Liepājas Karostas kanāla rievsienas būvi paredzēts pabeigt pirms termiņa
Liepājas Karostas kanāla rievsienas būvniecību paredzēts pabeigt pirms termiņa, aģentūru LETA informēja Liepājas Speciālās ekonomiskās zonas (SEZ) tehniskā direktora vietnieks celtniecības jautājumos Armands Spāģis.
Liepājas Karostas kanāla rievsienas būvniecību paredzēts pabeigt pirms termiņa, aģentūru LETA informēja Liepājas Speciālās ekonomiskās zonas (SEZ) tehniskā direktora vietnieks celtniecības jautājumos Armands Spāģis.
Būvdarbus pabeigs augusta pirmajās dienās, kas ir divas nedēļas ātrāk, nekā plānots. Spāģis pieļāva iespēju, ka augusta vidū objekts oficiāli tiks nodots ekspluatācijā.
Rievsienas celtniecība noritēja pēc plāna un bez neparedzētiem starpgadījumiem. Spāģis uzsvēra, ka ar rievsienas nodošanu ekspluatācijā noslēgsies Karostas kanāla attīrīšanas projekta pirmā kārta.
Projekta otrās kārtas ietvaros paredzēts attīrīt kanāla grunti, piesārņoto grunti novietot un deponēt aiz rievsienas. Spāģis norādīja, ka tā ir šī projekta apjomīgākā daļa, kurai vēl nepieciešams piesaistīt finansējumu.
LETA jau ziņoja, ka rievsienas būvdarbus sāka pagājušā gada 15.augustā. Tā būvēta ar mērķi, lai apglabātu bijušās padomju armijas laikā piesārņoto grunti un neļautu piesārņojumam no Karostas kanāla izplūst Baltijas jūrā.
Dānijas firma "Cowi Engineering" sadarbībā ar SIA "Jūras projekts" izstrādāja Karostas kanāla norobežojošās sienas projektu. Siena būs 240 metru gara un 12 metru plata.
Rievsienas būvniecību veic AS "BMGS", kas uzvarēja Satiksmes ministrijas izsludinātajā konkursā par tiesībām celt Karostas kanālā rievsienu.
"BMGS" ir lielākais hidrobūvju celtniecības uzņēmums Latvijā ar pārvaldēm Liepājā un Ventspilī. Liepājas SEZ pārvalde ar AS "BMGS" ir noslēgusi līgumu par būvdarbu veikšanu. Šī firma uzvarēja konkursā, kurā bija pieteikušās 15 vietējās un ārvalstu kompānijas.
Rievsienas būves projektā ir iesaistīti Eiropas Savienības (ES) fondu līdzekļi. Projekta realizācijā no ES PHARE programmas piešķirti 975 000 eiro, taču ar šo naudu nepietika. Panākta vienošanās ar Aizsardzības ministriju (AM) par līdzfinansējumu aptuveni miljona latu vērtībā.
Dace Kārkla LETA
Būvdarbus pabeigs augusta pirmajās dienās, kas ir divas nedēļas ātrāk, nekā plānots. Spāģis pieļāva iespēju, ka augusta vidū objekts oficiāli tiks nodots ekspluatācijā.
Rievsienas celtniecība noritēja pēc plāna un bez neparedzētiem starpgadījumiem. Spāģis uzsvēra, ka ar rievsienas nodošanu ekspluatācijā noslēgsies Karostas kanāla attīrīšanas projekta pirmā kārta.
Projekta otrās kārtas ietvaros paredzēts attīrīt kanāla grunti, piesārņoto grunti novietot un deponēt aiz rievsienas. Spāģis norādīja, ka tā ir šī projekta apjomīgākā daļa, kurai vēl nepieciešams piesaistīt finansējumu.
LETA jau ziņoja, ka rievsienas būvdarbus sāka pagājušā gada 15.augustā. Tā būvēta ar mērķi, lai apglabātu bijušās padomju armijas laikā piesārņoto grunti un neļautu piesārņojumam no Karostas kanāla izplūst Baltijas jūrā.
Dānijas firma "Cowi Engineering" sadarbībā ar SIA "Jūras projekts" izstrādāja Karostas kanāla norobežojošās sienas projektu. Siena būs 240 metru gara un 12 metru plata.
Rievsienas būvniecību veic AS "BMGS", kas uzvarēja Satiksmes ministrijas izsludinātajā konkursā par tiesībām celt Karostas kanālā rievsienu.
"BMGS" ir lielākais hidrobūvju celtniecības uzņēmums Latvijā ar pārvaldēm Liepājā un Ventspilī. Liepājas SEZ pārvalde ar AS "BMGS" ir noslēgusi līgumu par būvdarbu veikšanu. Šī firma uzvarēja konkursā, kurā bija pieteikušās 15 vietējās un ārvalstu kompānijas.
Rievsienas būves projektā ir iesaistīti Eiropas Savienības (ES) fondu līdzekļi. Projekta realizācijā no ES PHARE programmas piešķirti 975 000 eiro, taču ar šo naudu nepietika. Panākta vienošanās ar Aizsardzības ministriju (AM) par līdzfinansējumu aptuveni miljona latu vērtībā.
Dace Kārkla LETA