Konkurence
Arvien vairāk cilvēki izšķiras par uzņēmējdarbības uzsākšanu, kaut arī tirgus tāpat jau ir samērā piesātināts. Uzņēmumu ir daudz. Konkurence spēcīga gandrīz visās jomās. Nākas krietni vien papūlēties, lai nemitīgi rastu jaunas idejas un spēkus klientu piesaistīšanai un noturēšanai.
Foto: Konkurence; autors: KonkurenceArvien vairāk cilvēki izšķiras par uzņēmējdarbības uzsākšanu, kaut arī tirgus tāpat jau ir samērā piesātināts. Uzņēmumu ir daudz. Konkurence spēcīga gandrīz visās jomās. Nākas krietni vien papūlēties, lai nemitīgi rastu jaunas idejas un spēkus klientu piesaistīšanai un noturēšanai.
Iespējams, nozarēs, kuru pārstāvji skaļi runā par problēmām ar sāpīgo un negodīgo konkurenci, lielākā vaina slēpjas pašos uzņēmējos. Viss notiek kā pa ķēdīti- viens realizē negodīgu konkurences gājienu, nākamais tam seko, negribēdams atpalikt. Un apstājamies tikai tad, kad šajā negodīgās konkurences cīniņā malā stāvētāju vairs nav.
Patīkams pārsteigums ir aptaujāto uzņēmēju atbildes uzklausot- gandrīz viņi visi atzīst, ka konkurence ūdensapgādes jomā ir spēcīga, bet tā nav negodīga. Drīzāk tas ir kā dzenulis, kas neļauj norimt un liek vienmēr būt formā. Ja vien šie apgalvojumi nav nepamatotas frāzes, kas izteiktas, lai nebūtu pārāk jāiedziļinās problēmas būtībā, gribas izteikt atzinību uzņēmējiem.
Lai runā viņi paši:
Andris Rudzītis ("Tex") saka, ka tirgū viss ir salikts pa vietām. Viņš uzskata, ka galvenais noteikums, lai eksistētu un noturētu pozīcijas tirgū ir personīgie kontakti un rekomendācijas. Tiem ir vislielākā vērtība. Svarīgi ir viest uzticību, radīt klientam sajūtu, ka viņš ir īpašs un tiek respektēts. Viņš atzīst, ka arī tirdzniecības uzņēmumi ieņem katrs savu nišu, veiksmīgi piedāvā produktus. Vienīgās problēmas, kas šajā ziņā reizēm rodas- veikalos nereti esot deficīts- nav iespējams iegādāties vajadzīgas preces lielos daudzumos, veikalu krājumos nav lielu apjomu.
Jautājumu par preču deficītu un nespēju nodrošināt produktus vajadzīgajos apjomos, uzdevu santehnikas tirgotājiem, kuri to veikli atspēkoja ar informāciju par savu veikalu iespējām.
Oļegs Kreigers ("Santehkomplekts") stāsta, ka viņa veikalā ir ne tikai liels sortiments (vismaz 90% gadījumu klienti atrod meklēto), bet arī apjomi. Blakus veikalam atrodas noliktava, kurā glabājas rezerves, līdz ar to, ja vien nerunājam galējībās, praktiski vienmēr pasūtījumus var izpildīt.
Arī Armands Komarovs ("EVA - S&AT") vaicāts par preču deficītu smejot saka, ka tie, kas to izjūt, neesot bijuši EVA - S&AT veikalos. Arī viņu uzņēmuma veikaliem ir noliktavas, kurās glabājas liels daudzums produktu. Kā apliecinājumu plašajām iespējām viņš min piemēru- nesen nokomplektētas santehnikas un ūdensapgādes sistēmas 10 stāvu dzīvojamai mājai. Parasti gan par lieliem objektiem informācija tiek saņemta laikus, lai paspētu izveidot rezerves un nekā nepietrūktu.
Oļegs Kreigers ("Santehkomplekts") pasaka pašsaprotamo un tomēr tik daudz izsakošo: "Konkurence ir neizbēgama. Jo lielāka konkurence, jo vairāk ir jāpiedomā, kā strādāt arvien labāk un noturēt klientus. Ja strādāsim, būs labi."
Ūdensapgāde un kanalizācija nav lielo biznesmeņu intereses lokā. Ar to nodarbojas daudzas vienlīdzīgas firmas un mums atliek izvēlēties sev vispatīkamāko.