Lems par būvatļaujām Dienvidu tilta atsevišķu posmu būvei
Ministru kabineta komiteja šodien atkārtoti lems par būvatļaujām Rīgas Dienvidu tilta 1.kārtas atsevišķiem būvdarbu posmiem, nevis visam projektam.
Ministru kabineta komiteja šodien atkārtoti lems par būvatļaujām Rīgas Dienvidu tilta 1.kārtas atsevišķiem būvdarbu posmiem, nevis visam projektam.
Kā ziņots, valdības komiteja, skatot šo jautājumu pirms divām nedēļām, atlika tā izskatīšanu. Gan Tieslietu ministrija, gan Valsts kanceleja iebilda pret ierosinājumu pieņemt valdības noteikumus, kas ļautu izsniegt būvatļaujas Dienvidu tilta būvdarbiem. Noteikumiem esot jābūt vispārējiem, bet šajā gadījumā ir runa par konkrētu objektu. Tādēļ tika nolemts meklēt risinājumu, kā juridiski pareizi noformēt valdības lēmumu par Dienvidu tilta būvatļaujām.
Tika ierosināts precizēt vispārējo kārtību par būvatļauju izsniegšanu transporta būvēm, tomēr Satiksmes ministrija uzskata, ka pašreizējā kārtība ir optimāla un nekas nav jāmaina.
Jau ziņots, ka Rīgas dome ir pieņēmusi lēmumu uzsākt Dienvidu tilta būvniecību pār Daugavu. Tā būvizmaksas sākotnēji tiek lēstas Ls 82,24 miljonu apmērā, no tām būvprojektēšanas izmaksas veido Ls 2,39 miljonus.
Šoruden plānots uzsākt Dienvidu tilta pāļu iegremdēšanu Daugavā. Dienvidu tilta būvi paredzēts sadalīt četrās daļās - balsti, tilta laidums, estakāde pāri Krasta un Maskavas ielai un ceļa daļa.
Rīgas dome ir apstiprinājusi arī Dienvidu tilta pievadceļa detālplānu. Paredzēts, ka Dienvidu tilts šķērsos Daugavu no Jāņa Čakstes ielas pagarinājuma kreisajā krastā līdz Slāvu ielas pagarinājumam labajā krastā.
Detālplāns paredz saudzēt meža platības, neplānojot to iznīcināšanu apbūves un ceļu dēļ. Gar tilta trasi tiks izbūvēta prettrokšņu siena. Izstrādājot detālplānu, īpaša uzmanība esot veltīta ainavu skatupunktu un apbūves akcentu izveidei.
Līgums par Dienvidu tilta pār Daugavu pirmās kārtas tehniskā projekta izstrādāšanu un būvniecību parakstīts ar pilnsabiedrību "Dienvidu tilts", kurā apvienojušās sešas Latvijas būvkompānijas - AS "BMGS", AS "Latvijas tilti", SIA "Rīgas tilti", SIA "Skonto būve", SIA "Tilts" un SIA "Viadukts". Pilnsabiedrība tika izveidota 2002.gada jūlijā.
Rīgas pilsētas attīstības plānā pirmoreiz Dienvidu tilta būvniecība tika iekļauta jau 1938.gadā.
Kā ziņots, valdības komiteja, skatot šo jautājumu pirms divām nedēļām, atlika tā izskatīšanu. Gan Tieslietu ministrija, gan Valsts kanceleja iebilda pret ierosinājumu pieņemt valdības noteikumus, kas ļautu izsniegt būvatļaujas Dienvidu tilta būvdarbiem. Noteikumiem esot jābūt vispārējiem, bet šajā gadījumā ir runa par konkrētu objektu. Tādēļ tika nolemts meklēt risinājumu, kā juridiski pareizi noformēt valdības lēmumu par Dienvidu tilta būvatļaujām.
Tika ierosināts precizēt vispārējo kārtību par būvatļauju izsniegšanu transporta būvēm, tomēr Satiksmes ministrija uzskata, ka pašreizējā kārtība ir optimāla un nekas nav jāmaina.
Jau ziņots, ka Rīgas dome ir pieņēmusi lēmumu uzsākt Dienvidu tilta būvniecību pār Daugavu. Tā būvizmaksas sākotnēji tiek lēstas Ls 82,24 miljonu apmērā, no tām būvprojektēšanas izmaksas veido Ls 2,39 miljonus.
Šoruden plānots uzsākt Dienvidu tilta pāļu iegremdēšanu Daugavā. Dienvidu tilta būvi paredzēts sadalīt četrās daļās - balsti, tilta laidums, estakāde pāri Krasta un Maskavas ielai un ceļa daļa.
Rīgas dome ir apstiprinājusi arī Dienvidu tilta pievadceļa detālplānu. Paredzēts, ka Dienvidu tilts šķērsos Daugavu no Jāņa Čakstes ielas pagarinājuma kreisajā krastā līdz Slāvu ielas pagarinājumam labajā krastā.
Detālplāns paredz saudzēt meža platības, neplānojot to iznīcināšanu apbūves un ceļu dēļ. Gar tilta trasi tiks izbūvēta prettrokšņu siena. Izstrādājot detālplānu, īpaša uzmanība esot veltīta ainavu skatupunktu un apbūves akcentu izveidei.
Līgums par Dienvidu tilta pār Daugavu pirmās kārtas tehniskā projekta izstrādāšanu un būvniecību parakstīts ar pilnsabiedrību "Dienvidu tilts", kurā apvienojušās sešas Latvijas būvkompānijas - AS "BMGS", AS "Latvijas tilti", SIA "Rīgas tilti", SIA "Skonto būve", SIA "Tilts" un SIA "Viadukts". Pilnsabiedrība tika izveidota 2002.gada jūlijā.
Rīgas pilsētas attīstības plānā pirmoreiz Dienvidu tilta būvniecība tika iekļauta jau 1938.gadā.