Latviešu arhitekti piedalās Ķīnas olimpiskās riteņbraukšanas halles projektēšanā
Starptautiskā olimpiskā komiteja konkursā par 2008.gada vasaras olimpisko spēļu riteņbraukšanas halles projektēšanu no aptuveni 300 arhitektu biroju iesniegtiem piedāvājumiem par uzvarētāju atzinusi Latvijas un Vācijas arhitektu kopuzņēmuma "A Plus/Schurmann Architekten" piedāvāto projektu, šodien vēsta laikraksts "Diena".
Starptautiskā olimpiskā komiteja konkursā par 2008.gada vasaras olimpisko spēļu riteņbraukšanas halles projektēšanu no aptuveni 300 arhitektu biroju iesniegtiem piedāvājumiem par uzvarētāju atzinusi Latvijas un Vācijas arhitektu kopuzņēmuma "A Plus/Schurmann Architekten" piedāvāto projektu, šodien vēsta laikraksts "Diena".
Tādejādi pēc Latvijas un Vācijas arhitektu idejas un skicēm šogad novembrī Ķīnā sāks celt ap 32,4 miljonus latu vērtu riteņbraukšanas halli 2008.gada vasaras olimpiskajām spēlēm.
Panākumus, konkurējot, piemēram, ar Sidnejas olimpiskās halles projektētājiem, nodrošinājis tas, ka šis bijis vienīgais pilsētbūvnieciskais projekts - tas piedāvā ne tikai uzbūvēt halli, bet arī ievērojami sakārto vidi ap to, atzīst viena no idejas autorēm arhitekte Dace Kalvāne.
Ziņas par izsludināto konkursu arhitekti atraduši internetā, jo regulāri seko jaunumiem savā jomā, stāsta Kalvāne. Latvijas firma "A Plus" vairāk specializējas Latvijas tirgum, Vācijas - tieši sporta būvēm. Konkurss noritējis divās kārtās. No pirmās vairāk nekā 300 uzvaras goda tīkotājiem otrajā piedalīties aicināti tikai seši, kuriem pusotra mēneša laikā bija jāpiedāvā risinājums ap 30 000 kvadrātmetru lielām telpām.
Bez Latvijas un Vācijas arhitektiem - Kalvāne, Ruta Vanaga no Latvijas un galvenie idejas autori no Vācijas Ralfs Šūrmanis un Volfgangs Koithage - otrajā kārtā strādājuši jau minētie Sidnejas arhitekti, Francijas kolēģi un trīs lieli projektēšanas institūti no Ķīnas.
"Pārējie arhitekti bija orientējušies galvenokārt tikai uz brīvstāvošas halles projektēšanu, taču mūsu piedāvājums bija vairāk pilsētbūvniecisks, ar ko radikāli atšķīrās," laikrakstam stāsta Kalvāne. Hallei atvēlētā teritorija Pekinā ir ļoti plaša. Turklāt tai vienā pusē ir liela automaģistrāle, to šķērso dzelzceļa līnija, bet otrā pusē - liels daudzstāvu dzīvojamo māju komplekss.
Ņemot to vērā, arhitekti piedāvājuši piecos līmeņos izvietoto halli ar rīģeli - garu taisnu divstāvu būvi stiklotās metāla konstrukcijās ? veidot kā savdabīgu teritorijas mugurkaulu. Pa divstāvu ēkas jumtu kā mūsdienīgi veidotu tradicionālo Ķīnas dārzu viena daļa skatītāju no "mugurkaulā" iebūvētās nelielās dzelzceļa stacijas un velosipēdu novietnes varēs nokļūt tieši sporta hallē.
Kalvāne skaidro, ka projektam izvirzīti divi kritēriji - ļoti mūsdienīgs savās tehnoloģijās, taču arī ļoti ekoloģisks. Ainavas un teritorijas labiekārtošana projektā uzticēta Vācijas birojam "Brandenfels".
Halles diametrs būs 145 metri, tajā ietilps aptuveni 6000 skatītāju, un tās jumta konstrukcija būs veidota kā horizontāli novietots velosipēda ritenis. Jumtu arhitekti plāno pārsegt ar daļēji caurspīdīgu membrānu, kas dienā ļaus iztikt bez mākslīgā apgaismojuma.
"Projekts ir grandiozs," piebilst Kalvāne un atzīst, ka tik lielā un sarežģītā projektā strādā pirmo reizi. Konkursa godalga, ko arhitekti dala ar saviem sadarbības partneriem ainavistiem, inženieriem un konstruktoriem ir 40 000 dolāru jeb aptuveni 23 200 latu.
LETA
Tādejādi pēc Latvijas un Vācijas arhitektu idejas un skicēm šogad novembrī Ķīnā sāks celt ap 32,4 miljonus latu vērtu riteņbraukšanas halli 2008.gada vasaras olimpiskajām spēlēm.
Panākumus, konkurējot, piemēram, ar Sidnejas olimpiskās halles projektētājiem, nodrošinājis tas, ka šis bijis vienīgais pilsētbūvnieciskais projekts - tas piedāvā ne tikai uzbūvēt halli, bet arī ievērojami sakārto vidi ap to, atzīst viena no idejas autorēm arhitekte Dace Kalvāne.
Ziņas par izsludināto konkursu arhitekti atraduši internetā, jo regulāri seko jaunumiem savā jomā, stāsta Kalvāne. Latvijas firma "A Plus" vairāk specializējas Latvijas tirgum, Vācijas - tieši sporta būvēm. Konkurss noritējis divās kārtās. No pirmās vairāk nekā 300 uzvaras goda tīkotājiem otrajā piedalīties aicināti tikai seši, kuriem pusotra mēneša laikā bija jāpiedāvā risinājums ap 30 000 kvadrātmetru lielām telpām.
Bez Latvijas un Vācijas arhitektiem - Kalvāne, Ruta Vanaga no Latvijas un galvenie idejas autori no Vācijas Ralfs Šūrmanis un Volfgangs Koithage - otrajā kārtā strādājuši jau minētie Sidnejas arhitekti, Francijas kolēģi un trīs lieli projektēšanas institūti no Ķīnas.
"Pārējie arhitekti bija orientējušies galvenokārt tikai uz brīvstāvošas halles projektēšanu, taču mūsu piedāvājums bija vairāk pilsētbūvniecisks, ar ko radikāli atšķīrās," laikrakstam stāsta Kalvāne. Hallei atvēlētā teritorija Pekinā ir ļoti plaša. Turklāt tai vienā pusē ir liela automaģistrāle, to šķērso dzelzceļa līnija, bet otrā pusē - liels daudzstāvu dzīvojamo māju komplekss.
Ņemot to vērā, arhitekti piedāvājuši piecos līmeņos izvietoto halli ar rīģeli - garu taisnu divstāvu būvi stiklotās metāla konstrukcijās ? veidot kā savdabīgu teritorijas mugurkaulu. Pa divstāvu ēkas jumtu kā mūsdienīgi veidotu tradicionālo Ķīnas dārzu viena daļa skatītāju no "mugurkaulā" iebūvētās nelielās dzelzceļa stacijas un velosipēdu novietnes varēs nokļūt tieši sporta hallē.
Kalvāne skaidro, ka projektam izvirzīti divi kritēriji - ļoti mūsdienīgs savās tehnoloģijās, taču arī ļoti ekoloģisks. Ainavas un teritorijas labiekārtošana projektā uzticēta Vācijas birojam "Brandenfels".
Halles diametrs būs 145 metri, tajā ietilps aptuveni 6000 skatītāju, un tās jumta konstrukcija būs veidota kā horizontāli novietots velosipēda ritenis. Jumtu arhitekti plāno pārsegt ar daļēji caurspīdīgu membrānu, kas dienā ļaus iztikt bez mākslīgā apgaismojuma.
"Projekts ir grandiozs," piebilst Kalvāne un atzīst, ka tik lielā un sarežģītā projektā strādā pirmo reizi. Konkursa godalga, ko arhitekti dala ar saviem sadarbības partneriem ainavistiem, inženieriem un konstruktoriem ir 40 000 dolāru jeb aptuveni 23 200 latu.
LETA