Kapitālu var uzglabāt unikālos paklājos
"Ja man jautātu, kā labāk uzglabāt savu kapitālu – zeķē, bankā, zeltā vai sporta auto, es atbildētu – paklājā. Ekskluzīva dizaina paklājs ir kā glezna – otra tāda pasaule nav, to var atstāt mantojumā vairākām paaudzēm un ar laiku tā vērtība tikai pieaug," saka Aigars Zelmenis, "Krassky Arabesca" vadītājs, unikālās paklāju kolekcijas kurators.
Kapitālu
var uzglabāt unikālos paklājos |
|
|
|
"Ja man
jautātu, kā labāk uzglabāt savu kapitālu – zeķē, bankā, zeltā vai
sporta auto, es atbildētu – paklājā. Ekskluzīva dizaina paklājs ir kā
glezna – otra tāda pasaule nav, to var atstāt mantojumā vairākām
paaudzēm un ar laiku tā vērtība tikai pieaug," saka Aigars Zelmenis,
"Krassky Arabesca" vadītājs, unikālās paklāju kolekcijas kurators.
Paklāji, kas veidoti pēc Luvras arhīvā pieejamiem 17.-18. gs. paklāju metiem un paraugiem, autentiski, izcilas kvalitātes persiešu paklāji no vilnas un zīda, avangardiski un mūsdienu dizaina paklāji, ko darinājuši šā brīža godalgotākie paklāju dizaineri – savām acīm tos var apskatīt plašākajā kolekcijā Latvijā "Krassky Arabesca". Pašreiz pastāvīgajā paklāju ekspozīcijā skatāmi 85 paklāji, kuru kopējā vērtība pārsniedz ceturtdaļmiljonu latu. Dārgākā ekspozīcijas eksemplāra vērtība pārsniedz 16’000 latus, augustā kmolekcija tiks papildināta ar jauniem eksemplāriem. Kolekcijas izveides mērķis nav tik daudz ar komerciālu, cik izglītojošu raksturu, lai sniegtu pilnvērtīgu ieskatu patiešām kvalitatīvu paklāju pasaulē, lai ļautu klātienē novērtēt ar ko atšķiras it kā vizuāli līdzīgi paklāji. Viena nianse – paklāja savs kvadrātmetrā. Vairums Latvijā pieejamo dārgo paklāju kvadrātmetrā sver 2-3 kilogrami, "Krassky Arabesca" aplūkojamās kolekcijas paklāji sver 4-5 kilogrami kvadrātmetrā, kas ir viena no būtiskākām norādēm uz augsto kvalitātes līmeni un paklāja blīvumu. "Krassky Arabesca" gan apskatāmi un arī nopērkami tikai vēl iestaigājami – jauni, paklāji. "Tāpēc noderēs padoms par to, kā mēra paklāja kvalitāti", atzīmē A. Zelmenis. "To mēra pēc mezglu skaita 7 centimetros. Un austrumu bazārā kā mērinstruments visbiežāk tiek izmantota ... cigarete. Tās garums ir tieši 7 centimetri." Atsevišķi ekspozīcijā redzamie eksemplāri veidoti pēc Luvras arhīvā pieejamiem 17.-18. gs. paklāju dizainiem. Tie izgatavoti uzņēmumā "Sahrai". Uzņēmums ir ekskluzīvais paklāju piegādātājs Luvras muzejam, kā arī restaurē Luvrā redzamos eksponātus. Savukārt ekspozīcijā redzamie persiešu paklāji no vilnas un zīda nav pieejami austrumu bazāros, jo tiek rezervēti vēl pirms to pabeigšanas. Visbeidzot apbrīnas vērtos avangarda un mūsdienu dizaina paklājus darinājuši šā brīža godalgotākie pasaules paklāju dizaineri – Esti Barnes, Michaela Schleypen, Jan Kath un Jurgen Dahlmans. Dizains: Roya Sahrai Kolekcija: Chef d’œuvre revisité Materiāls: lins un zīds Aušanas tehnika – plakani austa lina pamatne ar blīvu zīda bārkšu sējumu, roku darbs Dizains: Roya Sahrai Kolekcija: Edelweiss Materiāls: Jaunzēlandes aitu vilna Aušanas tehnika – plakani austa vilnas pamatne, roku darbs Renesanses laika paklāja dizains no Luvras muzeja arhīviem. Šodien paklājs tiek izgatavots, izmantojot autentisku plakano pavedienu aušanas tehniku, kas cēlusies no Obusonas pilsētas Francijā. Šādā tehnikā austi paklāji tika plaši izmantoti arī Versaļas pils buduāros un kabinetos. Dizains: Jurgen Dahlmans, Rug Star Kolekcija: Hand & Drawings Materiāls: Tibetas aitu vilna un zīds Aušanas tehnika – īpaši blīvs vilnas un zīda bārkšu sējums (150 mezgli kvadrātcollā), roku darbs Rug Star paklāju dizains dažādos veidos saistīts ar miera un mīlestības tēmu, arī šajā kolekcijā, kur paklājos ieausti krāsaini uzraksti I love you, Life is Good, u.c. Niansētās toņu pārejas izskatās tik viegli, it kā būtu dabiski veidojušās no mākslinieka otas vilciena. Dizains: Jan Kath Kolekcija: Roma Vendetta Materiāls: Tibetas aitu vilna, zīds, Tibetas nātres Aušanas tehnika – blīvs vilnas, zīda un nātres bārkšu sējums, roku darbs Paklāja dizainu veido senas freskas ornaments dažādu materiālu kombinācijā – zīds ar vilnu, zīds ar nātri, u.tml. Ekstravagantākam risinājumam ornamentu var "dzēst" ar cita toņa un materiāla pavedieniem, iegūstot Roma Vendetta dizainu. Dizains: Michaela Schleypen, Floor to Heaven Kolekcija: Arabesque Denim и Russian Denim Materiāls: kokvilna un Jaunzēlandes aitu vilna Aušanas tehnika – reljefs, blīvs vilnas bārkšu sējums uz kokvilnas pamatnes, roku darbs Sākotnējā Russian paklāja versijā izmantots autentisks senkrievu raksts tradicionālos toņos. Smalkais ornaments veidots kā blīvs, skulpturēts vilnas bārkšu sējums uz kokvilnas pamatnes – īsts audēju meistardarbs. Tabriz Tabriza ir viena no Irānas lielākajām pilsētām un vecākais paklāju aušanas centrs. Lielākā daļa pārsteidzoši smalko un neatkārtojamo persiešu paklāju nāk tieši no šīs pilsētas. Tabrizas paklājiem raksturīgi piesātināti sarkanie un tumšzilie toņi, ziloņkaula krāsas pamatne un daudzšķautņaini ornamenti. Ne velti šos paklājus dēvē par pērlēm persiešu paklāju aušanas mākslā. Ghom Zīda paklāji, kas cēlušies no Irānas pilsētas Gumas, ir patiesi augstvērtīgi mākslas darbi – arī vieni no dārgākajiem paklājiem pasaulē. Tiem raksturīga izcila zīda kvalitāte, īpaši blīvs bārkšu sējums, plaša toņu palete un ornamentālo motīvu dažādība. www.krassky.lv Skatīt vēl bildes: http://www.building.lv/gallery/main.php?g2_itemId=312828 |
|