Komentārs par pieprasītāko celtniecības materiālu noietu "Būvniecības ABC" lielveikalos
"Tikai aprīļa mēnesī vien (1.-24.04.) būvniecībā izmantojamo materiālu apgrozījums "Būvniecības ABC" palielinājies par vairāk nekā 70%, cementa apgrozījums ir desmitkāršojies, salīdzinot ar šo pašu periodu 2006.gadā", komentē Ināra Apsalone, SIA "Famar-Desi", lielveikalu "Būvniecības ABC" mārketinga nodaļas vadītāja.
"Tikai aprīļa mēnesī vien (1.-24.04.) būvniecībā izmantojamo materiālu apgrozījums "Būvniecības ABC" palielinājies par vairāk nekā 70%, cementa apgrozījums ir desmitkāršojies, salīdzinot ar šo pašu periodu 2006.gadā", komentē Ināra Apsalone, SIA "Famar-Desi", lielveikalu "Būvniecības ABC" mārketinga nodaļas vadītāja.
Vislielākais pieprasījums ir pēc zīmola precēm – FIBO, AEROC,PAROC, ISOVER. Pieprasījums pieaug, piegādātāji nespēj piegādāt, trūkst jaudas ražošanā. Lai iegādātos šos materiālus, pircējam ir rūpīgi jāplāno savi pirkumi, pasūtījumi jāveic līdz pat 2 mēnešus uz priekšu. Kaut arī ēku siltināšanā pastāv alternatīvas vatēm, piem. TENAX putupolistirols, celtnieki vēl joprojām priekšroku dod vatēm to labo īpašību dēļ.
"Visiem materiāliem, kurus var uzskatīt par deficītu, piegādātāji vai ražotāji ir noteikuši iegādes kvotas, t.i. daudzumus, kurus viņi garantē piešķirt tirgotājiem. Tirgus attīstās – operatīvi strādāt kļūst grūtāk, stingri jāplāno situācijas, pieprasījumi. Tas neapšaubāmi rada spriedzi tirdzniecībā. Pircējs ir kļuvis par tādu kā ķīlnieku starp materiālu ražotāju un celtnieku", saka Ivars Trukšāns, SIA "Famar-Desi", lielveikalu "Būvniecības ABC" smago būvmateriālu iepirkuma nodaļas vadītājs.
"Jau 2007.gada janvārī, komentējot situāciju par cenu celšanos, minējām, ka ražotāji, izmantojot augsto pieprasījumu, cenas ir cēluši līdz pat 30%. Aprīļa mēnesī vēl par 10 – 15% cenas ceļ Isover (atkarībā no materiāla veida). Cementa pieprasījumu spējam nodrošināt. Varēsim izturēt arī, ja Brocēnu cementa ražotnei atgadīsies kāda īslaicīga problēma, kā tas bija pagājušogad. Vajadzību gadījumos pircējiem tiek piedāvātas arī vēl citu ražotāju cementa markas", piebilst Ināra Apsalone.
"Deficīts? Jebkura pozīcija, kura celtniecības kompānijai var būt nepieciešama lielākos daudzumos, var kļūt par deficītu. Projekti ir lielāki, nekā ražotāju vai piegādātāju kapacitāte. Celtniecības kompānijās plānošanas vēl joprojām nav tai labākajā līmenī. Vēlētos piebilst, ka pat deficīta apstākļos, laicīgi plānojot un veicot pasūtījumus, mēs varam piedāvāt vajadzīgās preces vajadzīgajos daudzumos", teic Normunds Kalniņš, SIA "Famar-Desi" projektu nodaļas vadītājs.
Papildus informācija: Ināra Apsalone, SIA Famar-Desi mārketinga nodaļas vadītāja
Tālr. 7315120, 29284931, e-pasts: inara.apsalone@buvniecibas-abc.lv
Vislielākais pieprasījums ir pēc zīmola precēm – FIBO, AEROC,PAROC, ISOVER. Pieprasījums pieaug, piegādātāji nespēj piegādāt, trūkst jaudas ražošanā. Lai iegādātos šos materiālus, pircējam ir rūpīgi jāplāno savi pirkumi, pasūtījumi jāveic līdz pat 2 mēnešus uz priekšu. Kaut arī ēku siltināšanā pastāv alternatīvas vatēm, piem. TENAX putupolistirols, celtnieki vēl joprojām priekšroku dod vatēm to labo īpašību dēļ.
"Visiem materiāliem, kurus var uzskatīt par deficītu, piegādātāji vai ražotāji ir noteikuši iegādes kvotas, t.i. daudzumus, kurus viņi garantē piešķirt tirgotājiem. Tirgus attīstās – operatīvi strādāt kļūst grūtāk, stingri jāplāno situācijas, pieprasījumi. Tas neapšaubāmi rada spriedzi tirdzniecībā. Pircējs ir kļuvis par tādu kā ķīlnieku starp materiālu ražotāju un celtnieku", saka Ivars Trukšāns, SIA "Famar-Desi", lielveikalu "Būvniecības ABC" smago būvmateriālu iepirkuma nodaļas vadītājs.
"Jau 2007.gada janvārī, komentējot situāciju par cenu celšanos, minējām, ka ražotāji, izmantojot augsto pieprasījumu, cenas ir cēluši līdz pat 30%. Aprīļa mēnesī vēl par 10 – 15% cenas ceļ Isover (atkarībā no materiāla veida). Cementa pieprasījumu spējam nodrošināt. Varēsim izturēt arī, ja Brocēnu cementa ražotnei atgadīsies kāda īslaicīga problēma, kā tas bija pagājušogad. Vajadzību gadījumos pircējiem tiek piedāvātas arī vēl citu ražotāju cementa markas", piebilst Ināra Apsalone.
"Deficīts? Jebkura pozīcija, kura celtniecības kompānijai var būt nepieciešama lielākos daudzumos, var kļūt par deficītu. Projekti ir lielāki, nekā ražotāju vai piegādātāju kapacitāte. Celtniecības kompānijās plānošanas vēl joprojām nav tai labākajā līmenī. Vēlētos piebilst, ka pat deficīta apstākļos, laicīgi plānojot un veicot pasūtījumus, mēs varam piedāvāt vajadzīgās preces vajadzīgajos daudzumos", teic Normunds Kalniņš, SIA "Famar-Desi" projektu nodaļas vadītājs.
Papildus informācija: Ināra Apsalone, SIA Famar-Desi mārketinga nodaļas vadītāja
Tālr. 7315120, 29284931, e-pasts: inara.apsalone@buvniecibas-abc.lv