Lems par Rīgas koncertzāles būvniecību
Pēc valsts aģentūras "Jaunie trīs brāļi" publiskotajiem aprēķiniem, koncertzāles celtniecībai būs nepieciešami vismaz 62,3 miljoni latu.
Rīgas domes prezidijs šodien lems, vai virzīt izskatīšanai domes sēdē lēmumprojektu par Rīgas koncertzāles būvniecību.
Kā ziņots, prezidijs pirms divām nedēļām nolēma jautājuma izskatīšanu atlikt pēc vicemēra Andra Ārgaļa (TP) ierosinājuma.
Šādu priekšlikumu Ārgalis pamatoja ar to, ka sēdē nepiedalās Rīgas vicemērs Jānis Birks (TB/LNNK), kurš ir atbildīgs par kultūras sfēras jautājumiem un līdz šim aktīvi piedalījies ar koncertzāli saistīto jautājumu risināšanā.
Partijas "Jaunais laiks" (JL) Rīgas domes frakcija rosinās domes komitejās vēlreiz pārskatīt jautājumu par Rīgas koncertzāles būvniecības ieceri, aģentūru LETA vakar informēja frakcijas vadītājs Olafs Pulks (JL).
JL uzskata, ka akustiskās koncertzāles būvniecība citā vietā, nevis uz AB dambja, būtu ne tikai ievērojami lētāka, bet arī tehniski un pilsētbūvnieciski loģiskāka.
Jau ziņots, ka Satiksmes un transporta lietu komitejas deputāti pagājušā gada 19.decembrī lēmumprojektu neakceptēja.
Pēc valsts aģentūras "Jaunie trīs brāļi" publiskotajiem aprēķiniem, koncertzāles celtniecībai būs nepieciešami vismaz 62,3 miljoni latu. Pašas koncertzāles ēkas izmaksas tiek lēstas 38,1 miljons latu, AB dambja rekonstrukcija - 14,05 miljoni latu, infrastruktūras pārveide AB dambja tuvumā, ielu un celiņu izbūve - 3,895 miljoni latu, inženierkomunikāciju izbūve - 1,35 miljoni latu, četru joslu tilta izbūve uz Trijādības ielu - 4 728 076 lati, bet gājēju tilta uz Ķīpsalu celtniecība - 1 185 626 lati.
Koncertzāle uz AB dambja iecerēta 22 000 kvadrātmetru platībā. Lielajā zālē būs 1400 skatītāju vietas, bet mazajā zālē - 350 vietas. Mēģinājumu zāle būs aptuveni 375 kvadrātmetrus liela.
Lai apmeklētāji varētu ērti piekļūt koncertzālei, AB dambi ar Trijādības ielu savienos četru joslu tilts. Gājējiem būs paredzēts atvāžamais tilts uz Ķīpsalu. No Akmens tilta sabiedriskā transporta pieturvietas paredzēts "vieglās konstrukcijās segts gājēju piekļuves ceļš".
Kā ziņots, AB dambis patlaban ir 550 metrus garš un 42 metrus plats. SZK projektētā koncertzāle ir apmēram 190 metrus gara un aptuveni 60 metrus plata - tātad par 18 metriem platāka par AB dambi. Turklāt Latvijas būvnormatīvos iekļautās ugunsdzēsēju prasības obligāti nosaka šādām būvēm vismaz desmit metru platu piebraukšanas ceļu no visām ēkas pusēm, lai ugunsgrēka gadījumā varētu piebraukt ugunsdzēšanas tehnika. Tātad AB dambja platums būtu jādubulto.
AB dambī paredzēta apakšzemes autostāvvieta 400 automašīnām.
Koncertzāles būvniecību iepriekš atbalstīja Pilsētas attīstības komitejā. Galīgais lēmums būs jāpieņem domes sēdē.
Kā ziņots, prezidijs pirms divām nedēļām nolēma jautājuma izskatīšanu atlikt pēc vicemēra Andra Ārgaļa (TP) ierosinājuma.
Šādu priekšlikumu Ārgalis pamatoja ar to, ka sēdē nepiedalās Rīgas vicemērs Jānis Birks (TB/LNNK), kurš ir atbildīgs par kultūras sfēras jautājumiem un līdz šim aktīvi piedalījies ar koncertzāli saistīto jautājumu risināšanā.
Partijas "Jaunais laiks" (JL) Rīgas domes frakcija rosinās domes komitejās vēlreiz pārskatīt jautājumu par Rīgas koncertzāles būvniecības ieceri, aģentūru LETA vakar informēja frakcijas vadītājs Olafs Pulks (JL).
JL uzskata, ka akustiskās koncertzāles būvniecība citā vietā, nevis uz AB dambja, būtu ne tikai ievērojami lētāka, bet arī tehniski un pilsētbūvnieciski loģiskāka.
Jau ziņots, ka Satiksmes un transporta lietu komitejas deputāti pagājušā gada 19.decembrī lēmumprojektu neakceptēja.
Pēc valsts aģentūras "Jaunie trīs brāļi" publiskotajiem aprēķiniem, koncertzāles celtniecībai būs nepieciešami vismaz 62,3 miljoni latu. Pašas koncertzāles ēkas izmaksas tiek lēstas 38,1 miljons latu, AB dambja rekonstrukcija - 14,05 miljoni latu, infrastruktūras pārveide AB dambja tuvumā, ielu un celiņu izbūve - 3,895 miljoni latu, inženierkomunikāciju izbūve - 1,35 miljoni latu, četru joslu tilta izbūve uz Trijādības ielu - 4 728 076 lati, bet gājēju tilta uz Ķīpsalu celtniecība - 1 185 626 lati.
Koncertzāle uz AB dambja iecerēta 22 000 kvadrātmetru platībā. Lielajā zālē būs 1400 skatītāju vietas, bet mazajā zālē - 350 vietas. Mēģinājumu zāle būs aptuveni 375 kvadrātmetrus liela.
Lai apmeklētāji varētu ērti piekļūt koncertzālei, AB dambi ar Trijādības ielu savienos četru joslu tilts. Gājējiem būs paredzēts atvāžamais tilts uz Ķīpsalu. No Akmens tilta sabiedriskā transporta pieturvietas paredzēts "vieglās konstrukcijās segts gājēju piekļuves ceļš".
Kā ziņots, AB dambis patlaban ir 550 metrus garš un 42 metrus plats. SZK projektētā koncertzāle ir apmēram 190 metrus gara un aptuveni 60 metrus plata - tātad par 18 metriem platāka par AB dambi. Turklāt Latvijas būvnormatīvos iekļautās ugunsdzēsēju prasības obligāti nosaka šādām būvēm vismaz desmit metru platu piebraukšanas ceļu no visām ēkas pusēm, lai ugunsgrēka gadījumā varētu piebraukt ugunsdzēšanas tehnika. Tātad AB dambja platums būtu jādubulto.
AB dambī paredzēta apakšzemes autostāvvieta 400 automašīnām.
Koncertzāles būvniecību iepriekš atbalstīja Pilsētas attīstības komitejā. Galīgais lēmums būs jāpieņem domes sēdē.