Latvijas būvmateriālu ražošanas tirgus attīstība
Nav nekāds jaunatklājums, ka būvmateriālu tirgus pēdējā desmitgadē ir mainījies diezgan krasi. Ir pagājis pirmais atklājumu, iepazīšanās bums, kad gandrīz jebkura ārzemju manta šķita lielisks ieguvums, un ar zināmu nevērību tika lūkots uz pašmāju ražojumiem.
Nav nekāds jaunatklājums, ka būvmateriālu tirgus pēdējā desmitgadē ir mainījies diezgan krasi. Ir pagājis pirmais atklājumu, iepazīšanās bums, kad gandrīz jebkura ārzemju manta šķita lielisks ieguvums, un ar zināmu nevērību tika lūkots uz pašmāju ražojumiem.
Tam bija savs pamatojums, jo lielai daļai ievestās produkcijas nebija un joprojām nav vietējas alternatīvas, savukārt tobrīd daudzi piedāvātie neatbilda jaunajām prasībām.
Patlaban šķiet, ka tie Latvijas būvmateriālu ražotāji, kas spējuši izturēt sarežģītos apstākļus, ir atguvušies no zaudētajām pozīcijām un aizvien uzstājīgāk mēģina konkurēt šajā tirgū. Savukārt "kritušos" aizstāj jauni uzņēmumi ar ārzemju vai pašmāju kapitālu, papildinot piedāvājuma klāstu.
Turpinot iepazīšanos ar atsevišķām nozarēm, www.building.lv šoreiz iztaujāja vairāku pēc apgrozījuma lielāko ("Lursoft" dati 2001.gadam + pašu prognozes pagājušajam gadam) vietējo būvmateriālu ražotājkompāniju pārstāvjus, lai uzzinātu viņu domas par pašreizējo situāciju tirgū, sasniegtajiem rezultātiem; attīstības tendencēm; grūtībām utt.
Lai nedublētu pārstāvētās nozares (šajā gadījumā krāsu un apdares materiālu ražošana), tikāmies tikai ar AS "Rīgas laku un krāsu rūpnīca" pārstāvi, savukārt iekļāvām sarakstā AS "Lode", kuras apgrozījuma rādītāji (arī kopā ar piederošajiem "Līvānu ķieģelis" un "Kalnciema ķieģelis") varbūt ir mazāk ievērojami, taču pārstāvētā nozare Latvijai tradicionāla, tādēļ sekmes vai neveiksmes jo īpaši būtiskas.
Sarunās piedalījās: AS "Bolderāja" tirgus izpētes analītiķis Andris Ziemelis, AS "Rīgas laku un krāsu rūpnīca" (RLKR) direktora vietnieks Ivars Osis, SIA "Knauf Marketing Riga" izpilddirektors Jānis Kraulis, AS "Brocēni" tirgus daļas vadītājs Einārs Buks un AS "Lode" mārketinga nodaļas vadītājs Valdis Zariņš.
Tam bija savs pamatojums, jo lielai daļai ievestās produkcijas nebija un joprojām nav vietējas alternatīvas, savukārt tobrīd daudzi piedāvātie neatbilda jaunajām prasībām.
Patlaban šķiet, ka tie Latvijas būvmateriālu ražotāji, kas spējuši izturēt sarežģītos apstākļus, ir atguvušies no zaudētajām pozīcijām un aizvien uzstājīgāk mēģina konkurēt šajā tirgū. Savukārt "kritušos" aizstāj jauni uzņēmumi ar ārzemju vai pašmāju kapitālu, papildinot piedāvājuma klāstu.
Turpinot iepazīšanos ar atsevišķām nozarēm, www.building.lv šoreiz iztaujāja vairāku pēc apgrozījuma lielāko ("Lursoft" dati 2001.gadam + pašu prognozes pagājušajam gadam) vietējo būvmateriālu ražotājkompāniju pārstāvjus, lai uzzinātu viņu domas par pašreizējo situāciju tirgū, sasniegtajiem rezultātiem; attīstības tendencēm; grūtībām utt.
Lai nedublētu pārstāvētās nozares (šajā gadījumā krāsu un apdares materiālu ražošana), tikāmies tikai ar AS "Rīgas laku un krāsu rūpnīca" pārstāvi, savukārt iekļāvām sarakstā AS "Lode", kuras apgrozījuma rādītāji (arī kopā ar piederošajiem "Līvānu ķieģelis" un "Kalnciema ķieģelis") varbūt ir mazāk ievērojami, taču pārstāvētā nozare Latvijai tradicionāla, tādēļ sekmes vai neveiksmes jo īpaši būtiskas.
Sarunās piedalījās: AS "Bolderāja" tirgus izpētes analītiķis Andris Ziemelis, AS "Rīgas laku un krāsu rūpnīca" (RLKR) direktora vietnieks Ivars Osis, SIA "Knauf Marketing Riga" izpilddirektors Jānis Kraulis, AS "Brocēni" tirgus daļas vadītājs Einārs Buks un AS "Lode" mārketinga nodaļas vadītājs Valdis Zariņš.