikumus. Cenšamies sadzirdēt, ko klienti mums stāsta.

Vai, ieejot Eiropas Savienībā, krāsas nepaliks dārgākas?
Mūsu cenas nedaudz paaugstinājās jau tagad, bet tas saistāms ar pāreju no kilogramiem uz litriem. Klientiem skaidrojam, ka tas saistīts ar materiālu blīvumu. Šī paša iemesla pēc daži produkti palika arī lētāki. Agrāk krāsu sastāvā bija svina sikatīvs, kas kontrolē krāsas žūšanu, tā bija lēta izejviela, kuru tagad vairs nedrīkstam izmantot, vietā jāņem dārgākas izejvielas. Ķīmiskajiem produktiem (pie kuriem pieder arī krāsas un lakas) ir prasība izmantot iespējami mazu šķīdinātāju daudzumu, lai krāsa būtu ekoloģiskāka, krāsas tagad ir biezākas, kas veicina sadārdzināšanos 1- 6 % apmērā.

Izklausās, ka esat gatavi jaunajai realitātei- ieiešanai Eiropā.
Gandrīz. Noteikumi katru dienu atklājas arvien jauni. Jāskatās etiķetes, uz tām jābūt noteiktai informācijai. Nemitīgi pasūtām jaunas etiķetes, kaut ko līmējam klāt, cenzdamies visu izpildīt.

Kā ir ar taru? Cik tā ir atbilstoša?
Tara mums bija normāla, spainīšus jau sen vedam no Zviedrijas, tie atbilst visām prasībām. Parastās emaljas bundžas ražojam paši, tās ir lētākas.
Prasību Eiropai ir pārāk daudz, ir jāiegulda laiks, lai tās izpildītu. Palicis vairāk darba. Laikam, lai būtu papildus darba vietas.

Ir pieņemti jauni dabrinieki?
Nē, bet esošie jūt lielu slodzi. Pēc 1. maija sūtīsim pirmo mašīnu ar produktiem uz Lietuvu, Igauniju, gaidām, kāda kārtība būs, kā viss notiks. Runā, ka jābūt vieglāk.

Uzdošu jautājumu, uz kuru droši vien nācies atabildēt vairākkārt- kāpēc RLKR krāsa ir lētāka nekā citas tirgū nopērkamās? Uz kā rēķina tiek ekonomēts?
Apmēram 95% izejvielu vedam no rietumiem, pārējās no Krievijas. Līdz ar to pielietojamās izejvielas ir tās pašas, ar kurām strādā citi ražotāji. Netērējam daudz naudas reklāmai, popularizēšanai. Pati krāsa noteikti nav sliktāka, reizēm varbūt tiek izmantoti lētāki šķīdinātāji, kā rezultātā ir nedaudz lielāka smaka krāsojot.

Cik daudz krāsu eksportējat?
Eksportējam 60%. Vislielākais klients ir Lietuva- viņi paņem līdz pat 50% mūsu ražojumu. Vienā līmenī ir Krievija, Igaunija, Ukraina- 5-7%. Lietuvā nav savas rūpnīcas, ir tikai nelieli uzņēmumi, kas ražo ūdens krāsas uz alkīda pamata. Tāpēc tur ir pieprasīta mūsu krāsa- esam tuvāk, piegādes izdevumi nav lieli. Tur izplatīta ir arī poļu krāsa, ar kuru konkurējam. Bet veicas labi.

Cik atzītas Latvijā ir RLKR krāsas?
Kad sabruka padomju sistēma, iedzīvotāji nemaz neskatījās uz vietējiem ražojumiem, bija gatavi maksāt dārgi, lai nopirktu importus- preces, kas ilgus gadus bijušas liegtas. Vēlāk cilvēki saprata, ka vērtība ir arī Latvijas precē, kas bieži vien ir lētāka, bet ne sliktāka.

Cik ilgi Jūs pats jau strādājat RLKR?
Šeit strādāju jau 13 gadus. Tirdzniecības daļā ceturto gadu. Pirms tam strādāju remontmehāniskajā cehā, mūsu uzdevums bija uzturēt iekārtas kārtībā. Vēlāk strādāju ar reklāmu, sāku kā tirdzniecības daļas vadītāja vientieks. Tagad esmu te. Man te patīk.

Kas te ir interesantākais, patīkamākais ikdienā?
Gadās satikt dažādus cilvēkus, redzēt produktu virzību, strādājot remontmehāniskā cehā uzturējām iekārtas, bet šeit ir redzami rezultāti. Objekti ir dažādi un interesanti. Regulāri piedalāmies izstādēs Latvijā, Lietuvā, Igaunijā, Krievijā. Tur sevi salīdzinām ar citiem, parādām sevi.

Pats ar krāsojat ar RLKR ražojumiem?
Esmu mēģinājis arī citus, bet tagad krāsoju tikai ar mūsu uzņēmuma ražojumiem. Nesen taisīju remontu virtuvē, visas krāsas izvēlējos tikai pēc RLKR kataloga. Kopumā sanāca ļoti skaisti. Bija iespēja pašam pārbaudīt krāsas.

Linda Tunte,
www.building.lv

Dalies ar šo rakstu

Komentāri

=

* Lūdzu aizpildi summu vārdiski latviešu valodā ar visām garumzīmēm!

SIA "Latvijas Tālrunis" aicina interneta lietotājus - portāla lasītājus, rakstot komentārus par publicētajiem rakstiem un ziņām, ievērot morāles, ētikas un pieklājības normas, nekūdīt uz vardarbību, naidu vai diskrimināciju, neizplatīt personas cieņu un godu aizskarošu informāciju, neslēpties aiz citas personas vārda, neveikt ar portāla redakciju nesaskaņotu reklamēšanu. Gadījumā, ja komentāra sniedzējs neievēro iepriekšminētos noteikumus, viņa komentārs var tikt izdzēsts un SIA "Latvijas Tālrunis" ir tiesības informēt uzraudzības iestādes par iespējamiem likuma pārkāpumiem.