LPP ierosina "Triangula bastionu" pārbūvēt par autostāvvietu
Latvijas Pirmās partijas (LPP) Saeimas frakcija nosūtījusi vēstuli Rīgas domes priekšsēdētājam Gundaram Bojāram, kurā pauž viedokli, ka pašvaldībai ir jāatpērk "Triangula" bastions un saskaņā ar sākotnējo ieceri tas jāpārbūvē par autostāvvietu.
Latvijas Pirmās partijas (LPP) Saeimas frakcija nosūtījusi vēstuli Rīgas domes priekšsēdētājam Gundaram Bojāram, kurā pauž viedokli, ka pašvaldībai ir jāatpērk "Triangula" bastions un saskaņā ar sākotnējo ieceri tas jāpārbūvē par autostāvvietu.
Kā aģentūru LETA informēja LPP komunikāciju vadītāja Līga Krapāne, vēstulē uzdota arī virkne jautājumu par "Triangula bastiona" projekta realizācijas gaitu, lai noskaidrotu, cik pamatota ir bijusi minētā objekta būvniecība Rīgas vēsturiskajā centrā, un atbilstoši saņemtajām atbildēm lemtu par tālāko rīcību.
LPP frakcija vēstulē uzsver, ka "Triangula bastions" tika iecerēts kā autostāvvieta, lai mazinātu novietoto automašīnu daudzumu krastmalā un radītu pievilcīgāku Rīgas panorāmu, nevis to radikāli izmainītu un krastmalā radītu nevajadzīgu tirdzniecības vietu.
LPP atsaucas uz 1999.gada 28.septembrī Rīgas domes Pilsētas attīstības departamenta Arhitektūras pārvaldes SIA "Spēks-R" nosūtītajiem pilsētas galvenās arhitektes Regīnas Bulas parakstītajiem arhitektūras - plānošanas nosacījumiem Nr.3052-12/7 autostāvvietas "Triangula bastions" izbūvei 11.novembra krastmalā, kuros ir minēts, kādas prasības projektēšanā jāievēro, lai jaunceltne atbilstu pilsētas vēsturiskajam centram un UNESCO Pasaules mantojuma vietas īpašajam statusam.
LPP frakcija vēlas noskaidrot, kādi apstākļi ietekmēja projekta realizāciju, kuru rezultātā no sākotnējās ieceres - autostāvvietas - ir uzbūvēts nelielu veikalu komplekss.
Tāpat vēstulē teikts, ka LPP izskatīs visus priekšlikumus nepieciešamajiem likumdošanas aktu papildinājumiem, grozījumiem, lai nākotnē šādas situācijas neatkārtotos.
LETA jau ziņoja, ka aprīļa sākumā LPP frakcija Saeimā bija uzaicinājusi uz tikšanos arhitektus Zaigu Gaili, Ausmu Skujiņu, Modri Ģelzi un Andri Kronbergu, kā arī Rīgas kultūras pieminekļu aizsardzības inspekcijas vadītāju Andi Cini un Valsts kultūras pieminekļu aizsardzības inspekcijas vadītāju Juri Dambi, lai noskaidrotu viņu viedokli par "Triangula bastionu".
LPP priekšsēdētājs Ēriks Jēkabsons jau iepriekš bija nācis klajā ar paziņojumiem par nepieciešamību nojaukt vai pārplānot "Triangula bastiona" tirdzniecības centru.
Tikšanās laikā arhitekti pauda viedokli, ka "Triangula bastions" ir uzbūvēts legāli, tā projekts ir izraudzīts konkursa kārtībā, tiesa, tas ir uzcelts nedaudz augstāks par sākotnēji plānotajiem diviem stāviem. Dambis atzina, ka vēsturiskie Triangula bastiona pamati, kas tika atrasti būvniecības laikā, ir saglabāti un pieejami apskatei.
Arhitekte Skujiņa mudināja deputātus neveidot "gaumes komisijas", kuras noteiktu, kādā manierē arhitektiem ir jāstrādā. Viņasprāt, modernajai arhitektūrai ir vieta arī Rīgas vēsturiskajā centrā un Vecrīgā.
LPP frakcija tomēr nolēma rakstiskā veidā prasīt atbildes no tām institūcijām un amatpersonām, kas bijušas iesaistītas "Triangula bastiona" tapšanas dažādos posmos, lai skaidrotu juridisku pamatu tiesas ceļā pieprasīt ēkas pārbūvi vai pat tās nojaukšanu.
Emīlija Kozule LETA
Copyright © LETA
Kā aģentūru LETA informēja LPP komunikāciju vadītāja Līga Krapāne, vēstulē uzdota arī virkne jautājumu par "Triangula bastiona" projekta realizācijas gaitu, lai noskaidrotu, cik pamatota ir bijusi minētā objekta būvniecība Rīgas vēsturiskajā centrā, un atbilstoši saņemtajām atbildēm lemtu par tālāko rīcību.
LPP frakcija vēstulē uzsver, ka "Triangula bastions" tika iecerēts kā autostāvvieta, lai mazinātu novietoto automašīnu daudzumu krastmalā un radītu pievilcīgāku Rīgas panorāmu, nevis to radikāli izmainītu un krastmalā radītu nevajadzīgu tirdzniecības vietu.
LPP atsaucas uz 1999.gada 28.septembrī Rīgas domes Pilsētas attīstības departamenta Arhitektūras pārvaldes SIA "Spēks-R" nosūtītajiem pilsētas galvenās arhitektes Regīnas Bulas parakstītajiem arhitektūras - plānošanas nosacījumiem Nr.3052-12/7 autostāvvietas "Triangula bastions" izbūvei 11.novembra krastmalā, kuros ir minēts, kādas prasības projektēšanā jāievēro, lai jaunceltne atbilstu pilsētas vēsturiskajam centram un UNESCO Pasaules mantojuma vietas īpašajam statusam.
LPP frakcija vēlas noskaidrot, kādi apstākļi ietekmēja projekta realizāciju, kuru rezultātā no sākotnējās ieceres - autostāvvietas - ir uzbūvēts nelielu veikalu komplekss.
Tāpat vēstulē teikts, ka LPP izskatīs visus priekšlikumus nepieciešamajiem likumdošanas aktu papildinājumiem, grozījumiem, lai nākotnē šādas situācijas neatkārtotos.
LETA jau ziņoja, ka aprīļa sākumā LPP frakcija Saeimā bija uzaicinājusi uz tikšanos arhitektus Zaigu Gaili, Ausmu Skujiņu, Modri Ģelzi un Andri Kronbergu, kā arī Rīgas kultūras pieminekļu aizsardzības inspekcijas vadītāju Andi Cini un Valsts kultūras pieminekļu aizsardzības inspekcijas vadītāju Juri Dambi, lai noskaidrotu viņu viedokli par "Triangula bastionu".
LPP priekšsēdētājs Ēriks Jēkabsons jau iepriekš bija nācis klajā ar paziņojumiem par nepieciešamību nojaukt vai pārplānot "Triangula bastiona" tirdzniecības centru.
Tikšanās laikā arhitekti pauda viedokli, ka "Triangula bastions" ir uzbūvēts legāli, tā projekts ir izraudzīts konkursa kārtībā, tiesa, tas ir uzcelts nedaudz augstāks par sākotnēji plānotajiem diviem stāviem. Dambis atzina, ka vēsturiskie Triangula bastiona pamati, kas tika atrasti būvniecības laikā, ir saglabāti un pieejami apskatei.
Arhitekte Skujiņa mudināja deputātus neveidot "gaumes komisijas", kuras noteiktu, kādā manierē arhitektiem ir jāstrādā. Viņasprāt, modernajai arhitektūrai ir vieta arī Rīgas vēsturiskajā centrā un Vecrīgā.
LPP frakcija tomēr nolēma rakstiskā veidā prasīt atbildes no tām institūcijām un amatpersonām, kas bijušas iesaistītas "Triangula bastiona" tapšanas dažādos posmos, lai skaidrotu juridisku pamatu tiesas ceļā pieprasīt ēkas pārbūvi vai pat tās nojaukšanu.
Emīlija Kozule LETA
Copyright © LETA