LPPA aicina valdību nepieļaut iespējamas traģēdijas uz Latvijas tiltiem
Pagājušajā nedēļā Latvijas medijos parādījās fakti par Latvijas tiltu katastrofālo stāvokli: izrādās, ka 41% Latvijas autoceļu tiltu ir sliktā, bet 16% - pat ļoti sliktā stāvoklī.
Reaģējot uz šo informāciju, Latvijas Pasažieru pārvadātāju asociācija (LPPA) aicina valdību, kā arī Satiksmes un Finanšu ministrijas nekavējoties rast risinājumu valsts autoceļu tiltu tehniskā stāvokļa uzlabošanai, pārtraucot pakļaut riskam tūkstošus pasažieru, kuri ikdienā pārvietojas pāri šiem ļoti sliktā stāvoklī esošajiem tiltiem.
Pēc VAS "Latvijas Valsts ceļi" (LVC) 20.februārī Latvijas autoceļiem veltītā konferencē sniegtā tiltu tehniskā stāvokļa novērtējuma atklājās līdz šim īstenotās politikas rezultāti, kuri ataino kritisku Latvijas autoceļu tiltu stāvokli – no 943 valsts autoceļu tiltiem 41% jeb 383 tilti ir sliktā stāvoklī, un uz aptuveni 100 no tiem būtu jāierobežo satiksme, bet 16% jeb 148 tilti ir ļoti sliktā stāvoklī, un uz tiem nekavējoties satiksme būtu jāslēdz.
"Ikdienā, pārvietojoties ar savu personīgo vai sabiedrisko transporta līdzekli, mēs visdrīzāk nedomājam, ka brauciens pāri kādam no Latvijas tiltiem varētu būt braucējam pēdējais, jo tilts vienkārši var sabrukt. Tieši tāpēc konferences laikā prezentētie fakti par valsts aprūpē esošo tiltu stāvokli mūsu biedrībai, kuras biedri ik dienas pārvadā vairākus simtus tūkstošu pasažieru, uzņemoties atbildību par to, lai viņi sveiki un veseli laikus nokļūtu galapunktos, ir jo īpaši šokējoši," stāsta Latvijas Pasažieru pārvadātāju asociācijas prezidents Pēteris Salkazanovs.
LPPA arī uzskata, ka atklātībā nonākušie fakti liecina par neefektīvo politiku, kuru līdz šim īstenojusi valsts. Ceļu infrastruktūras un autoceļu tiltu tehniskajai kvalitātei ik gadu tiek izlietota nesamērīgi maza summa, kas novedusi līdz pašreizējai situācijai – satiksme uz daudziem tiltiem ir braucēju dzīvībai bīstama. Tāpēc valdība un atbildīgās iestādes tiek aicinātas ar steigu rīkoties, lai mums nebūtu jāpiedzīvo vēl kāda traģēdija.