Maba Technologies – tiltu un ceļu ilgmūžībai
Šogad Sāremā notikušajā "26. Starptautiskā Baltijas autoceļu konference" ar savu stendu piedalījās arī firma "Maba Technologies". Šajā konferencē viņi ieguva jaunus sadarbības partnerus no Igaunijas un Kaļiņingadas apgabala.
Foto: Maba Technologies – tiltu un ceļu ilgmūžībai; autors: Maba Technologies – tiltu un ceļu ilgmūžībaiŠogad Sāremā notikušajā "26. Starptautiskā Baltijas autoceļu konference" ar savu stendu piedalījās arī firma "Maba Technologies". Šajā konferencē viņi ieguva jaunus sadarbības partnerus no Igaunijas un Kaļiņingadas apgabala. .
Savu produkciju Maba Technologies iegādājas no Zviedrijas, Vācijas, Austrijas. Latvijā viņi strādā ar tiltiem, ko būvē par ES naudu.
"Maba Technologies" direktors Didzis Urtāns sarunā pastāstīs vairāk par firmu un tās pakalpojumiem.
Pastāstiet, lūdzu, ar ko nodarbojas Jūsu firma.
Mūsu specializācija ir ļoti specifiska. Mēs piedāvājam celtniecības firmām produktus tiltu būvniecībai – balstīklas, deformācijas šuves, atvairbarjeras un hidroizolācijas materiālus, kā arī sniedzam konsultācijas. Piegādājam pārsvarā pēc pasūtījuma.
Viens no svarīgākajiem elementiem tiltam ir balstīklas, kas uzņem tilta vertikālo slodzi un to izdala uz horizontālo pārvietojumu.
Deformācijas šuves izmanto autoceļu tiltiem, lai nodrošinātu tiltu vienlaidu klājumu, to pastāvīgu nestspēju un kompensētu tiltu kustības. Tās ir tiltam vienā vai abos galos, lai laikapstākļu un temperatūras svārstību dēļ, tilta deformēšanās neietekmētu tilta konstrukcijas un ceļa segumu. Šīs deformācijas šuves ir drošas, klusas un ūdens necaurlaidīgas.
Atvairbarjeras ir automašīnu drošībai, lai negadījuma laikā nenobrauktu no tilta. Tām ir īpašs dizains – pelēks, oranžs, zaļš. Līdz šīm tās bija vienkārši no cinkota tērauda.
Hidroizolācijas materiāli domāti ceļiem un tiltiem ar augstu mitruma pakāpi. Tas vajadzīgs, lai ūdens nesūktos betonā un nerastos korozija gan betonam, gan armatūrai. Hidroizolācijas materiālus izmanto arī māju celtniecībā, ja tā atrodas vietā ar lielu ūdens daudzumu gruntī.
Vai Jūs paši arī būvējat un uzstādāt savas preces?
Nē, mēs nodarbojamies tikai ar tirdzniecību un konsultāciju sniegšanu. Mums ir sadarbības partneri, kas nodarbojas tieši ar ieklāšanu un uzstādīšanu.
Vai šajā specifiskajā nišā saskaraties arī ar konkurenci?
Latvijā tirgus ir mazs, tāpēc arī konkurence nav liela un spēcīga, tomēt tā ir. Barjeru jomā mums konkurences nav – mēs esam vienīgie, kas piedāvā ar pulverkrāsu krāsotas barjeras. Tās var pasūtīt jebkurā krāsā. Galvenais konkurences "apkarotājs" ir paši cilvēki, kas saprot, ka galvenais ir kvalitāte un serviss, nevis tikai lēta iegāde.
Vasara ir vislielākais pasūtījumu laiks, tāpēc par klientu trūkumu sūdzēties nevar.
Kādi ir lielākie objekti, kuros esat piedalījušies ar saviem piedāvātajiem produktiem?
Šobrīd strādājam ar Saulkrastu apvedceļu. Autoceļa A1 pārvadam Ādažos mēs piegādājam gan barjeras, gan deformācijas šuves, gan balstīklas. Apmēram 17 būves, kur ir mūsu barjeras. Arī Salu tilta estakādēm deformācijas šuves ir mūsu.