Ķeguma mototrases "Zelta Zirgs" laistīšanas sistēma
Foto: Ķeguma mototrases "Zelta Zirgs" laistīšanas sistēma; autors: Ķeguma mototrases "Zelta Zirgs" laistīšanas sistēmaSituācija
Ķeguma mototrase "Zelta Zirgs" ir vieta, kur Latvijā tradicionāli katru gadu tiek rīkoti Pasaules un Eiropas čempionātu pasākumi motokrosā.
Viena no lielākām problēmām motokrosa čempionāta laikā ir nodrošināt komfortablus apstākļus braucējiem un skatītājiem no putekļiem.
Bieži vien laistīšanas jaudas ir nepietiekamas un nav iespējams nolaistīt visu trasi vienmērīgi.
Lai apmierinātu dalībnieku un skatītāju vēlmes, trases vadība nolēma rast līdzekļus un iekārtas, lai trases laistīšana notiktu automātiski, kur tas ir vajadzīgas un tik, cik nepieciešams.
Foto: Ķeguma mototrases "Zelta Zirgs" laistīšanas sistēma; autors: Ķeguma mototrases "Zelta Zirgs" laistīšanas sistēmaGRUNDOFS risinājums
Pateicoties firmai SIA Santeko, kas izvēlējās Grundfos, kā drošus un uzticamus partnerus sūkņu piegādē un montāžā Ķeguma mototrases laistīšanas sistēmai, 2006.gada vasarā ir nodots ekspluatācijā viens no ievērojamākiem objektiem visā Baltijā. Tā ir automātiska laistīšanas sistēma, kas paredz mototrases laistīšanu ar ūdeni no automātiskām sprauslām, kas izvietotas trases malā, tādējādi nodrošinot gan braucējiem, gan skatītājiem komfortablus apstākļus.
Sistēmas apraksts sevī ietver sekojošo: Ūdens trases laistīšanai tiek ņemts no dīķa, kas ir izrakts speciāli šīm vajadzībām. Lai ūdens sistēmā nepiesārņotos no dīķa ūdenskrātuves netīrumiem, un sūcvadam vienmēr būtu vajadzīgais ūdens ņemšanas līmenis, tika izbūvēta speciāla uzkrājējtvertne pirms sūkņu stacijas. Ar diviem noslēgvārstiem DN300 uzkrājējtvertne ir noslēdzama no dīķa ūdens pieplūdes. Tālāk no šīs tvertnes ūdens tiek nogādāts līdz laistīšanas sprauslām, izmantojot Grundfos sūkņu staciju Hydro 2000 ME 3 CR64-4 ar kopējo jaudu 66kW.
Foto: Ķeguma mototrases "Zelta Zirgs" laistīšanas sistēma; autors: Ķeguma mototrases "Zelta Zirgs" laistīšanas sistēmaSūcvada uzpildei uzkrājējtvertnē ir instalēts Grundfos sūknis Unilift KP150 ar kura palīdzību ļoti ātri ir iespējams piepildīt sistēmas sūcvadu. Uzkrājējtvertnē papildus ir instalēts drenāžas sūknis Grundfos SE1, kas ir spējīgs ātri izsūknēt visu nepieciešamo ūdens daudzumu, lai avārijas gadījumā būtu iespējams ātri un viegli piekļūt sūcvada vienvirziena vārstam un filtram, kā arī veikt citus profilaktiskos darbus.
Katrs no sūkņu stacijas sūkņiem ir aprīkots ar ārējo Danfoss Frekvenču Pārveidotāju, tādējādi garantējot konstantu spiedienu uz laistīšanas sprauslām, neatkarīgi no ūdens pieprasītā apjoma. Ir īpaši svarīgi noturēt konstantu ūdens spiedienu uz sprauslām, jo mototrase ir sadalīta laistīšanas sektoros, kuri tiek laistīti dažādā secībā un ar mainīgu ūdens patēriņu. Brīžos, kad ūdens patēriņš nav, sūkņu stacija automātiski pāriet "gulēšanas režīmā".
Papildus tika radīta īpaša attālinātās kontroles pults, kur ir redzama informācija par katra sūkņa darbību, trauksmi un aktuālo spiediena vērtību, kas tiek nodrošināta uz sprauslām.
Tāpat no šīs pults ir iespējams sūkņu staciju iestatīt uz 3 dažādām spiediena vērtībām, kas nepieciešamas dažādos laistīšanas sistēmas izmantošanas posmos. Piemēram: kad tiek laistīta trase spiediena vērtība ir 7.8 atm, kad tiek izmantoti ugunsdzēsības hidranti dažādām vajadzībām, sistēma tiek pārslēgta uz 6 atm, bet kad trasē nenotiek sacensības, spiediena vērtība tiek samazināta uz 2 atm.
Foto: Ķeguma mototrases "Zelta Zirgs" laistīšanas sistēma; autors: Ķeguma mototrases "Zelta Zirgs" laistīšanas sistēmaRezultāts
Trases apkalpojošais personāls savā pārziņā ir ieguvis drošu un efektīvu sistēmu. Jebkurā laikā un pēc nepieciešamības šobrīd ir iespējams visefektīvākā veidā nolaistīt trasi un iegūt braucējiem labvēlīgus apstākļus.