building.lv skaitļos

Lietotāji online0
Aktīvie uzņēmumi19551
Nozares ziņas33012
Kuģu radītā piesārņojuma attīrīšanas bāzes staciju Liepājā vēlas būvēt četras firmas : building.lv - par būvniecību Latvijā

Kuģu radītā piesārņojuma attīrīšanas bāzes staciju Liepājā vēlas būvēt četras firmas

Piedāvājumus Liepājas speciālās ekonomiskās zonas (SEZ) pārvaldes konkursā par kuģu radītā piesārņojuma un balasta ūdeņu attīrīšanas Liepājas bāzes stacijas celtniecību iesnieguši četri pretendenti, aģentūru LETA informēja Liepājas SEZ pārvaldes tehniskais direktors Agris Andersons.

Piedāvājumus Liepājas speciālās ekonomiskās zonas (SEZ) pārvaldes konkursā par kuģu radītā piesārņojuma un balasta ūdeņu attīrīšanas Liepājas bāzes stacijas celtniecību iesnieguši četri pretendenti, aģentūru LETA informēja Liepājas SEZ pārvaldes tehniskais direktors Agris Andersons.

No četriem pretendentiem viens neatbilda kvalifikācijas prasībām, līdz ar to tiks vērtētas trīs firmas - AS "BKD", SIA "Būve" un SIA "Vītols". Piedāvājuma aploksnes tika atvērtas šodien, bet konkursa uzvarētāju paredzēts noteikt šonedēļ.

Stacijas celtniecības darbus paredzēts sākt pēc līguma parakstīšanas ar konkursa uzvarētāju.

LETA jau informēja, ka kuģu radītā piesārņojuma un balasta ūdeņu attīrīšanas Liepājas bāzes stacijas projektu izstrādājusi SIA "Eko-osta". Projekts izstrādāts tā, lai pēc stacijas būvniecības pabeigšanas būtu iespējams to paplašināt, palielinot jaudu un uzlabojot kvalitāti.

Stacija projektēta tā, lai vajadzības gadījumā blakus varētu tikt būvēta ķīmisko piesārņojumu attīrīšanas stacija, varētu tikt palielināts arī attīrīšanas iekārtu rezervuāru tilpums.

Pašreizējās projekta izmaksās, kas ir ap Ls 300 000, neietilpst ķīmiskā piesārņojuma attīrīšana, stacijas elektroniskā monitoringa ieviešana un procesu automātiskā vadība.

Ar paplašināšanās plāniem ir iepazīstināti Dānijas firmas "Carlbro" pārstāvji, kuri jau iepriekš bija izteikušies, ka ar savu finansējumu varētu piedalīties stacijas tālākā attīstībā, norādīja Boja.

Attīrīšanas staciju izbūve Liepājas ostā notiek saskaņā ar starptautiskām normām, kas paredz ekoloģiskā stāvokļa uzlabošanu Baltijas jūrā. Ceļot jauno staciju, ievērotas "Helcom", "Marpol" un Baltijas jūras stratēģijas programmas, kas paredz radīt kuģiem iespējas nodot piesārņoto ūdeni Baltijas jūras valstu ostās.

Jaunās stacijas jauda ir 10 kubikmetri piesārņoto vielu vienā stundā, bet krīzes gadījumos šo jaudu ir iespējams vairākas reizes palielināt un apkalpot līdz pat 1300 kubikmetriem diennaktī.

Attīrītais ūdens, kuram bijuši naftas piejaukumi, atbildīs Eiropas Savienības standartiem un saturēs 1 līdz 1,5 miligramus naftas produktu uz vienu litru ūdens.


Dace Kārkla LETA
Banner 280x280

Dalies ar šo rakstu

Komentāri

=

* Lūdzu aizpildi summu vārdiski latviešu valodā ar visām garumzīmēm!

SIA "Latvijas Tālrunis" aicina interneta lietotājus - portāla lasītājus, rakstot komentārus par publicētajiem rakstiem un ziņām, ievērot morāles, ētikas un pieklājības normas, nekūdīt uz vardarbību, naidu vai diskrimināciju, neizplatīt personas cieņu un godu aizskarošu informāciju, neslēpties aiz citas personas vārda, neveikt ar portāla redakciju nesaskaņotu reklamēšanu. Gadījumā, ja komentāra sniedzējs neievēro iepriekšminētos noteikumus, viņa komentārs var tikt izdzēsts un SIA "Latvijas Tālrunis" ir tiesības informēt uzraudzības iestādes par iespējamiem likuma pārkāpumiem.