building.lv skaitļos

Lietotāji online42
Aktīvie uzņēmumi18957
Nozares raksti32969
"Māja 1" - vislielākā stendu kopplatība un firmu skaits Latvijā : building.lv - par būvniecību Latvijā

"Māja 1" - vislielākā stendu kopplatība un firmu skaits Latvijā

No 19. līdz 23.martam risinājušās 17. "Māja 1" statistika ir šāda: 489 dalībnieki, 11.314 kv.m izstāžu platības, 45.000 apmeklētāju, no kuriem aptuveni 20% ar ielūgumiem uzaicinātie - šāda tendence saglabājoties aptuveni pēdējos 3 gadus.

Jautāts par šī pavasara "Māja 1" īpašiem sasniegumiem, projekta vadītājs Reinis Kazāks min Igaunijas un Polijas-Lietuvas nacionālos stendus, Latvijas Krāšņu, kamīnu būvētāju un ražotāju asociācijas biedru stendus, Latvijas Būvmateriālu ražotāju asociācijas biedru stendus. Vietējie ražotāji vienmēr tiekot atbalstīti ar īpašu stendu cenu politiku.

Nozīmīgs esot arī fakts, ka Vācijas izstāžu apvienība AUMA izvēlējusies "Māja 1" kā vienīgo būvnozares izstādi Baltijā, ko īpaši izceļ un reklamē, tādēļ nākotnē prognozējama minētās valsts ražotāju pastiprinātāka interese.

Patlaban it kā 2x gadā notiekošo "BT 1" būvizstāžu specifikācija tiekot nodalīta - pavasarī rīkotajā "Māja 1" galvenokārt akcentēti būvniecības un apdares materiāli, tehnoloģijas un mašīnas, savukārt rudens izstādē "Māja.Dzīvoklis" uzsvars tiek likts uz mājas un dzīvokļa iekārtošanu.

R.Kazāks gan atzīst, ka patlaban (atšķirībā no nesenās pagātnes, kad bija jaunumu pārpilnība) pilnīgi dabiska būtu nozares izstādes rīkošana vienreiz gadā (kā to ierosina daļa dalībnieku), vai pat reizi divos gados, kā daudzviet pasaulē, tomēr pašreizējā konkurence ar "Būvniecības pasauli" to pagaidām padara neiespējamu.

Vienlaikus, projekta vadītājs ir pārliecināts par "Māja 1" pozīcijām un uzskata, ka nav ne mazāko šaubu par šī projekta nākotni, lai arī tirgus 2 izstādēm esot par mazu: "Esmu pārliecināts, ka izdzīvos spēcīgākā, un tā būs "Māja" - savādāk jau nebūtu jēgas strādāt! Es prognozēju, ka jau nākamais varētu būt pēdējais šo projektu "kara" gads."

Komentējot saukli "Baltijas būvniecības izstāde Nr.1", Kazāka kungs min paralēli ar autosporta Formulu 1: "Tās varbūt nav ātrākās, taču visatpazīstamākās sacīkstes, un mēs uzskatām, ka "Māja" ir Baltijas zināmākā būvniecības izstāde."

"Mūsu uzdevums nav veicināt apmeklētāju skaita, bet gan kvalitātes pieaugumu - šeit jābūt t.s. "vajadzīgajam apmeklētājam" - izstādījušos kompāniju mērķauditorijai," uzsver R.Kazāks. Tāpēc apzināti esot izvēlēta samērā augstu biļešu cenu politika, lai sijātu "garlaicības māktos pseidointeresentus un prezentācijas materiālu kolekcionārus", turklāt arī eksponentiem tiek piešķirts stingri ierobežots ielūgumu skaits attiecībā pret iegādāto platību.

Liels darbs pēc R.Kazāka vārdiem veikts arī semināru, problēmdiskusiju un konferenču jomā, jo šī sadaļa ir viens no profesionālas izstādes stūrakmeņiem. Ja iepriekšējā pavasara sadarbība ar Latvijas Būvnieku asociāciju nav bijusi auglīga un iegūtais rezultāts neesot apmierinājis nevienu pusi, tad pagājušā rudens kopdarbs ar Latvijas Arhitektu savienību un it īpaši šī pavasara sadarbe ar Izglītības un zinātnes ministriju, Būvniecības departamentu un Latvijas namu pārvaldītāju un apsaimniekotāju asociāciju, šķiet, bija ļoti veiksmīga.

Lai objektīvāk noskaidrotu apmeklētāju viedokli, "BT 1" pagājušajā izstādē nolīgusi profesionālu anketēšanas kompāniju, kuras speciālisti veikuši aptaujas. Savukārt dalībnieku anketēšana tiek veikta pēc katras izstādes, un tajās apzināti iekļauti negatīvi jautājumi, lai uzskatamāk izpaustos organizētāja kļūdas. Iepazīstoties ar apmeklētāju aptauju, atklājās, ka interesentiem ļoti būtiski ir jau iepriekš uzzināt par gaidāmajiem jaunumiem; lai izstāde tiktu tematiski grupēta; kā arī izsijājās vairākas īpaši akcentējamas nozares. Ar šo informāciju tika iepazīstināti visi potenciālie dalībnieki un kopējiem spēkiem izstāde izveidota tāda, lai tā vairāk atbilstu interesentu vēlmēm.

Tai pat laikā R.Kazāks atzīst, ka vēl daudz pilnveidojamā - joprojām ir sūdzības par Ķīpsala izstāžu centra autostāvvietu, lai arī kustības maršruts tagad novērš lielu rindu rašanos, kas bija raksturīgas 2-3 gadu netālai pagātnei; tiek minēta arī ēdināšanas dārdzība un šaurā izvēle. Joprojām diskutabls ir izstādes garums - daļai respondentu 5 dienas liekas par daudz.

Dalies ar šo rakstu

Komentāri

=

* Lūdzu aizpildi summu vārdiski latviešu valodā ar visām garumzīmēm!

SIA "Latvijas Tālrunis" aicina interneta lietotājus - portāla lasītājus, rakstot komentārus par publicētajiem rakstiem un ziņām, ievērot morāles, ētikas un pieklājības normas, nekūdīt uz vardarbību, naidu vai diskrimināciju, neizplatīt personas cieņu un godu aizskarošu informāciju, neslēpties aiz citas personas vārda, neveikt ar portāla redakciju nesaskaņotu reklamēšanu. Gadījumā, ja komentāra sniedzējs neievēro iepriekšminētos noteikumus, viņa komentārs var tikt izdzēsts un SIA "Latvijas Tālrunis" ir tiesības informēt uzraudzības iestādes par iespējamiem likuma pārkāpumiem.