Laikraksts: Ventspilī piedāvā celt grandiozu naftas pārstrādes rūpnīcu
Vairāki lieli ārvalstu uzņēmumi ar pasaulē pazīstamiem nosaukumiem piedāvājuši Latvijas valdībai Ventspilī celt grandiozu naftas pārstrādes rūpnīcu, šodien vēsta laikraksts "Biznes ^amp; Baltija".
Vairāki lieli ārvalstu uzņēmumi ar pasaulē pazīstamiem nosaukumiem piedāvājuši Latvijas valdībai Ventspilī celt grandiozu naftas pārstrādes rūpnīcu, šodien vēsta laikraksts "Biznes & Baltija".
Kā apgalvo laikraksta avoti, piedāvātais projekts esot grandiozs ne tikai Latvijas, bet arī pasaules mērogiem. Tā realizēšanas izmaksas varētu sasniegt vienu miljardu ASV dolāru jeb 586 miljonus latu. Turklāt projekta iniciatori jau tagad esot garantējuši, ka trešdaļu pasūtījumu vairāk nekā 300 miljonu ASV dolāru (176 miljoni latu) vērtībā varētu saņemt Latvijas kompānijas.
Rūpnīcas celtniecību esot plānots finansēt ar tiešām investīcijām, kā arī piesaistot kredītresursus.
Kā norāda laikraksts, starp projekta iniciatoriem esot viena no pasaules lielākajām investīciju grupām "Southern Cross*Crus del Sur". Konsorcijā, kas 14.martā nosūtījis piedāvājumu Latvijas premjeram Eināram Repšem, pēc laikraksta ziņām, ietilpstot arī koncerns "Parsons", kurš ir pasaules vadošais naftas un gāzes ieguves aprīkojuma ražotājs, viena no vadošajām finansu risku pārvaldīšanas firmām "Willis", kā arī "NBBJ", kas nodarbojas ar arhitektūras risinājumiem dažādām rūpniecības nozarēm.
Savā vēstījumā Repšem investori lūguši "noformulēt un sniegt savus ieteikumus par kontrakta punktiem". Tāpat Latvijas premjers lūgts nosūtīt oficiālu ielūgumu "Southern Cross*Crus del Sur" prezidentam Mišelam Klodam Fradenam, lai "apspriestu noteikumus un parakstītu "sākotnējo vienošanos", gadījumā, ja Latvija pieņem viņa pamatpiedāvājumu, tajā skaitā, piekrīt zemes un nodokļu atvieglojumu piešķiršanai".
Naftas pārstādes rūpnīcas celtniecības Ventspils brīvostā iniciatori norāda, ka jaunais uzņēmums nodarbosies ar augstas kvalitātes naftas produktu - 98., 95. un 93.markas benzīna, dīzeļdegvielas un aviodegvielas - ražošanu Eiropas, ASV, Baltijas un Krievijas tirgiem. Pirmajā posmā uzņēmums varētu pārstrādāt 125 000 barelus naftas dienā, bet pēc otrās kārtas nodošanas - līdz 175 000 barelu dienā.
Plānots, ka pamatizejvielas rūpnīcai varētu piegādāt izmantojot naftas vadu Plocka-Ventspils. Kā raksta "Biznes & Baltija", naftas pārstrādēs rūpnīcas projekta esamība sarunas par naftas piegādes atjaunošanu Ventspilij, izmantojot šo vadu, paceltu augstākā politiskā un ekonomiskā līmenī.
Laikraksts norāda, ka konkurenci Ventspils projektam varētu veidot Krievija. Kompānijas "Rosjneftj" vadītājs Vladimirs Bogdančikovs un Ļeņigradas apgabala gubernators Valērijas Serdjuks jau apsprieduši naftas pārstrādes rūpnīcas celtniecību Primorskā. Bogdančiks esot solījis, ka rūpnīcas celtniecības tāme un ekonomiskais pamatojums būšot gatavs līdz 2004.gada vidum. Primorskas rūpnīca, kuras nodošanai ekspluatācijā būtu nepieciešami aptuveni 1,3 miljardi ASV dolāru (ap 761,8 miljoni latu), gadā varētu pārstrādāt līdz 7 miljoniem tonnu naftas.
LETA
Copyright © LETA
Kā apgalvo laikraksta avoti, piedāvātais projekts esot grandiozs ne tikai Latvijas, bet arī pasaules mērogiem. Tā realizēšanas izmaksas varētu sasniegt vienu miljardu ASV dolāru jeb 586 miljonus latu. Turklāt projekta iniciatori jau tagad esot garantējuši, ka trešdaļu pasūtījumu vairāk nekā 300 miljonu ASV dolāru (176 miljoni latu) vērtībā varētu saņemt Latvijas kompānijas.
Rūpnīcas celtniecību esot plānots finansēt ar tiešām investīcijām, kā arī piesaistot kredītresursus.
Kā norāda laikraksts, starp projekta iniciatoriem esot viena no pasaules lielākajām investīciju grupām "Southern Cross*Crus del Sur". Konsorcijā, kas 14.martā nosūtījis piedāvājumu Latvijas premjeram Eināram Repšem, pēc laikraksta ziņām, ietilpstot arī koncerns "Parsons", kurš ir pasaules vadošais naftas un gāzes ieguves aprīkojuma ražotājs, viena no vadošajām finansu risku pārvaldīšanas firmām "Willis", kā arī "NBBJ", kas nodarbojas ar arhitektūras risinājumiem dažādām rūpniecības nozarēm.
Savā vēstījumā Repšem investori lūguši "noformulēt un sniegt savus ieteikumus par kontrakta punktiem". Tāpat Latvijas premjers lūgts nosūtīt oficiālu ielūgumu "Southern Cross*Crus del Sur" prezidentam Mišelam Klodam Fradenam, lai "apspriestu noteikumus un parakstītu "sākotnējo vienošanos", gadījumā, ja Latvija pieņem viņa pamatpiedāvājumu, tajā skaitā, piekrīt zemes un nodokļu atvieglojumu piešķiršanai".
Naftas pārstādes rūpnīcas celtniecības Ventspils brīvostā iniciatori norāda, ka jaunais uzņēmums nodarbosies ar augstas kvalitātes naftas produktu - 98., 95. un 93.markas benzīna, dīzeļdegvielas un aviodegvielas - ražošanu Eiropas, ASV, Baltijas un Krievijas tirgiem. Pirmajā posmā uzņēmums varētu pārstrādāt 125 000 barelus naftas dienā, bet pēc otrās kārtas nodošanas - līdz 175 000 barelu dienā.
Plānots, ka pamatizejvielas rūpnīcai varētu piegādāt izmantojot naftas vadu Plocka-Ventspils. Kā raksta "Biznes & Baltija", naftas pārstrādēs rūpnīcas projekta esamība sarunas par naftas piegādes atjaunošanu Ventspilij, izmantojot šo vadu, paceltu augstākā politiskā un ekonomiskā līmenī.
Laikraksts norāda, ka konkurenci Ventspils projektam varētu veidot Krievija. Kompānijas "Rosjneftj" vadītājs Vladimirs Bogdančikovs un Ļeņigradas apgabala gubernators Valērijas Serdjuks jau apsprieduši naftas pārstrādes rūpnīcas celtniecību Primorskā. Bogdančiks esot solījis, ka rūpnīcas celtniecības tāme un ekonomiskais pamatojums būšot gatavs līdz 2004.gada vidum. Primorskas rūpnīca, kuras nodošanai ekspluatācijā būtu nepieciešami aptuveni 1,3 miljardi ASV dolāru (ap 761,8 miljoni latu), gadā varētu pārstrādāt līdz 7 miljoniem tonnu naftas.
LETA
Copyright © LETA