Konkursa par Rīgas pašvaldības un pilsētas grafisko zīmi rezultātā piešķirtas četras veicināšanas prēmijas
Ir noslēdzies metu konkurss "Rīgas pilsētas grafiskās zīmes mākslinieciskās idejas skice vizuālās identitātes vadlīniju izstrādei un Rīgas pilsētas pašvaldības grafiskās zīmes mākslinieciskās idejas skice vizuālās identitātes vadlīniju izstrādei".
Ir noslēdzies metu konkurss "Rīgas pilsētas grafiskās zīmes mākslinieciskās idejas skice vizuālās identitātes vadlīniju izstrādei un Rīgas pilsētas pašvaldības grafiskās zīmes mākslinieciskās idejas skice vizuālās identitātes vadlīniju izstrādei".
Konkursā rezultātā ir piešķirtas četras veicināšanas prēmijas, katra 500 latu apmērā.
Veicināšanas prēmijas saņēma: SIA "H2E", skices autori Ingūna Elere, Holgers Elers, Ilze Kalnbērziņa-Prā; SIA "Publicis Rīga", "MMS Communication Latvia" filiāle, skices autors Aigars Liepiņš; SIA "Attīstības Partneri", skices autors Modris Adumans; SIA "IGLOO", skices autors Viesturs Staņislavskis.
Izsludinātajā konkursā netika izvirzīts neviens uzvarētājs, veicināšanas prēmijas tika piešķirtas četru labāko skiču autoriem. Konkursa nolikumu bija izņēmuši 189 interesenti, taču iesniegtas konkursam tika tikai 17 skices, 8 autori savas skices iesniedza pēc nolikumā noteiktā laika, tāpēc tās konkursā nepiedalījās.
Pēc žūrijas un ekspertu atzinuma starp konkursam iesniegtajiem darbiem neviens nebija pietiekami kvalitatīvs, lai veidotu Rīgas pašvaldības un Rīgas pilsētas vizuālo identitāšu vadlīnijas. Tāpēc 2009.gadā plānots rīkot šo konkursu atkārtoti.
Konkursam iesniegtās skices vērtēja konkursa žūrija, kuras sastāvā strādāja Rīgas domes pārstāvji un nozares eksperti no Latvijas. Konkursa žūrijas sākotnēji atlasītās skices vērtēja arī pieaicinātie vietējie un ārvalstu eksperti: Latvijas Institūta direktors Ojārs Kalniņš, AS "Swedbank" mārketinga un korporatīvo komunikāciju daļas vadītājs Normunds Zalpēteris, arhitekts Andrejs Legzdiņš (Stokholma), Amsterdamas pašvaldības Komunikāciju departamenta vecākais komunikāciju konsultants Egberts Volfs (Egbert Wolf), Helsinku Mākslas un dizaina universitātes Komunikāciju un mārketinga vadītāja Elisa Antila (Eliisa Anttila), zīmolu veidošanas konsultants, "Wren&Rowe" izpilddirektors Pols Folks-Arelano (Paul Foulkes-Arellano), zīmolu stratēģijas un korporatīvās identitātes speciālists, "Swisscom" pārstāvis Saša Veišaupts (Sascha Weisshaupt) un zīmolu stratēģiju eksperts, "Cocoon" pārstāvis Duglas Kaufmans (Douglas Kaufman).
Ņemot vērā to, ka par konkursu bija liela interese, par ko liecina lielais izņemto nolikumu skaits, konkursa organizatori vēlas noskaidrot, kāpēc rezultātā konkursam tika iesniegts salīdzinoši neliels pieteikumu skaits. Aicinām radošo aģentūru pārstāvjus un māksliniekus sūtīt savus komentārus un ieteikumus uz elektroniskā pasta adresi: grafiska.zime@riga.lv.
Konkurss "Rīgas pilsētas grafiskās zīmes mākslinieciskās idejas skice vizuālās identitātes vadlīniju izstrādei un Rīgas pilsētas pašvaldības grafiskās zīmes mākslinieciskās idejas skice vizuālās identitātes vadlīniju izstrādei" tika rīkots lai veidotu Rīgas pilsētas vizuālo identitāti un Rīgas pašvaldības vizuālo identitāti, Konkursa mērķis bija iegūt metus Rīgas pilsētas un Rīgas pašvaldības grafiskajām zīmēm pilsētas un pašvaldības vizuālās identitātes izstrādāšanai. Konkursa žūrijas komisijas priekšsēdētājs bija Rīgas pilsētas izpilddirektora vietnieks Ģirts Auškāps, vietnieks – Rīgas pašvaldības aģentūras "Rīgas pilsētas arhitekta birojs" direktors Jānis Dripe.
Žūrijas komisijas sastāvā strādāja Latvijas Mākslas akadēmijas Vizuālās komunikācijas katedras asociētais profesors Jānis Murovskis, Latvijas Mākslas akadēmijas Grafikas katedras profesors Guntars Sietiņš, Latvijas Mākslas akadēmijas Vides mākslas katedras asociētā profesore Barbara Ābele, Latvijas Mākslas akadēmijas Audio vizuālās mediju mākslas nodaļas Vizuālās komunikācijas apakšnozares asociētais profesors Aivars Sprūdžs, Latvijas Dizaineru savienības valdes priekšsēdētāja Anita Grase, Latvijas Mākslinieku savienības prezidents Mārtiņš Heimrāts, Latvijas Reklāmas asociācijas valdes locekle Ingrīda Krīgere-Lāce, kā arī pašvaldības dažādu institūciju pārstāvji.
Rīgas pilsētas vizuālās identitātes izstrāde palīdzēs kvalitatīvāk un saprotamāk prezentēt Rīgu pasaulē, veicinot tās atpazīstamību un tēla veidošanu. Savukārt Rīgas pašvaldības vizuālās identitātes izstrāde palīdzēs iedzīvotājiem orientēties pilsētas dienestos, atpazīt pašvaldības pakalpojumu sniedzējus un atšķirt tos no valsts un citu pašvaldību iestādēm. Tas arī ļaus unificēt pašvaldības iestāžu, organizāciju, uzņēmumu un struktūrvienību reprezentatīvos un informatīvos materiālus.
Par jaunā konkursa izsludināšanu tiks sniegta papildus informācija.
Informāciju sagatavoja Anna Kononova, tel. 67026046, 29213451
Konkursā rezultātā ir piešķirtas četras veicināšanas prēmijas, katra 500 latu apmērā.
Veicināšanas prēmijas saņēma: SIA "H2E", skices autori Ingūna Elere, Holgers Elers, Ilze Kalnbērziņa-Prā; SIA "Publicis Rīga", "MMS Communication Latvia" filiāle, skices autors Aigars Liepiņš; SIA "Attīstības Partneri", skices autors Modris Adumans; SIA "IGLOO", skices autors Viesturs Staņislavskis.
Izsludinātajā konkursā netika izvirzīts neviens uzvarētājs, veicināšanas prēmijas tika piešķirtas četru labāko skiču autoriem. Konkursa nolikumu bija izņēmuši 189 interesenti, taču iesniegtas konkursam tika tikai 17 skices, 8 autori savas skices iesniedza pēc nolikumā noteiktā laika, tāpēc tās konkursā nepiedalījās.
Pēc žūrijas un ekspertu atzinuma starp konkursam iesniegtajiem darbiem neviens nebija pietiekami kvalitatīvs, lai veidotu Rīgas pašvaldības un Rīgas pilsētas vizuālo identitāšu vadlīnijas. Tāpēc 2009.gadā plānots rīkot šo konkursu atkārtoti.
Konkursam iesniegtās skices vērtēja konkursa žūrija, kuras sastāvā strādāja Rīgas domes pārstāvji un nozares eksperti no Latvijas. Konkursa žūrijas sākotnēji atlasītās skices vērtēja arī pieaicinātie vietējie un ārvalstu eksperti: Latvijas Institūta direktors Ojārs Kalniņš, AS "Swedbank" mārketinga un korporatīvo komunikāciju daļas vadītājs Normunds Zalpēteris, arhitekts Andrejs Legzdiņš (Stokholma), Amsterdamas pašvaldības Komunikāciju departamenta vecākais komunikāciju konsultants Egberts Volfs (Egbert Wolf), Helsinku Mākslas un dizaina universitātes Komunikāciju un mārketinga vadītāja Elisa Antila (Eliisa Anttila), zīmolu veidošanas konsultants, "Wren&Rowe" izpilddirektors Pols Folks-Arelano (Paul Foulkes-Arellano), zīmolu stratēģijas un korporatīvās identitātes speciālists, "Swisscom" pārstāvis Saša Veišaupts (Sascha Weisshaupt) un zīmolu stratēģiju eksperts, "Cocoon" pārstāvis Duglas Kaufmans (Douglas Kaufman).
Ņemot vērā to, ka par konkursu bija liela interese, par ko liecina lielais izņemto nolikumu skaits, konkursa organizatori vēlas noskaidrot, kāpēc rezultātā konkursam tika iesniegts salīdzinoši neliels pieteikumu skaits. Aicinām radošo aģentūru pārstāvjus un māksliniekus sūtīt savus komentārus un ieteikumus uz elektroniskā pasta adresi: grafiska.zime@riga.lv.
Konkurss "Rīgas pilsētas grafiskās zīmes mākslinieciskās idejas skice vizuālās identitātes vadlīniju izstrādei un Rīgas pilsētas pašvaldības grafiskās zīmes mākslinieciskās idejas skice vizuālās identitātes vadlīniju izstrādei" tika rīkots lai veidotu Rīgas pilsētas vizuālo identitāti un Rīgas pašvaldības vizuālo identitāti, Konkursa mērķis bija iegūt metus Rīgas pilsētas un Rīgas pašvaldības grafiskajām zīmēm pilsētas un pašvaldības vizuālās identitātes izstrādāšanai. Konkursa žūrijas komisijas priekšsēdētājs bija Rīgas pilsētas izpilddirektora vietnieks Ģirts Auškāps, vietnieks – Rīgas pašvaldības aģentūras "Rīgas pilsētas arhitekta birojs" direktors Jānis Dripe.
Žūrijas komisijas sastāvā strādāja Latvijas Mākslas akadēmijas Vizuālās komunikācijas katedras asociētais profesors Jānis Murovskis, Latvijas Mākslas akadēmijas Grafikas katedras profesors Guntars Sietiņš, Latvijas Mākslas akadēmijas Vides mākslas katedras asociētā profesore Barbara Ābele, Latvijas Mākslas akadēmijas Audio vizuālās mediju mākslas nodaļas Vizuālās komunikācijas apakšnozares asociētais profesors Aivars Sprūdžs, Latvijas Dizaineru savienības valdes priekšsēdētāja Anita Grase, Latvijas Mākslinieku savienības prezidents Mārtiņš Heimrāts, Latvijas Reklāmas asociācijas valdes locekle Ingrīda Krīgere-Lāce, kā arī pašvaldības dažādu institūciju pārstāvji.
Rīgas pilsētas vizuālās identitātes izstrāde palīdzēs kvalitatīvāk un saprotamāk prezentēt Rīgu pasaulē, veicinot tās atpazīstamību un tēla veidošanu. Savukārt Rīgas pašvaldības vizuālās identitātes izstrāde palīdzēs iedzīvotājiem orientēties pilsētas dienestos, atpazīt pašvaldības pakalpojumu sniedzējus un atšķirt tos no valsts un citu pašvaldību iestādēm. Tas arī ļaus unificēt pašvaldības iestāžu, organizāciju, uzņēmumu un struktūrvienību reprezentatīvos un informatīvos materiālus.
Par jaunā konkursa izsludināšanu tiks sniegta papildus informācija.
Informāciju sagatavoja Anna Kononova, tel. 67026046, 29213451