building.lv skaitļos

Lietotāji online0
Aktīvie uzņēmumi19830
Nozares ziņas33032
Krišjāņa Barona ielā tramvaja pieturās izbūvēs "guļošos policistus" : building.lv - par būvniecību Latvijā

Krišjāņa Barona ielā tramvaja pieturās izbūvēs "guļošos policistus"

Krišjāņa Barona ielā tramvaja pieturās izbūvēs "guļošos policistus"

Rīgas domes Pilsētas attīstības komiteja šodien izskatīja jautājumu par zemās grīdas tramvaja pieturu izveides iespējām.

autors: Krišjāņa Barona ielā tramvaja pieturās izbūvēs "guļošos policistus"
Foto: Krišjāņa Barona ielā tramvaja pieturās izbūvēs "guļošos policistus"; autors: Krišjāņa Barona ielā tramvaja pieturās izbūvēs "guļošos policistus"

Rīgas domes Pilsētas attīstības komiteja šodien izskatīja jautājumu par zemās grīdas tramvaja pieturu izveides iespējām.

Rīgas pašvaldības SIA "Rīgas satiksme" realizē projektu zemās grīdas tramvaju ierīkošanai Rīgā. Zemās grīdas tramvaji būs pirmie jaunie tramvaji Rīgā kopš 1991. gada, un līdz 2011.gada janvāra beigām Rīga saņems 20 jaunos tramvajus. Jaunie tramvaji paredzēti, lai pasažieri ar kustību traucējumiem vai pasažieri ar bērnu ratiņiem spētu iekļūt tramvajā bez citu palīdzības.

Lai ieviestu jaunos tramvajus, pieturās jāveido speciāli peroni, kuru virsma būtu vienā līmenī ar vagona grīdu. Ielās, kuru platums ir pietiekams, nav problēmu ar pieturvietu izveidi. Taču brauktuvēs, kur platums nav pietiekams un kuras atrodas Rīgas vēsturiskajā centrā, rodas sarežģījumi ar pieturvietu izveidi. Vislielākos sarežģījumus rada pieturvietu izvietojums Krišjāņa Barona ielā, kur ir saglabājies vēsturiskais šķērsprofils ar bruģējumu.

Kā komitejas deputātus informēja Rīgas pilsētas būvvaldes vadītājs Andis Cinis, viens no risinājumiem varētu būt tramvaja sliežu pārvietošana gar ielas malu un automašīnu brauktuves pārvietošana vidusdaļā. Otrs risinājums būtu sliežu iegremdēšana. Abiem risinājumiem izmaksas būtu pārāk lielas.

Kā reālāko risinājumu speciālisti piedāvā pieturvietu laukumā izveidot paaugstinājumus vienā līmenī ar ietvi (līdzīgus "guļošajiem policistiem"). Šajā gadījumā izmaiņas tiek veiktas tikai sešās pieturvietās katrā virzienā, un pārējā ielas daļa netiek izmainīta. Risinājums nodrošina transporta plūsmas ātruma samazināšanos, lielāku pasažieru drošību, šķērsojot braucamo daļu, kā arī kopumā netraucē transporta kustībai.

Pilsētas attīstības komiteja atbalstīja risinājumu par paaugstinājumu izveidi pieturvietās.

Kā norādīja Pilsētas attīstības komitejas priekšsēdētājs Sergejs Dolgopolovs, atrisinot jautājumu par pieturvietu pārbūvi, zemās grīdas tramvaja projekta realizēšanai nav šķēršļu, taču katras pieturvietas pārbūves risinājums vēl atsevišķi tiks izskatīts komitejas sēdē.


Informāciju sagatavoja: L.Ivāna, tel. 67026049
Dzintra Vērpele, Lidija Panteļejeva ("Turības" praktikantes Sabiedrisko attiecību nodaļā)

Dalies ar šo rakstu

Komentāri

=

* Lūdzu aizpildi summu vārdiski latviešu valodā ar visām garumzīmēm!

SIA "Latvijas Tālrunis" aicina interneta lietotājus - portāla lasītājus, rakstot komentārus par publicētajiem rakstiem un ziņām, ievērot morāles, ētikas un pieklājības normas, nekūdīt uz vardarbību, naidu vai diskrimināciju, neizplatīt personas cieņu un godu aizskarošu informāciju, neslēpties aiz citas personas vārda, neveikt ar portāla redakciju nesaskaņotu reklamēšanu. Gadījumā, ja komentāra sniedzējs neievēro iepriekšminētos noteikumus, viņa komentārs var tikt izdzēsts un SIA "Latvijas Tālrunis" ir tiesības informēt uzraudzības iestādes par iespējamiem likuma pārkāpumiem.